Klikken met pennen

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer

Klikken met pennen

is er ooit onderzocht na hoeveel klikjes een pen ermee stop. Wij spreken hier over een gewone balpen.

Re: Klikken met pennen

ik heb even voor je gezocht maar heb nog niets kunnen vinden.

ik ben nu zelf bezig en zit al op de 2000 , maar hij is nog in perfecte staat.iemand anders een idee ?

Berichten: 510

Re: Klikken met pennen

Aders stuur je een mailtje naar een pennenfabrikant (bijvoorbeeld BIC)

http://www.bicworld.com/inter_en/contact_us.asp

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: Klikken met pennen

Ik zou zeggen dat daar teveel onzekere factoren in meespelen dat een algemene uitspraak hierover niet echt iets betekent. En ik denk dat het niet echt van waarde is.

BIC maakt toch pennen die niet klikken, maar met dop?

Gebruikersavatar
Berichten: 238

Re: Klikken met pennen

Het lijkt me dat het ook uitmaakt hoe hard je met een pen klikt, en misschien ook de frequentie van het klikken. Een pen slijt denk ik sneller als je steeds heel vaak klikt in een korte tijd, dus continue klikt en klikt, dan bij 1 klik per 20 minuten.

Ook is denk ik niet elke pen even stevig.
Peter van Gemert

2e jaars Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek, TU Delft

Re: Klikken met pennen

ja ik moet dit weten voor school , echt über nutteloos, maar ze willen de vastheid en de stevighied van een goede kwaliteitspen hebben :S iig bedankt voor jullie hulp, stel dit zeer op prijs.

Gebruikersavatar
Berichten: 153

Re: Klikken met pennen

BIC maakt toch pennen die niet klikken, maar met dop?


Nou, je wil niet weten hoeveel soorten pennen bic maakt, van alles! Soms kijk ik er echt van op, van, HEY, is dit een bic pen?

Wel grappig... :shock: :?:
Geen touw of kabel kan zo stevig samensnoeren, zo vast binden, als liefde met één enkele draad doet - Robert Burton

Gebruikersavatar
Berichten: 367

Re: Klikken met pennen

De pen zal ermee stoppen wanneer de inkt op is. Het klikmechanisme zal niet meer functioneren wanneer het versleten is.

Beide zal per pen (hoeveelheid en soort inkt, gebruikte materialen voor het mechanisme, manier van klikkken, etc) verschillen. :shock:
Living on Earth can be expensive, but it does include a free trip around the sun.

Reageer