Springen naar inhoud

voor de gek gehouden ?

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 24 januari 2005 - 13:46

'In Nederland hebben we te maken met een sterk progrssieve inkomstenbelasting die al snel oploopt tot 52 % van het inkomen'
Een veelgebezigde volzin in alle lagen van de Nederlandse politiek.
Toch blijkt dit volksverlakkerij van de eerste soort. Topinkomens betalen in werkelijkheid door toedoen van de versluierende werking van het gehanteerde fiscale schijventarief daadwerkelijk amper 42 % belasting.
Zie gratis rekenprogramma :

http://home.wanadoo.nl/houb/PUIK.htm

:shock:

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Elmo

Elmo

• >1k berichten
  • 3437 berichten
  • VIP

Geplaatst op 24 januari 2005 - 14:07

Wat is het punt?

Hier in Zwitserland is de hoogste belastingschijf 22%....
Never underestimate the predictability of stupidity...

K. Jansen

K. Jansen

• >250 berichten
  • 510 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 januari 2005 - 14:12

Dan weet ik al waar ik later ga wonen 8)

ikkeikkeikke

ikkeikkeikke

• >100 berichten
  • 153 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 januari 2005 - 14:30

'In Nederland hebben we te maken met een sterk progrssieve inkomstenbelasting die al snel oploopt tot 52 % van het inkomen'
Een veelgebezigde volzin in alle lagen van de Nederlandse politiek.
Toch blijkt dit volksverlakkerij van de eerste soort. Topinkomens betalen in werkelijkheid door toedoen van de versluierende werking van het gehanteerde fiscale schijventarief daadwerkelijk amper 42 % belasting.
Zie gratis rekenprogramma :

http://home.wanadoo.nl/houb/PUIK.htm

:shock:

Dat is maar goed ook. Zalm kon door al die accijns niet eens zijn sigaretten meer betalen en De Geus had door de recessie geen geld liggen om een piano van €120.000 te kopen. Stel je voor dat zij ook 52% van hun inkomen moesten afdragen, dat zou onmenselijk zijn.

Wat is het punt?

Dat is prachtig. Een inkomen van een euroton per jaar is ook prachtig. Maar ik woon niet in Zwitserland en ik verdien geen euroton per jaar.

(Euh... Ik bedoel ik verdien het wel, maar ik krijg het niet)

• Gast

Geplaatst op 24 januari 2005 - 14:32

Wat is het punt?

Het punt is niet de hoogte van de belastingdruk maar de misleiding door politici :shock:

JanMeut

JanMeut

• >1k berichten
  • 2116 berichten
  • VIP

Geplaatst op 24 januari 2005 - 14:49

Welke misleiding? Hoe hoger je inkomen hoe groter de kans dat je allerlei aftrekposten hebt, waardoor je misschien niet aan die 52 % toekomt en feitenlijk een lager tarief betaald. Dat wordt toch niet anders gesuggereerd door politici?

Wel is het natuurlijk absurd dat er zoveel aftrekposten zijn: gewoon een simpele eenduidige en progressieve heffing zonder aftrekposten.

En als je Zwitser wil worden: begin maar vast met vloeiend Duits, Frans, Italiaans of RhetoRomaans te leren en de Zwitsterse geschiedenis te leren, het toelatingsexamen is nogal zwaar!

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 24 januari 2005 - 15:42

Tja, het eeuwige belasting debakel.

In Nederland betalen we de meeste belasting van de wereld mischien wel.

Maar belasting betalen is leuk, daarom hebben we betere scholen, goede ouderen opvang (in vergelijking met andere landen) en ja, daarom hebben we ook hypotheekrente aftrek die iedereen met een huis krijgt. En huursubsidie natuurlijk, kinderbijslag, studiefinanciering, vervroegd pensioen, goedkope computers, goede wegen en fietspaden, verzorgde parken bossen en natuurgebieden, weinig vervuiling en weinig kans op overstromingen.

De Nederlandse koopkracht is zo slecht nog niet, en het verschil tussen arm en rijk is erg klein.

Het maakt mij niet 1,2,3 kwaad.

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 24 januari 2005 - 16:33

In Nederland betalen we de meeste belasting van de wereld mischien wel.

Zweden is volgens mij koploper. Daar betalen ze zich blauw, maar het is ook een echte verzorgingstaat. De regering zorgt voor jouw.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Bean

Bean

• >250 berichten
  • 505 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 januari 2005 - 20:30

Ik vind het zeer logisch dat we veel belasting betalen. Zoals ook al door vele eerder uitgelegd. Maar wat ik niet snap is waarom we dan toch een enorm begrotingstekort hebben en onze mooie "verzorgingsmaatschapij" toch nog wordt uitgekleed.

Het zal allemaal wel kloppen, maar ik heb mijn twijfels wel is of al het geld op de juiste plek terecht komt. Dan heb ik het niet eens over zakkevullers of zo. Maar over de verkeerder doelen. Dat er meer geld bijv. naar de Eu gaat. Ik vind het natuurlijk mooi dat arme landen uit het oost-blok geholpen worden. Maar dat wij zoveel aan Duitsland en Frankrijk aan het betalen zijn vind ik minder mooi! :shock: . Want ook al hebben zij het ergens nodig, het zijn toch ook ontwikkelde landen! En wij laten ons uitkleden terwijl zij gewoon doorgaan met uitgeven, zich nergens iets van aantrekken en ons geld uitgeven!!! (Nederland betaalt het meeste van de EU en krijgt er het minste voor terug)

Ik bedoel hiermee natuurlijk niet dat wij moeten stoppen andere echt arme landen te helpen, want wij hebben het hier rete goed. En dat wij hen helpen kan er best af.

Bean :?:
I never wanted to change the world, but the world changed me...

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures