Springen naar inhoud

Re´ncarnatie En DNA ?

• Log in om te kunnen reageren

pangeaman

pangeaman

• >100 berichten
  • 224 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 maart 2007 - 23:13

Hallo allemaal,
ik zit met een gedachtenspinsel waarmee ik aan het worstelen ben, waarbij ik ook niet goed weet hoe het te moeten verwoorden.
het gaat over reincarnatie en DNA. (puur theoretisch natuurlijk).

het begon allemaal toen ik afgelopen week op discovery (of NG), een programma zag van een wetenschapper die DNA verzamelde van mensen. hij kon via Y chromosone de stamlijn naar ''ADAM" terug bepalen.

zo kon hij via DNA van mensen nu toch de oorsprong bepalen.
ik begon daarna te denken;; ''stel dat je gelooft in reicarnatie, is dan je DNA in je volgende leven hetzelfde als in je huidige leven.? :)
als dat zo zou kunnen zijn, dan is je DNA voor je volgende levens al bepaald ongeacht het DNA van je toekomstige ouders.
Ga ik misschien een beetje te ver? laat maar horen .
gr Pangeaman.
''Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid te bevatten''.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Banana

Banana

• >100 berichten
  • 220 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 maart 2007 - 21:33

Ik denk het niet..
Als je sterft, blijft je stoffelijk overschot (lichaam dus) achter, alleen je geest gaat verder. Je wordt gewoon opnieuw geboren bij nieuwe mensen, en zo krijg je weer 'nieuw' DNA
Zo zie ik het iig..
Weet niet of het klopt.. maar ik vind het het meest logisch klinken..

Veranderd door Banana, 14 maart 2007 - 21:34

"If you use your head, you won't get fat, even if you eat sweets"
"I just canĺt sit any other way than this. If I sit the way other people do, my reasoning ability drops by 40%."
"Will you be eating that cake?...say what you want, but I will be taking the cake."

pangeaman

pangeaman

• >100 berichten
  • 224 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 maart 2007 - 22:20

Weet niet of het klopt.. maar ik vind het het meest logisch klinken..

wat het meest logisch zal klinken, wil nog niet altijd zeggen dat dat dan ook altijd de juiste zou moeten zijn.
zou er ook zoiets als een ''geestelijk DNA'' kunnen bestaan , zodat je infeite je DNA toch meeneemt naar een verder nieuw leven?
gr Pangeaman.
''Niemand is slim genoeg om zijn eigen domheid te bevatten''.

G÷d

G÷d

• >100 berichten
  • 217 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 maart 2007 - 00:28

wat het meest logisch zal klinken, wil nog niet altijd zeggen dat dat dan ook altijd de juiste zou moeten zijn.
zou er ook zoiets als een ''geestelijk DNA'' kunnen bestaan , zodat je infeite je DNA toch meeneemt naar een verder nieuw leven?
gr Pangeaman.

Volgens mij heeft DNA de functie het lichaam te bouwen en te onderhouden. In the flesh, zeg maar. Het lichaam vervalt na intreden van de dood. De "geest" heeft wel invloed op het functioneren van het DNA. Door emotie verhoogt of verlaagt DNA de aanmaak van bepaalde stofjes op cellulair niveau, die het lichaam op dat moment nodig heeft.
De gevoelsbeleving zou omgekeerd evenzo beinvloed kunnen worden door het DNA. Je zou daaruit kunnen concluderen dat het karakter wordt beinvloed, hoe jij ervaart wie jij bent.

Welk "deel" zou je dan nog mee kunnen nemen?

Maar uuuh... Het koppellen van geloof met wetenschap, reincarnatie met DNA. Is op een pricipieel punt onmogelijk. Reincarnatie is een geloofsovertuiging, DNA, haar werking en invloed iets dat nog voor een groot deel onderzocht moet worden.

proycon

proycon

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 maart 2007 - 15:40

zou er ook zoiets als een ''geestelijk DNA'' bestaan?

Is dat niet precies wat men ziel noemt?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures