Metaal Kleuren

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 35

Metaal Kleuren

ik vraag mij af of je metaal kunt kleuren...

Dus HETE metaal (gesmolten, denk aan de smeltovens) en dat je dat metaal een innerlijke kleur kunt geven...

Maar is dat metaal dan zo heet dat ie de kleurstof gewoon verbrand? Of is het toch mogelijk? Wie kan mij helpen met dit vraagstuk?

Weet niet waar ik dit vraagstuk kan plaatsen, maar ik probeer het maar es uit...

Mvg,

Vantazzy
A Man's Experience Does Never Exceeds It's Expectations

Ik kom uit een tijd waar het spelletje PONG nog moest worden uitgevonden...

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Metaal Kleuren

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je bedoelt, maar het lijkt me in elk geval een meer technische vraag. Even verplaatst dus.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 43

Re: Metaal Kleuren

Volgens mij bedoelt hij of je een willekeurig metaal kan doen verkleuren door er kleurstof bij te voegen als het metaal in gesmolten toestand is...

Gebruikersavatar
Berichten: 214

Re: Metaal Kleuren

Misschien door er een ander metaal erbij te doen?

Maarja dan is het niet echt het oorspronkelijke metaal meer.

Of misschien een of ander mineraal met een bepaalde kleur die op een hele hoge temperatuur smelt tot een heel erg fijn gruis vermalen en dan bij uw metaal kappen.

Is dit goed?
Geld moet rollen,... Vooral naar mij.

Berichten: 582

Re: Metaal Kleuren

Een metaal kan niet op die manier worden gekleurd. Elk metaal heeft zijn specifieke metaal(kleur) glans doodat bepaalde frequenties licht geabsorbeerd worden.

Wel is het mogelijk om bijv. zink dat een blauwige gloed tot grijs oppervlak heeft met koper te smelten dat de bekende koperkleur heeft. Je krijgt dan messing dat wat kleur betreft een beetje goudgeel is. Maar zoals al gezegd is, is dat een alliage (legering) en heeft het andere eigenschappen dan de oorspronkelijke metalen .
Het eerste wiel was echt niet rond

Reageer