Dikke kinderen: geen dieet, maar beweging

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Dikke kinderen: geen dieet, maar beweging

Een dik kind dat 'BOFT' maakt een goede kans om zijn overtollige kilo's kwijt te raken.

Geen dieet, maar Bewegen, Ontbijten, Frisdrank met suiker laten staan en Televisie minderen (BOFT), dat is volgens hoogleraar Remy Hirasing van de Vrije Universiteit in Amsterdam de beste manier voor kinderen om af te vallen.

Lees meer... Elsevier
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Berichten: 4.546

Re: Dikke kinderen: geen dieet, maar beweging

Zoooo eej wat een nieuws... :)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Dikke kinderen: geen dieet, maar beweging

Zoooo eej wat een nieuws... :)
Er zijn nog altijd mensen die denken dat een dieet ook goed werkt...
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 183

Re: Dikke kinderen: geen dieet, maar beweging

ja, dat is inderdaad waar, heel veel mensen verkiezen nog steeds een dieet boeven sporten/beweging...

dus mensen lees dit bovenstaande bericht!!!!! :)
Eventuele typfouten of spellingsfouten kan ik niet uitsluiten, daarvoor alvast mijn excuses! ;)

Berichten: 4.546

Re: Dikke kinderen: geen dieet, maar beweging

Er zijn nog altijd mensen die denken dat een dieet ook goed werkt...
Ik ben benieuwd waar dat eigenlijk aan ligt.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Dikke kinderen: geen dieet, maar beweging

Een dieet werkt wel, alleen is het moeilijk vol te houden.

Je kan 2 zaken doen:

Je verbrandt alle energie die je teveel opneemt door te sporten (sport-optie)

Je neemt minder energie op waardoor je niet met een teveel komt te zitten (dieet-optie)

Voor kinderen lijkt sporten me makkelijker te zijn.

Berichten: 4.546

Re: Dikke kinderen: geen dieet, maar beweging

Met een dieet stel ik mij eerder Atkinson en Sonja Bakker achtige dingen voor. Wat jij zegt Cycloon is simpelweg logisch. Minder energie innemen dan dat je verbruikt is nou niet bepaald een dieet, aangezien een dieet reguleert wat je wel en niet kan eten (zoals een low-carb dieet en dergelijke). Je kan eten wat je wil, alleen je moet het niet teveel doen, zolang je maar minder inneemt dan dat je verbruikt (of evenveel, als je gewoon op gewicht wilt blijven) zit je goed. Ideeën als de balansdag van het Voedingscentrum lijken me goeden hulpmiddelen om dat vol te houden.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Dikke kinderen: geen dieet, maar beweging

Welja eigelijk het basisprincipe van een dieet is gewoon de energie inname verminderen. Dat bepaalde programma's zaken verbieden is al heel wat anders. Maar in principe zou je alles mogen eten zolang je het binnen de perken houdt.

Gebruikersavatar
Berichten: 183

Re: Dikke kinderen: geen dieet, maar beweging

Doe mij maar een lekkere portie Sport, gecombineerd met een gezonde maaltijd.

das toch meer mijn ding
Eventuele typfouten of spellingsfouten kan ik niet uitsluiten, daarvoor alvast mijn excuses! ;)

Berichten: 4.546

Re: Dikke kinderen: geen dieet, maar beweging

Ja kan, maar nodig is het niet. Wat een "gezonde maaltijd" is, is ook niet altijd duidelijk. Ik denk zelf dat je gezond eet als je luistert naar je lichaam. Kijk naar de bouw van je lichaam en wat dat lichaam nodig heeft en waar je dat zo natuurlijk mogelijk vandaan kunnen halen. Immers, ons lichaam is afgesteld op een bepaald dieet waar we, helaas, al lang vanaf zijn gegaan. Ik vind zelf dat we meer terug moeten naar dat dieet. Dat is veel noten, fruit en groeten aangevuld met vlees, vis en eieren. Dat is ook wat wij aten toen we nog in het "wild" leefden. Een interessante serie over dat "nature food" was een tijd terug op de BBC van Ray-wiens-achternaam-ik-niet-meer-weet :) (die van al die survival programma's op Discovery).
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 183

Re: Dikke kinderen: geen dieet, maar beweging

Over het algemeen, eet ik niet veel snacks maar juist fruit en brood..even lekker en je krijgt er nog meer energie van ook: D
Eventuele typfouten of spellingsfouten kan ik niet uitsluiten, daarvoor alvast mijn excuses! ;)

Reageer