Uitleg Graph

Reageer

Uitleg Graph

Ik mis nog hoe je met grafieken kunt werken.

Welke bewerkingen zijn toegestaan; kan ik dit schrijven sqrt(x) of |x| of sin(x) of 2^x enz.

Gebruikersavatar
Berichten: 135

Re: Uitleg Graph

Ik vermoed dat er binnenkort wel ergens een tutorial zal verschijnen, maar bij deze vast een korte uitleg.

De vorm van de graph-tag is:

Code: Selecteer alles

[graph=xmin,xmax,ymin,ymax] 'y1', 'y2', {enz} [/graph]

De auteur van het script:

Je kunt maximaal 6 functies in 1 grafiek plotten. Zet ze tussen enkele aanhalingstekens en scheid ze door komma's. Het bereik en domein geef je aan op de plaats van xmin, xmax, ymin en ymax, gescheiden door komma's en zonder aanhalingstekens.


Je moet y uitdrukken in x. Je kunt gebruikmaken van de volgende getallen, operatoren en functies:

pi

e

+

-

*

/

pow(a, b) (a tot de macht b)

sqrt(a)

exp(a) (e tot de macht a)

log(a) (e log a)

sin(a)

cos(a)

tan(a)

asin(a) (inverse sinus a)

acos(a)

atan(a)

abs(a) (absolute waarde van a)

round(a) (a afronden op gehelen)

floor(a) (naar beneden afronden)

ceil(a) (naar boven afronden)


Gebruik als decimaal scheidingsteken een punt.

Code: Selecteer alles

[graph=0,5,0,5] 'x', 'pow(x,2)', 'pow(x,3)', 'pow(x,4)', 'pow(x,5)', 'pow(x,6)' [/graph]
Levert op:

[graph=0,5,0,5] 'x', 'pow(x,2)', 'pow(x,3)', 'pow(x,4)', 'pow(x,5)', 'pow(x,6)' [/graph]
Wet van Hofstadter: het duurt altijd langer dan je denkt, ook al houd je rekening met de Wet van Hofstadter.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Uitleg Graph

Tja, meer mogelijkheden maakt het ook complexer hè? :?:
Die Quote-knop moet ik ook nog aan wennen :)
De Help-functie gaat ongetwijfeld uitgebreider worden, maar die moeten we zelf verder schrijven (die basis heb ik gisteren zitten te vertalen). Een simpele uitleg over de quote-functie: de oude quoteknop die we eerst ook al hadden werkt precies hetzelfde. Als je op de quote+ knop klikt, zie je hem rood worden en het plusje veranderen in een minnetje. Hiermee kun je een aantal berichten tegelijk quoten. Je selecteert eerst degenen die je wilt quoten, en klikt daarna op nieuw antwoord. Alle quotes verschijnen direct in je conceptbericht.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 210

Re: Uitleg Graph

Waanzinnig dit!! Werkelijk waar, prachtig design, mooi opties, volledig WF.nl waardig. Mijn complimenten!

[graph=0,6.28,-1,1]'sin(x)'[/graph]
"Mathematics may be defined as the subject in which we never know what we are talking about, nor whether what we are saying is true." - Bertrand Russell

Gebruikersavatar
Berichten: 3.135

Re: Uitleg Graph

Netjes gedaan!!!


Alles werkt goed en snel bij mij, voor zover ik kan zien. Grafisch vind ik het forum er nu veel netter uitzien; de belettering en de symbolen zijn op elkaar uitgelijnd zo te zien, dat maakt dat het forum er rustiger en professioneler uitziet, vind ik.


Knap gedaan, nogmaals mijn complimenten!
Heb je interesse in journalistiek? Wij zoeken versterking! Speurwerk, deel van het team, meer weten: klik.

Gebruikersavatar
Berichten: 157

Re: Uitleg Graph

Ik moet wel toegeven dat ik die grafiekjes wel erg cool vind uitzien ezg :)

Reageer