Springen naar inhoud

Profielwerkstuk Tennis

• Log in om te kunnen reageren

El Campeon

El Campeon

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 maart 2007 - 09:20

Hoi,

Ik ben bezig met mijn profielwerkstuk natuurkunde en ik weet niet hoe ik een aantal dingen moet bepalen, kan iemand me helpen? Ik heb met interactive physics een model gemaakt met een tennisracket en een bal, nu wil ik de volgende dingen bepalen:

- Welke krachten werken er op een bal bij een service?
- Welke energie krijgt een bal tijdens de service?
- Wat is het verband tussen de energie van het racket en die van de bal tijdens de service?
- Welke krachten werken er op een bal die wordt terug geslagen?
- Welke energie krijgt een bal die wordt terug geslagen?
- Wat is het verband tussen de energie die de bal heeft als hij aankomt, de energie van het racket en de energie die de bal krijgt?

Ik vraag me tevens af hoe ik in IP resultaten kan exporteren, is dit mogelijk?

Alvast dank voor de hulp

Rick

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44825 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 15 maart 2007 - 15:17

Om dit in IP te krijgen neem ik aan dat je nogal een stapeltje aannames hebt gemaakt. Wat ik me afvraag is hoe je dit in IP hebt gesimuleerd zonder te weten wat voor krachten er op zo'n tennisbal werken tijdens zo'n service of zo'n terugslag, want juist als je dit soort dingen gaat simuleren zul je het programma precies moeten vertellen wat het moet doen.

Gaat het je om de grootte van een en ander (kracht, kinetische energie), dan kun je in IP van al die parameters mooie grafiekjes laten maken, en daaruit zou je van alles moeten kunnen aflezen en je simulatie fine-tunen.

Eerlijk gezegd heb ik er ook geen idee van hoe data uit IP te exporteren. Belangrijkste vraag in dit verband is eigenlijk wel: welke data zou je willen en met welk doel? Om alles nog eens na te rekenen?

Veranderd door Jan van de Velde, 15 maart 2007 - 15:18

ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures