Op naar het buitenland?

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 267

Op naar het buitenland?

In 2006 zijn zo'n 130.000 mensen uit Nederland geëmigreerd als ik het CBS geloven mag. Voor een landje met slechts 16 miljoen inwoners is dat toch ontzettend veel. Ik vroeg me dus af, hoe zit dat met jullie? Hebben jullie plannen om na de studie naar het buitenland te verhuizen of blijven jullie gewoon hier?
There we were, two men against an army. Boy, did we beat the hell out of those two guys.

Berichten: 481

Re: Op naar het buitenland?

Er zijn ook veel ( ik weet niet de exacte cijfers) allochtonen, die in Nederland zijn geboren, hier hun opleiding hebben afgemaakt, ( lees: lekker gebruik gemaakt van het onderwijs [rr] ) om vervolgens ''terug'' te gaan naar hun oorspronkelijke land..
Procrastination is like masturbation; it's all fun and games till you realize you just **** urself..

Correct me if I'm wrong.

Berichten: 68

Re: Op naar het buitenland?

Eigenlijk een soort ontwikkelingshulp. niet mis mee.

Gebruikersavatar
Berichten: 267

Re: Op naar het buitenland?

Bijna de helft van de emigratie bestaat uit in Nederland geboren personen. Maar goed, dat maakt ook verder niet uit voor mijn vraag :wink:
There we were, two men against an army. Boy, did we beat the hell out of those two guys.

Berichten: 3.165

Re: Op naar het buitenland?

In 2006 zijn zo'n 130.000 mensen uit Nederland geëmigreerd als ik het CBS geloven mag. Voor een landje met slechts 16 miljoen inwoners is dat toch ontzettend veel. Ik vroeg me dus af, hoe zit dat met jullie? Hebben jullie plannen om na de studie naar het buitenland te verhuizen of blijven jullie gewoon hier?
Ik studeer nu in Vlaanderen. Ik weet niet waar ik straks ga werken, het zal normaal gesproken in Nederland, Vlaanderen of Duitsland zijn. Ik vind het wel prettig in dit deel van de wereld zolang we onze waarden die we de afgelopen decennia hadden maar blijven koesteren (is wat misgegaan onder kabinet Balkenende met oa die enorme hoge collegegelden). Ik vind het enorm prettig dat in dit deel van de wereld in principe grote armoede te voorkomen is en ook mensen die uit een minder sociaal-economisch milieu komen de kans hebben om eruit te geraken. Hiermee hangt samen dat we een meer efficiënte gezondheidszorg hebben (ondanks dat er nu wat grote problemen zijn in Nederland door oa te veel bureacratie in de zorg), minder criminaliteit hebben en een leefbaardere omgeving hebben (ondanks een aantal minder prettige wijken in de steden, in mijn studiedorp zijn er gelukkig geen mindere wijken).

Ik ben bijvoorbeeld vorige week in Engeland (Sheffield, het eten was gruwelijk slecht [rr] ) geweest en als ik dat vergelijk met oa Nederland, België en West-Duitsland dan besef ik weer dat we het hier beter hebben. Nu zullen er vast meer prettige landen zijn (Spanje, Italië, Canada) maar ik blijf graag een beetje in de buurt wonen ivm met familie en vrienden.

Ik heb veel kritiek op zowel Nederland als België (vooral de overheid) maar het kan nog veel slechter.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Op naar het buitenland?

Ik heb na mijn studie en promotie een paar jaar in Zwitserland gewoont en gewerkt. Daarvoor ben ik ook echt officieel Nederland verlaten (dus opgeven bij de belastingdienst en de gemeente enzo, veel papierwerk....)

In mijn visie is het heel goed om als wetenschapper een tijdje naar het buitenland te verhuizen om een andere onderzoeksomgeving en ook een andere culturele omgeving mee te maken. Oorspronkelijk was ik niet per se van plan om naar Nederland terug te keren. Maar ja, je gaat boerenkool toch missen he.... [rr]
Never underestimate the predictability of stupidity...

Berichten: 3.165

Re: Op naar het buitenland?

Wat was jouw promotieonderzoek Elmo?

Je mag dat ook in het ander topic (wat hebben jullie gestudeerd) beantwoorden als je de topic on-topic wilt houden. :wink:

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Op naar het buitenland?

Ik wou vroeger altijd stuurman worden op de grote vaart, met de idee wat van de wereld te zien. Dat mocht ik niet, en dankzij een hobby/vakatie-en weekendbaantje is dat dan HTS-tuinbouwtechniek geworden. Met dát diploma heb ik dan (wel in eerste instantie ongepland) uiteindelijk letterlijk de halve wereld gezien, een jaar of negen lang. Schitterend. Ik kan je verzekeren dat er niets beter is om de dingen om je heen te leren waarderen en tegelijkertijd te leren relativeren.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 19

Re: Op naar het buitenland?

In 2006 zijn zo'n 130.000 mensen uit Nederland geëmigreerd als ik het CBS geloven mag. Voor een landje met slechts 16 miljoen inwoners is dat toch ontzettend veel. Ik vroeg me dus af, hoe zit dat met jullie? Hebben jullie plannen om na de studie naar het buitenland te verhuizen of blijven jullie gewoon hier
:) ik ben één van die ruim 130.000!

Hmm.. zo klinkt dat eigenlijk helemaal niet leuk meer....

Hoe dan ook...

...ik ben in September 2006 naar Zweden vertrokken... en.. daar geen moment spijt van gehad..
Maar ja, je gaat boerenkool toch missen he....
die hebben ze hier ook! dus wellicht vandaar geen heimwee :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 220

Re: Op naar het buitenland?

Zodra de kans zich voor doet.. ben ik hier weg....hehe :)
"If you use your head, you won't get fat, even if you eat sweets"

"I just can’t sit any other way than this. If I sit the way other people do, my reasoning ability drops by 40%."

"Will you be eating that cake?...say what you want, but I will be taking the cake."

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Op naar het buitenland?

Er zijn ook veel ( ik weet niet de exacte cijfers) allochtonen, die in Nederland zijn geboren, hier hun opleiding hebben afgemaakt, ( lees: lekker gebruik gemaakt van het onderwijs :) ) om vervolgens ''terug'' te gaan naar hun oorspronkelijke land..
En terecht. Als jij uit een land kwam met belabberd onderwijs zou je precies hetzelfde hebben gedaan.
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Berichten: 4.546

Re: Op naar het buitenland?

Ik ben vooral benieuwd waarom mensen weggaan, bijvoorbeeld friendy-wendy. Waarom ben jij naar Zweden vertrokken?
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 220

Re: Op naar het buitenland?

Waarom ik hier weg wil is heel moeilijk uit te leggen, het is voornamelijk mijn gevoel. Ik voel me in Nederland verschrikkelijk opgesloten (al helemaal hier in Drenthe) en ik kan daar helemaal niet tegen..

Daar komt bij dat ik me helemaal geen Nederlander voel, en ik kan me soms heel erg ergeren aan de nuchterheid van anderen.

En er spelen wat persoonlijke redenen bij die ik hier niet ga vertellen.. hehe
"If you use your head, you won't get fat, even if you eat sweets"

"I just can’t sit any other way than this. If I sit the way other people do, my reasoning ability drops by 40%."

"Will you be eating that cake?...say what you want, but I will be taking the cake."

Berichten: 4.546

Re: Op naar het buitenland?

Tsja, en juist naar die persoonlijke redenen ben ik altijd zo benieuwd XD

Maar ik voel mij altijd op de eerste plaats aardbewonder. En ik snap niet echt hoe je je kunt ergeren aan de nuchterheid van anderen, dat opgesloten zeker wel want ik heb precies hetzelfde. Alleen dat lijkt me overal het geval.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: Op naar het buitenland?

Ik voel me [...] verschrikkelijk opgesloten
Dan kan ik je afraden om naar Zwitserland te emigreren: daar zitten alleen maar mensen die met zichzelf bezig zijn, en als "buitenlander" ben je daar echt 100% niets.....

Overigens ben ik naar het buitenland verhuisd omdat ik wel eens in een top-groep wilde (en kon) werken. Zo'n groep waar meerdere PRL's per jaar geschreven wordt. Ik ben blij dat ik dat gedaan heb, maar ik ben ook blij dat ik nu weer in NL woon.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Reageer