Moderators Houden Zich Niet Aan Regels

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 17

Moderators Houden Zich Niet Aan Regels

Er worden in dit forum ook 'regels' door mainmoderators overtreden en daar erger ik mij aan. Volgend voorbeeld is net voorgekomen:

Over het onderwerp pleinvrees, staat onder 'psychologie en sociologie'.

Ik had zo objectief mogelijk op dat onderwerp gerageerd. Aanvankelijk was dat een persoonlijke vraag, dat onderwerp en ik weet dat dat niet mag, dat heb ik gelezen. Ik was toen ook uiterst verbaasd dat dit onderwerp open stond (ik heb helemaal niet naar data gekeken, dus wist niet dat hij zo oud was al). Dit onderwerp begon duidelijk met een persoonlijke vraag. De allereerste die op dat onderwerp heeft gerageerd, was wouter, een 'mainmoderator'. Toen dacht ik, ik reageer ook en dan wel zo objectief mogelijk.

Als in de regels staat dat persoonlijke vragen (wegens onprofessionele adviezen) niet mogen, reageer er dan NIET als mainmoderator op! Sluit het onderwerp dan direct! Ook mainmoderators moeten zich aan de regels houden!

Ik erger er mij dus aan dat ik probeer mij aan de regels te houden en objectief weergeef wat wat kan betekenen, zonder een advies van doe dit of dat of ik denk dat het pleinvrees is. Want DAT mag dus niet, begreep ik uit de regels.

Een mainmoderator houdt zich niet aan de ´regels´, ik probeer dat wel en dan wordt inene door zo'n mainmoderator (of iemand die nog een stapje hoger zit) het onderwerp gesloten. Volgende keer graag aan de regels houden en direct het onderwerp sluiten!

Nou, ik hoop dat de regels die gelden (ook onder psychologie en sociologie) nu wel nageleefd worden. En worden ze toch niet nageleefd, dan kunnen ze beter afgeschaft worden...

Groeten,

Aafke

Ohja, feedback voor wouter:

ik merk dat je nogal veel googled en dan iets van het internet haalt (geheugentraining, pleinvrees). Maar lang niet alles kun je zomaar van het internet halen. En niet alles wat van het internet komt is te vertrouwen. Kijk daar dus ook mee uit (ook met dat soort adviezen). Achterhaal dan eerst de bron van de tekst...

Op www.webdetective.nl (paradox ja), staat hoe je internetsites kunt beoordelen op betrouwbaarheid.

Groeten,

Aafke
Hij die niets weet en weet dat hij niets weet, weet meer dan iemand die niets weet en niet weet dat hij niets weet.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Moderators Houden Zich Niet Aan Regels

Als je goed kijkt naar het slotje dat Windsurfer erop heeft gezet en de reden die hij geeft, dan lijkt het me een duidelijk verhaal. De regels waren destijds nog anders, Wouter was destijds nog geen moderator.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Moderators Houden Zich Niet Aan Regels

Inderdaad. Helaas is het niet te zien wat de status van iemand was op het moment van plaatsen van een bericht, maar kan je alleen zien wat iemand nu is. Dus ik kan de verwarring begrijpen.

Dat het topic ook nog open stond kan er ook op duiden dat de regels in die tijd nog niet zover ontwikkeld waren dat we specifiek hadden gemeld dat dergelijke zaken niet zijn toegestaan. Maar uiteraard kan het ook gebeuren dat een topic een keer over het hoofd is gezien. Mocht je ergens dingen tegenkomen waarvan je denkt dat het niet conform (de huidige) regels is, druk dan op de report-button: Afbeelding, of kaart het hier in dit forum aan. (Beide opties zijn immers beter dan dat in het topic zelf ter discussie stellen, aangezien daardoor de discussie zeer off-topic zal geraken).
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer