Springen naar inhoud

Vallende kat

• Log in om te kunnen reageren

timhuybreckx

timhuybreckx

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 maart 2007 - 21:58

Vanaf hoe hoog kan een kat vallen zonder dood te zijn?
Heeft iemand enig idee van de snelheid waarmee de kat de grond raakt en welke energie daarbij komt kijken.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 14 maart 2007 - 21:59

Zie hier voor wat informatie.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44892 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 14 maart 2007 - 22:35

En daar staan de nodige disclaimers in en wordt gesteld dat vele bronnen elkaar tegenspreken
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

StrangeQuark

StrangeQuark

• >1k berichten
  • 4160 berichten
  • VIP

Geplaatst op 16 maart 2007 - 21:38

Ik heb ooit eens gehoord dat er een optimum aan zit. Ik geloof tot de vierde of vijfde verdieping is het allemaal niet zo'n probleem, en kan de kat gewoon omdraaien en op z'n pootjes landen. Maar dan wordt het problematisch voor een paar verdiepingen en vanaf de zevende verdieping kan de kat zich uitvouwen als een soort zeil en glijd het naar beneden. Vanaf de zevende verdieping gaat dat werken, maar daartussen heeft een kat een probleem. Er is een onderzoek (geen idee meer waar) dat dat bekeken heeft voor alle excidentele vallen van katten. (ik zal eens kijken of ik het nog weer eens terug kan vinden, beloof niets).

Er zijn zelfs katten uit vliegtuigen op kilometers hoog naar beneden gevallen en die hadden geen enkel probleem, omdat ze lekker naar beneden aan het zeilen waren.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures