Eerstejaars Psychologie

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 1

Eerstejaars Psychologie

Hey,

Ik ga volgend jaar psychologie studeren aan de UvA.

Ik heb nu het hele jaar vrij, dus ben alvast wat boeken aan het lezen

over psychologie. Maar nu vroeg ik me af welke boeken ik het beste

kan lezen zodat ik volgend jaar al wat voorsprong heb?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Eerstejaars Psychologie

hallo? iemand? :-?
Je zou bij de UvA kunnen vragen welke boeken hun adviseren. Die zullen waarschijnlijk het meeste aansluiten op de leerstof die je daar zult krijgen.
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.293

Re: Eerstejaars Psychologie

Je zou bij de UvA kunnen vragen welke boeken hun adviseren. Die zullen waarschijnlijk het meeste aansluiten op de leerstof die je daar zult krijgen.


of probeer de boekenlijst van het eerste jaar te pakken te krijgen, dan zie je al vast wat basiswerken.
keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out.

Berichten: 16

Re: Eerstejaars Psychologie

HEy, wat leuk. Nog een klein kansje dat ik ook psychologie ga studeren (aan de UVA). Ik ga het studeren als ik geen zin meer heb in wat anders (en die kans is er best wel): psychologie dat blijft altijd zeer boeiend!
:)

Re: Eerstejaars Psychologie

dag,

Zelf ben ik eerstejaars student aan de UU (utrecht)

Mijn advies naar jou is om een aantal statistiek literatuur in te zien. Ook zou ik een boek aanschaffen wat een inleiding geeft in alle gebieden van de psychologie. Deze tip omdat op meerdere universiteiten, deze onderwerpen als hoofdlijn zijn in de eerste vakken.

Als je informatie wilt over welke boeken ik zelf heb, kun je me mailen.

Groetjes

Re: Eerstejaars Psychologie

Hey,

Ik ben nu derdejaars psychologiestudent aan de UvA. Als je op zoek bent naar een inleidend werk, waarin de verschillende richtingen van de psychologie worden behandeld, kan ik "Psychology" van Peter Gray aanraden. Dit is ook het boek dat wordt gebruikt bij een inleidende cursus aan het begin van het studiejaar (tenminste toen ik het volgde). Daarnaast denk ik dat "How the Mind Works" van Steven Pinker een heel leuk en leerzaam boek is, dat voor zover ik weet niet wordt gebruikt aan de UvA. Verder durf ik je niet echt te adviseren, maar via de UvA site kun je wel vrij gemakkelijk vinden welke boeken dit studiejaar worden gebruikt.

Groeten

Berichten: 329

Re: Eerstejaars Psychologie

wat je zonder meer een buitengewoon fascinerend boek zult vinden is het kortelings verschenen "de Maakbaarheid van ons Brein" van de neuropsychologe Margriet Sitskoorn. Wanneer je dat gaat lezen, zul je straks met nog meer enthousiasme dan je nu al lijkt te hebben aan je studie beginnen. Beslist.

(tikfout)
just curious

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Eerstejaars Psychologie

Ook het boek "Psychologie" van Marc Brysbaert is een goed basiswerk, veel mensen - ook hier op het forum - zijn het daarmee eens.

Reageer