Word je van petten dragen kaal?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 510

Word je van petten dragen kaal?

Omdat ik regelmatig een pet draag, was ik benieuwd of je van petten dragen echt eerder kaal wordt? En mocht dit zo zijn, waarom wordt je dan eerder kaal?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Word je van petten dragen kaal?

Had dat ooit aan de kapster gevraagd, zij zei dat het komt omdat het veel te warm word onder je pet, schadelijk voor je wortelhaartjes enzo ...

En ook niet genoeg verse lucht :shock:

//Edit: Word je dan kaal van teveel je haar te wassen ? ;)

Berichten: 510

Re: Word je van petten dragen kaal?

//Edit: Word je dan kaal van teveel je haar te wassen ?
Ik zat een keer bij een opmaaktutje in de klas, zei waste haar haren 2 maal per dag. En aan het eind van het schooljaar vielen er bij haar dagelijks 100 haren uit! Het kan ook zijn, dat ze de verkeerde shampoo had gebruikt. Maar goed voor je haren is het zeker niet.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Word je van petten dragen kaal?

Beide: een pet dragen en zo vaak je haar dragen is niet goed voor je haar.

Een pet omdat je haar dan niet kan "ademen" (heb ik gehoord, weet niet zeker of het zo is).

En haar wassen omdat de shampoo de natuurlijke beschermlaag van het haar (=vet) aantast. Het haar wordt ook sneller vet als je het vaker wast.

Gebruikersavatar
Berichten: 6

Re: Word je van petten dragen kaal?

ik heb er een keer een programma over op discovery channel gezien. Maar het is niet schadelijk voor je haar. Het is alleen jammer dat ik de argumenten niet meer weet waarom het niet schadelijk was.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Word je van petten dragen kaal?

ik heb er een keer een programma over op discovery channel gezien. Maar het is niet schadelijk voor je haar. Het is alleen jammer dat ik de argumenten niet meer weet waarom het niet schadelijk was.


Ja de ene zegt het is schadelijk, de andere zegt van niet, wie moe je dan geloven ? :shock:

Re: Word je van petten dragen kaal?

Pennywise schreef:ik heb er een keer een programma over op discovery channel gezien. Maar het is niet schadelijk voor je haar. Het is alleen jammer dat ik de argumenten niet meer weet waarom het niet schadelijk was.


Ja de ene zegt het is schadelijk, de andere zegt van niet, wie moe je dan geloven ? :shock:


Test het :?:

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Word je van petten dragen kaal?

Ik was m'n haar elke dag, die gel krijg je er anders echt niet behoorlijk uit :?:

//edit: Oja ben nog steeds niet kaal :shock:

Re: Word je van petten dragen kaal?

Ik had altijd veel gel in mijn haar gehad en helm op met scooterrijden. En sinds ik op vakantie een pet op had en veel douchte heb ik wel last van beginnende kaalheid. Terwijl geeneen in de familie kaal is. Ergens zal het dan toch met die helm/pet en gel en shampoo te maken hebben.

Gebruikersavatar
Berichten: 334

Re: Word je van petten dragen kaal?

het is inderdaad niet schadelyk, wat wél schadelyk is, is het haar teveel wassen (meer dan 2 maal in de week). en dan vooral met te warm water.

Dus best lauw of koud water gebruiken :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Word je van petten dragen kaal?

Nuja, ooit word ik toch kaal ze, is zo een familie kwaaltje :shock:

Re: Word je van petten dragen kaal?

jaaaaahh...dat is je straf.. :shock:
Omdat ik regelmatig een pet draag, was ik benieuwd of je van petten dragen echt eerder kaal wordt? En mocht dit zo zijn, waarom wordt je dan eerder kaal?

Gebruikersavatar
Berichten: 156

Re: Word je van petten dragen kaal?

Ik denk niet dat je er kaal van wordt, omdat het me sterk lijkt dat je je hoofdhuid zo erg beschadigd dat náást het uitvallen van de haren ook nog is de wortels permanent verwijderd worden!

Ik denk dat het wel slecht is voor je haar en dat het dus zal uitvallen, maar denk ook dat het wel teruggroeit..
huh?

Reageer