Zal dit wetenschapsforum nieuwe ontdekkingen doen?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.166

Zal dit wetenschapsforum nieuwe ontdekkingen doen?

Zal wetenschap forum nieuwe ontdekkingen doen?

Ofwel vinden jullie dit forum een bijdragen leverd aan de wetenschap?

Ik vind dat dit forum het voor de weterschapper en amateur mogelijk maakt om toch op een leuke manier met wetenschap bezig te zijn.

Wat vinden jullie?

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Zal dit wetenschapsforum nieuwe ontdekkingen doen?

Als ik mensen zonder internetaansluiting even buiten beschouwing laat (helaas nog een te grote groep), dan is een forum een erg handig 'communicatiemiddel'.

Je behoudt een redelijke anonimiteit, als je wil en het is erg toegankelijk.

Je bent niet verplicht te komen, iedereen die dus hier is wíl hier (normaalgezien) zijn.

'Kenners' of mensen die gestudeerd hebben in de wetenschappen en een gezonde dosis hulpvaardigheid bezitten willen maar al te graag hun 'kennis overdragen' als ze er zo anderen een plezier mee doen.

Leken of geïnteresseerden die meer willen te weten komen over een onderwerp kunnen hierdoor makkelijk in contact komen met anderen die hen kunnen helpen.

Bovendien groeit er gewoonlijk een beetje een 'gemeenschapsgevoel' na een tijd, vooral onder de oudere en vaste gebruikers.

Je krijgt kortom een aardige wisselwerking die voor iedereen voordelig is.

Of er daar nu ook grote ontdekkingen uitkomen betwijfel ik wel, maar het forum heeft zéker een nut :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Zal dit wetenschapsforum nieuwe ontdekkingen doen?

Ik heb het in een afstudeerstage verslag wel vermeld als referentiebron.

Ik geloof dat ik hier op het goede spoor werd gezet door het oplossen van een wiskunde som. (stromingsleer of iets dergelijks)

Maar een niuewe ontdekking? Mischien, over ene jaar of tien.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Zal dit wetenschapsforum nieuwe ontdekkingen doen?

Iets nieuw ontdekken zullen we ss wel nooit doen maar ik vind het wel eens leuk om zo ideeën te kunnen delen, ik ben namelijk iemand die nogal graag eens discusieert, vermits ik dat op school niet meer mag doen kom ik hier best aan m'n trekken :shock:

Berichten: 656

Re: Zal dit wetenschapsforum nieuwe ontdekkingen doen?

Leuke gast schreef:Zal wetenschap forum nieuwe ontdekkingen doen?

Ofwel vinden jullie dit forum een bijdragen leverd aan de wetenschap?

Ik vind dat dit forum het voor de amateur mogelijk maakt om toch op een leuke manier met wetenschap bezig te zijn.

Wat vinden jullie?
Ontdekkingen hier? Nee.

Je tweede alinea ben ik het mee eens. Forummen is leuk, meer ook eigelijk niet. Oja, leren doe je natuurlijk wel op het forum. Iig ik steek er best wat van op, vooral van dingen die totaal mijn vakgebied niet zijn. Maar wetenschap bedrijven op professioneel niveau? Nee...

Volgens mij zitten hier ook verrekte weinig professoren, docenten. En zitten hier erg veel leerlingen, studenten en hobbyisten.

Gebruikersavatar
Berichten: 53

Re: Zal dit wetenschapsforum nieuwe ontdekkingen doen?

:shock: Hoi leuke Gast,

Ik zou dit forum noemen voor wetenschappers en amateurs; anders sluit je de ware beroepsvagroepen mensen er buiten, als je de wetenschapsforum alleen voor de amateurs toeeigend!

Als je de ware groep uitsluit, krijg je alleen van amateurs hulp, uitleg ed. ipv de beide groepen.

Of er nieuwe ontdekkingen gedaan wordt via dit forum, zou ik niet weten, maar waarom eigenlijk niet? Je weet maar nooit. misschien eerder nieuwe gedachte's ergens over. Van elk mens valt te leren nl.

gr.v. Lady. :?:
Ik ben geen wetenschapper, heb wel veel belangstelling voor van alles. Ik hoop veel te leren van de mede forummers

Gebruikersavatar
Berichten: 1.166

Re: Zal dit wetenschapsforum nieuwe ontdekkingen doen?

sorry, ik had me vergist, deze theorie was onzin

Berichten: 13

Re: Zal dit wetenschapsforum nieuwe ontdekkingen doen?

nieuwe ontdekkingen? neuh.. niet voor de wetenschap ansich..

persoonlijk natuurlijk wel.. tis een super leerzaam forum :shock:

Reageer