Springen naar inhoud

Elektrische Velden

• Log in om te kunnen reageren

Rov

Rov

• >1k berichten
  • 2242 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 maart 2007 - 11:55

In de bijlage zit een plaatje. Het stelt een dunne staaf voor in een assenstelsel. De staaf heeft een lengte l en uniforme lading per lengte-eenheid LaTeX .
(a) toon aan dat het elektrisch veld in P, op een afstand y van de staaf en langs de loodrechte middellijn geen x-component heeft en gegeven wordt door LaTeX

Hier ben ik bijna uit, maar net zoals in mijn vorige topic zie ik niet welke integratiegrenzen ik moet gebruiken. Waarschijnlijk zie ik iets simpel over het hoofd.
Dit is mijn oplossing:
We weten: LaTeX en omdat LaTeX is LaTeX
Maar wat zijn onder en bovengrens?

Bijgevoegde Bestanden

• Bijlage  oef.bmp   187,05K   15 maal gedownload

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Morzon

Morzon

• >1k berichten
  • 2002 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 maart 2007 - 12:08

Rov, is het precies al op het plaatje of snijdt de y-as de staaf precies in het midden?
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Rov

Rov

• >1k berichten
  • 2242 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 maart 2007 - 12:11

Ik heb het plaatje zelf geknutseld, de staaf loop door het midden normaal. Ik denk dat je zelfs mag zeggen dat de staaf oneindig dun is. Trouwens, dat maakt toch niets uit? Er is toch geen x-component in P?

Morzon

Morzon

• >1k berichten
  • 2002 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 maart 2007 - 12:14

er is geen x component als het y-as de staaf precies in het midden snijdt. Ik ga even kijken of ik kan uitwerken:)
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Rov

Rov

• >1k berichten
  • 2242 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 maart 2007 - 12:20

Ik zie net iets, het is volgens mij ook de bedoeling dat P net boven het midden van de staaf hangt. Anders zou er niet staan "langs de loodrechte middellijn".

Morzon

Morzon

• >1k berichten
  • 2002 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 maart 2007 - 12:52

LaTeX
LaTeX
LaTeX
LaTeX
LaTeX
en de grenzen neem je van -0.5L tot 0 en vervolgens vermenigvuldig je de resultaat met 2.

Veranderd door Morzon, 13 maart 2007 - 12:52

Morzon

Morzon

• >1k berichten
  • 2002 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 maart 2007 - 13:08

best wel irritant dat je na 5 minuten niet kan editten.(dit is voorlopig zo hoop ik)
ik ben vergeten om te zeggen dat je als laatst LaTeX moet substitueren wil je op LaTeX uitkomen.

aadkr

aadkr

• >5k berichten
  • 5441 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 13 maart 2007 - 15:31

LaTeX
Met
LaTeX
LaTeX
LaTeX
LaTeX
LaTeX
LaTeX
LaTeX

Morzon

Morzon

• >1k berichten
  • 2002 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 maart 2007 - 15:34

ah, dat is misschien ietjes makkelijker.

Heezen

Heezen

• >250 berichten
  • 481 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 maart 2007 - 16:43

ah, dat is misschien ietjes makkelijker.

Voor mij komt jouw opmerking sarcastisch over.. Je weet wel waarom :) :)
Procrastination is like masturbation; it's all fun and games till you realize you just fucked urself..
Correct me if I'm wrong.

Rov

Rov

• >1k berichten
  • 2242 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 maart 2007 - 17:10

Ik had al een naar gevoel bij je uitwerking Morzon, het kon simpeler. Ik was hetzelfde begonnen als aadkr, alleen ik deed wat dingen fout, bedankt om het recht te zetten aadkr.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures