Springen naar inhoud

Blaasinstrumenten

• Log in om te kunnen reageren

ntstudent

ntstudent

• >250 berichten
  • 577 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 maart 2007 - 21:35

Hallo,

ik heb een vraag om te kijken of ik het goed begrijp of niet. Ik heb begrepen dat wanneer je de lengte van een buis moet berekenen wanneer je LaTeX weet en de LaTeX dat je bij buizen met:

Een gesloten uiteinde en een andere open uiteinde de formule: LaTeX moet gaan gebruiken.

Een open uiteinde en een andere open uiteinde of beide gesloten eindes de formule: LaTeX moet gaan gebruiken.

Klopt dit?

Bedankt!

PS: ik kan er maar niet genoeg van krijgen hoe mooi ik het vind dat ik eindelijk LaTeX kan :)!
To invent something you need to see what everyone sees, do what everybody does and think that nobody has though of.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

PdeJongh

PdeJongh

• >1k berichten
  • 2005 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 maart 2007 - 21:54

Die formule kan nooit. In jouw formule staat 2 keer een LaTeX . Kijk maar: LaTeX . Zowel aan de ene kant van het LaTeX -teken (waar dat staat wat je wilt weten), als in de noemer van de breuk staat een LaTeX . Waar je die LaTeX vandaan haalt is me trouwens een raadsel, maar dat terzijde.
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

ntstudent

ntstudent

• >250 berichten
  • 577 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 maart 2007 - 21:56

Die l hoort f te zijn :), okay nu typ ik het even goed:

LaTeX

Bij open uiteindes en gesloten uiteindes (beide gesloten en open)

LaTeX

Bij een open en een gesloten uiteinde.

Mijn excuses...

Veranderd door ntstudent, 14 maart 2007 - 21:58

To invent something you need to see what everyone sees, do what everybody does and think that nobody has though of.

PdeJongh

PdeJongh

• >1k berichten
  • 2005 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 maart 2007 - 22:06

Die l hoort f te zijn :), okay nu typ ik het even goed:

LaTeX

Mijn excuses...

Dat verklaat e.e.a. :-P

Even zien... LaTeX en LaTeX
Wil je iets anders met dezelfde formule berekenen, dan zijn ze evt. te herschrijven als:
LaTeX en LaTeX

Nu zou je dus kunnen zeggen dat:
LaTeX

Alleen daarmee kom ik nog niet op jouw formule, maar dat zal wel aan mij liggen. In ieder geval wel 2 leuke formules gecombineerd :)
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44867 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 14 maart 2007 - 22:39

@ntstudent:
leuk dat je die formules kent, maar voordat je ze door elkaar gooit, enig idee waarop die gebaseerd zijn?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Luuk1

Luuk1

• >100 berichten
  • 200 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 maart 2007 - 17:57

@ NT-student misschien moet je hier eens kijken als je iets meer informatie wilt

http://www.wetenscha...s...2&hl=knopen

als je dit snapt dan heb je die formules helemaal niet meer nodig(tenminste ik gebruik ze zelf nooit) maar je kunt het dan gewoon tekenen. Begrijpen is beter dan die formules stom toepassen en dat bedoelt Jan denk ik ook :)

Veranderd door Luuk1, 15 maart 2007 - 17:59

ntstudent

ntstudent

• >250 berichten
  • 577 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 maart 2007 - 20:33

Hmm, ik snap het nu wel hoor =)... Ik kon eerst niet posten dus poste ik mijn uitleg van wat ik begreep naar Jan. =)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures