Springen naar inhoud

Visie Op De Toekomst

• Log in om te kunnen reageren

Alexander Hartmans

Alexander Hartmans

• >1k berichten
  • 1286 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 maart 2007 - 16:35

Hoe ziet de maatschappij, beschaving, cultuur, wetenschap, kunst en godsdienst over 100, 200 of 300 jaar in de toekomst er uit? Waarom deze vragen? Wij als soort leven in een verleden dat in feite geschiedenis is, en langzamerhand groeien wij naar een onbekende toekomst. Veel mensen zijn meer bang voor de toekomst, inplaats van het verleden in het heden, omdat de toekomst nog niet is en/of bestaat. Met andere woorden: de toekomst is in wording. Wij weten niet wat wij kunnen verwachten en filosoferen te weinig hoe de toekomst eruit zal zien. Science fiction-film biedt een opening hoe onze beschaving op aarde mogelijk kan uitzien. Deze bedenkers van deze film hebben in mijn ogen een vooruit strevende visie, al vind ik oorlogen met aliens voor dit moment ver gezocht, maar de mogelijkheid blijft aanwezig, dus laat ik deze aliens buiten beschouwing. Het gaat mij meer om de beeldcultuur hoe steden, de mens, de mode in de bovenstaande eeuwen het gezicht vormen van hun tijd. Daarnaast is filosofie, dus ook de levenswijze van de toekomstige futuristische mens belangrijk. Welke invloeden kunnen wij hebben in onze tijd en onze generatie op hun leven? Hoe zullen zij in de toekomst naar ons kijken?

Momenteel leven wij in diverse tijdperken, zoals het digitale-tijdperk, bio-tijdperk (bionisme) om een paar te noemen. Wij hebben al diverse tijdperken gehad en somige maken nog deel uit, zoals het ruimte-tijdperk, het olie-tijdperk, het plastieke-tijdperk. De evolutie van de mens, de wetenschap gaat met grote sprongen vooruit. Men heeft de laatste 155 jaar zoveel ontdekkingen gedaan, dat deze wetenschappelijke sneltein ons nu in de 21ste eeuw zaken laat zien en ons een glimp in de toekomst bieden. De vraag is ook kan de mens dit allemaal aan, want er zijn zoveel mogelijkheden dat we de bomen het bos niet meer kunnen zien. Een andere vraag die ik belangrijk vind om te weten: hoeveel uitvindingen en ontdekkingen zijn er al reeds gedaan die voor ons verborgen worden gehouden?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures