Londen wil uitstoot CO2 met 60 procent terugbrengen

Moderators: jkien, Xilvo

Gebruikersavatar
Berichten: 477

Londen wil uitstoot CO2 met 60 procent terugbrengen

LONDEN - De Britse regering maakt dinsdag plannen bekend om de uitstoot van kooldioxide tot het jaar 2050 met 60 procent terug te brengen. Dat meldde de BBC.

View the full article

Gebruikersavatar
Berichten: 182

Re: Londen wil uitstoot CO2 met 60 procent terugbrengen

Zó, 60% is niet mis. Ben toch benieuwt hoe ze het voor elkaar willen gaan krijgen.

2050 duurt nog wel even, maar het betekent toch per 5 jaar ongeveer 6,7 % minder. Maar hopen dat het lukt, en als het goed gaat zijn ze een goed voorbeeld voor andere steden :smile:
'Onderzoek is als een steeg binnengaan om te kijken of hij doodloopt'

Berichten: 144

Re: Londen wil uitstoot CO2 met 60 procent terugbrengen

Alle auto's en andere vormen van transport (afgezien van het hoogst noodzakelijke) uit de stad weren, op toerbeurten wijken in het donker zodat electriciteitscentrales geen CO2 in de lucht pompen, alleen buiten de stadsgrenzen mag men een scheet laten enz. enz.

Wat een idioterie.
Robert van der Veeke

Basugasubasubasu Basugasubakuhaku Gasubakuhakuhaku!!

"Better is the enemy of good enough." Dr. Mikoyan of the Mikoyan Gurevich Design Bureau.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Londen wil uitstoot CO2 met 60 procent terugbrengen

een Toyota prius heeft 104 g/km CO2 emissie en een Toyota Land Cruiser 391 g/km CO2 emissie.

Wat denk jij dat we kunnen doen om de emissie van CO2 te verlagen? Geen scheten meer laten?

Gebruikersavatar
Berichten: 183

Re: Londen wil uitstoot CO2 met 60 procent terugbrengen

:) :?: :) :) :)

Of overdrijf ik nu een beetje? :wink:
Eventuele typfouten of spellingsfouten kan ik niet uitsluiten, daarvoor alvast mijn excuses! ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Londen wil uitstoot CO2 met 60 procent terugbrengen

Nu.nl-feed schreef:LONDEN - De Britse regering maakt dinsdag plannen bekend om de uitstoot van kooldioxide tot het jaar 2050 met 60 procent terug te brengen. Dat meldde de BBC.

View the full article
Dat is natuurlijk tegen mijn natuurkundige zere been.

in 43 jaar met 60% verminderen betekend x^43 = 0.4

0.4^1/43 = x

x= 0.978916348

Dus dat is enkel 2.1% per jaar.

woeoeoeoeoe

Ook leuk, 2.1% interest over de 1000 euro in de bank geeft je 1000 * (1.02100^43) = 2 444.03212 euros

Berichten: 4.546

Re: Londen wil uitstoot CO2 met 60 procent terugbrengen

Ze focussen veel teveel op CO2. Maar maatregelen die CO2 betreffen hebben ook uitwerking op andere gassen. Idioterie is het dus alles behalve, aangezien onze omgeving minder vervuild wordt, de stad minder vervuild wordt en de lucht schoner en gezonder. Ook belangrijk, aangezien we alleen onszelf er mee hebben als we alles vervuilen.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Londen wil uitstoot CO2 met 60 procent terugbrengen

Toch maar even vermelden. Laatst 'an inconvenient truth' gekeken. Was toch erg ophelderend.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Londen wil uitstoot CO2 met 60 procent terugbrengen

Toch maar even vermelden. Laatst 'an inconvenient truth' gekeken. Was toch erg ophelderend.
Hebben we laatst bij maatschappijleer gekeken. Best interessant om al die ontwikkelingen etc te zien. Alleen de energie en CO2 uitstoot die ervoor nodig was om de film te maken... Dat is dan weer een minpuntje :)
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Berichten: 4.546

Re: Londen wil uitstoot CO2 met 60 procent terugbrengen

Heej wij ook :) De film staat wel bómvol fouten zeg, hoewel het je wel een flinke klap in het gezicht geeft. Helaas is dat nodig, willen de mensen wakker worden. Helaas worden ze wakker met fouten, dat is toch heel jammer.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Re: Londen wil uitstoot CO2 met 60 procent terugbrengen

Toch maar even vermelden. Laatst 'an inconvenient truth' gekeken. Was toch erg ophelderend.


Weet je toevallig waar ik deze film kan downloaden?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Londen wil uitstoot CO2 met 60 procent terugbrengen

Nu.nl-feed schreef:LONDEN - De Britse regering maakt dinsdag plannen bekend om de uitstoot van kooldioxide tot het jaar 2050 met 60 procent terug te brengen. Dat meldde de BBC.

View the full article
60% van wat? Ik heb laatst te horen gekregen dat het met besparing van energie gaat om de energietrend te drukken. Als wij dus nu 40 GJ per huishouden per jaar verbruiken en de verwachting dat het in 2050 60GJ per huishouden per jaar is, dan betekent een energiebesparing van 20% NIET dat we 0.8 * 40 GJ zouden moeten verbruiken in 2050, maar 0.8*60 GJ.

Met de huidige groei van London kan ik me best voorstellen dat de huidige verwachting is dat de CO2 uitstoot verdubbelt is vergeleken met nu. In dat geval is een 'reductie' van 60% niet zo heel onmogelijk.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Londen wil uitstoot CO2 met 60 procent terugbrengen

60% van wat?
60% van het verbruik dat er zou zijn met de huidige stijging, lijkt me..
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Londen wil uitstoot CO2 met 60 procent terugbrengen

Hebben we laatst bij maatschappijleer gekeken. Best interessant om al die ontwikkelingen etc te zien. Alleen de energie en CO2 uitstoot die ervoor nodig was om de film te maken... Dat is dan weer een minpuntje :)
Daar ben ik het niet mee eens.

Er zijn genoeg mensen die alle moderne middelen hebben afgestaan en als hippies ergens in een bos leven, maar die mensen doen niets om hun samenleving te redden. Ik ben het er dus niet mee eens dat hij 'slecht' is omdat hij van hot naar haar vliegt om mensen wakker te schudden. Als hij dat niet deed, had niemand naar hem geluisterd. Als een persoon gemiddeld meer vervuild om miljoenen personen te beinvloeden heb ik daar inderdaad geen moeite mee.

De auto waarin hij reed (bij zijn ouderlijk huis) was wel een beetje groot inderdaad. Maar ja, de camera moet er ook nog in.

Berichten: 42

Re: Londen wil uitstoot CO2 met 60 procent terugbrengen

Mr Gore is grootverbruiker van electriciteit. Wat ik gelezen heb was ongeveer 192.000 Kw/hr per jaar. hij heeft een kas van een huis en een buitenzwembad met verwarming, automatische poorten en een verlichte oprijlaan en God weet wat nog meer. Een Amerikaans gezin verbruikt per jaar 15.000 Kw dus met wat ik verbruikt heb op 20 jaar met mijn gezin komen deze mensen 2 jaar toe. Onze onheilsprofeet reist bovendien overal rond om zijne preek te houden terwijl hij beter zijn landgenoten zou bekeren maar die hebben er naar zijn eigen zeggen geen oren naar. Het komt er een beetje op neer dat ik met mijne dikke Europese buik in Biafra en andere hongergebieden ga verkondigen dat ze teveel eten. Veel geld houdt hij er aan over en hier in Europa staan ze die nieuwe groene paus te aanbidden. Begrijpen wie kan!

Reageer