Springen naar inhoud

[Wiskunde] Voronodiagrammen (centrum)

• Log in om te kunnen reageren

ntstudent

ntstudent

• >250 berichten
  • 577 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 maart 2007 - 10:29

Hallo,

ik had de volgende vragen over vornoi diagrammen waar ik niet echt uit kwam :) .

Vraag 1
ik had de volgende vraag over het vinden van centra's. Als je een centra weet dan kun je de rest vinden, dat begrijp ik.

Nu staat hier dat ik het volgende moet doen: Neem een willekeurig punt P in cel a en vind via spiegeling in de grenzen van de cellen a, b en c de lijn l door L waarop de mogelijke centra van a liggen.

Neem een willekeurig punt Q in cel a en vind via spiegeling in de grenzen van de cellen a, c en d de lijn k door K waarop de mogeljke centra van a liggen.

Het snijpunt van de lijn k en l is het centrum van cel a.

Geplaatste afbeelding

Dit heb ik getekend, maar nu is mijn vraag of ik het goed doe? Want bij punt P en de spiegelingen kom ik weer terug bij punt P. Betekend dat dan dat ik een lijn door P heen moet tekenen?

En bij Q heb ik een heel klein lijntje (Q Q3), betekend dat ik in het midden van dat stukje een punt moet zetten en vanuit K een lijn moet trekken door dat stukje en dat heet lijn k?

En als ik dan een intersectie zie van lijn k en lijn l dat is dan het centrum van a klopt dat?

Verder als Q3 = Q betekend het dan dat ik een lijn moet trekken door Q?

En wanneer mijn punt P1 bij spiegeling in vakje d komt dan moet ik de afstand tussen punt P1 en P2 kleiner nemen toch?

Vraag 2

Hoe vind ik hier alle centra's? (Niet met een computerprogramma graag)

Geplaatste afbeelding

Vraag 3

Wat voor trucjes en dergelijke bestaan er nog meer om centra's te vinden? Of zijn die er niet? Misschien wat tips?

Vraag 4
Ohja ik was nog een vraag vergeten, kan ik checken met alleen 1 centrum of ik die centrum goed heb getekend of niet? Zo ja, hoe?

PS: ik weet dat het voronoi is :) typfoutje

Heel erg bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen! :)
To invent something you need to see what everyone sees, do what everybody does and think that nobody has though of.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

*_gast_PeterPan_*

• Gast

Geplaatst op 04 maart 2007 - 13:23

Dit is strafwerk. Beperk de plaatjes zodat de vraag zonders scrollen te overzien is, en stel 1 vraag tegelijk.

ntstudent

ntstudent

• >250 berichten
  • 577 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 maart 2007 - 13:27

Okay... maar ik kan geen berichten bewerken waarop al gereageerd is... srry =(
To invent something you need to see what everyone sees, do what everybody does and think that nobody has though of.

Phys

Phys

• >5k berichten
  • 7556 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 maart 2007 - 16:27

Bedenk alsjeblieft dat het enkelvoud centrum is, en het meervoud centra.
centra's kan dus niet!

ntstudent

ntstudent

• >250 berichten
  • 577 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 maart 2007 - 05:24

U heeft gelijk.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures