[Scheikunde] gemiddelde reactiesnelheid op een interval

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 16

[Scheikunde] gemiddelde reactiesnelheid op een interval

Hallo,

Ik kom niet uit de volgende opgave:

De gemiddelde snelheid van de reactie N2 (g) + 3H2 (g) --> 2NH3 (g) gedurende een bepaald interval is 1,15 (mmol NH3) . L-1 h-1.

a) bereken de gemiddelde snelheid gedurende hetzelfde tijdsinterval met betrekking tot H2.

b) Bereken de (unieke) gemiddelde snelheid tijdens deze reactie.

Ik heb van alles geprobeerd, naar de voorbeelden in het boek gekeken en andere opgaven snapte ik ook, maar deze kom ik gewoon niet uit.

Alvast bedankt.

Berichten: 133

Re: [Scheikunde] gemiddelde reactiesnelheid op een interval

Bnj schreef:Hallo,

Ik kom niet uit de volgende opgave:  

De gemiddelde snelheid van de reactie N2 (g) + 3H2 (g) --> 2NH3 (g) gedurende een bepaald interval is 1,15 (mmol NH3) . L-1 h-1.

a) bereken de gemiddelde snelheid gedurende hetzelfde tijdsinterval met betrekking tot H2.

b) Bereken de (unieke) gemiddelde snelheid tijdens deze reactie.

Ik heb van alles geprobeerd, naar de voorbeelden in het boek gekeken en andere opgaven snapte ik ook, maar deze kom ik gewoon niet uit.

Alvast bedankt.
Er wordt 1.15 mmol NH3 gevormd per liter per uur. Uit de reactiestochiometrie (3 mol H2 levert 2 mol NH3) kan je dan berekenen dat er 3/2 x 1.15 mmol H2 zal verdwijnen in ditzelfde tijdsinterval.

Wat ze met b) precies bedoelen weet ik ook niet echt.
Ce que j'écris n'est pas pour les petites filles, dont on coupe le pain en tartines.

Berichten: 16

Re: [Scheikunde] gemiddelde reactiesnelheid op een interval

Er wordt 1.15 mmol NH3 gevormd per liter per uur. Uit de reactiestochiometrie (3 mol H2 levert 2 mol NH3) kan je dan berekenen dat er 3/2 x 1.15 mmol H2 zal verdwijnen in ditzelfde tijdsinterval.  

Wat ze met b) precies bedoelen weet ik ook niet echt.
Oke bedankt voor je antwoord. Som a is eigenlijk niet zo moeilijk. Maar wat er met vraag b bedoeld wordt zou ik ook 1,2,3 niet weten. Iemand anders een antwoord op vraag b?

Alvast bedankt [rr]

Reageer