Springen naar inhoud

4-landenpunt

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 22 januari 2005 - 22:48

Hoe kun je aan 4 punten zien of ze in een Voronoi-diagram een vierlandenpunt hebben??
Dus wat zijn de voorwaarden voor een 4landenpunt in een voronoi-diagram? En 5,6,7 etc??

*Voronoi-diagram is niets anders dan een diagram waarin grenzen zijn aangegeven tussen de punten waarbij de grens even van de naastgelegen punten afligt... bijv: . | . (heeel simpel voorbeeld :shock: )

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Vortex29

Vortex29

• >250 berichten
  • 683 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 22 januari 2005 - 23:29

Hoe kun je aan 4 punten zien of ze in een Voronoi-diagram een vierlandenpunt hebben?

Als er symetrie bestaat tussen de 4 punten, is er een vierlandenpunt.

• Gast

Geplaatst op 23 januari 2005 - 18:33

Nee dit is niet waar.

ik kan op dit moment geen plaatje posten maar ik heb net een diagram gemaakt waar geen symmetrie in zit en toch een 4landenpunt!!!!

Vortex29

Vortex29

• >250 berichten
  • 683 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 23 januari 2005 - 18:42

Nee dit is niet waar. Ik heb net een diagram gemaakt waar geen symmetrie in zit en toch een vierlandenpunt!

Dat wil dan niet zeggen dat ik ongelijk heb, maar wel dat mijn antwoord onvolledig is.

• Gast

Geplaatst op 23 januari 2005 - 19:52

Hee Vortex ik ben er achter!
De punten moeten op een cirkel liggen.
8) yes weer wat geleerd :shock:

• Gast

Geplaatst op 23 januari 2005 - 19:54

En het is nog logish ook; het n-landenpunt ligt even ver van alle punten af : is dus het middelpunt van een cirkel :shock:

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures