Springen naar inhoud

[digitaalleer] waarheidstabel vraag

• Log in om te kunnen reageren

crazyheinz

crazyheinz

• 0 - 25 berichten
  • 17 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 maart 2007 - 18:55

Ik moet een waarheidstabel opstellen van deze vergelijking: X = (A + B*C)*/D + E

Die D is een geinverteerde D. Voor een waarheidstabel worden dus alle mogelijkheden afgelopen, maar aangezien D = 0, moet die da in de waarheidstabel altijd 0 blijven of kan die ook 1 worden.
Van de A,B,C en E weet ik dat ze 0 en 1 kunnen zijn in de waarheidstabel...

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Mark-123

Mark-123

• >25 berichten
  • 98 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 maart 2007 - 19:13

Ik vind je vraag een beetje onduidelijk, maar dat /D de inverse is van D dat betekent toch niet dat /D altijd nul zal zijn? Overigens is een !D een gebruikelijkere notatie voor D-geinverteerd.

crazyheinz

crazyheinz

• 0 - 25 berichten
  • 17 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 maart 2007 - 19:23

Bedankt voor het antwoord.
Gaat de waarheidstabel anders zijn als D invers is ipv niet invers zoals de anderen?

• Gast

Geplaatst op 12 maart 2007 - 13:34

gij eddy

EvilBro

EvilBro

• >5k berichten
  • 6703 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 maart 2007 - 14:43

Ik moet een waarheidstabel opstellen van deze vergelijking: X = (A + B*C)*/D + E

Even de vraag vertalen: Geef de waarde van X voor alle mogelijke combinaties van A, B, C, D en E. Dus voor (A,B,C,D,E) = (0,0,0,0,0), (1,0,0,0,0), (0,1,0,0,0), enz. Helpt dit? (Verder natuurlijk niet vergeten dat "*" niet op vermenigvuldigen slaat maar op "en").

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures