Springen naar inhoud

elke 2 min. een prachtige enorme golf, maar waarom?

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 22 januari 2005 - 23:45

Ongeveer 40 jaar geleden was ik met mijn ouders op vakantie in Italie. Wij stonden op een camping bij het plaatsje Follonica in een baai (golf van Follonica), het eiland Elba lag ongeveer 40km voor ons uit de kust. Op een ochtend liepen wij richting strand en hoorden gebulder vanuit zee. Op het strand aangekomen zag ik tot mijn verbazing een op zich kalme zee, maar ongeveer om de 2 minuten ontstond er een enorme golf (echt een muur van water die ongeveer op 100 meter uit de kust begon te ontstaan). Of je nu links of rechts tuurde, de golf ontstond werkelijk op het zelfde moment. Elke golf moet zo n 3 meter hoog geweest zijn. Er was van wind geen sprake, (het moet dus in de nacht begonnen zijn en het eindigde laat in de middag) In de 4 weken dat wij daar waren hebben we dit spectakel 2 maal daar meegemaakt, er zat ongeveer 3 weken tussen de 2 golfdagen) Voor mij was dit het vakantie gevoel. Mijn vraag aan het forum: wat gebeurde daar en wie weet zijn die golven er nu nog? Is het iemand bekent dat dit natuurverschijnsel daar (nog) plaats vindt?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures