Psychologieopleiding.

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2

Psychologieopleiding.

Dag!

Ik had een paar kleine vraagjes over deze opleiding. Ik zit momenteel nog in het vierde jaar van de middelbare school. Toch word het tijd dat ik een richting ga kiezen. Ik werk nu op de afdeling administratie. Dat interesseert me ook. Maar het lijkt me ontzettend leuk om deze opleiding te volgen. Ook zie ik er toekomst in. Ik ben momenteel 16 jaar en sinds mijn 14e jaar was ik geïntresseerd in psychologie. Ik vond het erg mooi. De kunde er van. Ik zit op het niveau BL. Dus ik kan op niveau 2 instromen en wellicht naar niveau 3 met overleg. Ik wil graag weten wat voor vooropleiding ik moet doen als ik HBO Psychologie wil gaan doen. Misschien is het wel van groots belang; ik ben autist. Dus ik weet niet of dat mag. Ik ben erg sociaal. Meeste autisten hebben veel sociale desinteresse, precies het tegenovergestelde ben ik. Ik ben juist ontzettend sociaal. Ik zou graag willen weten wat ik hier voor moet doen.

Alvast bedankt!

Een heidensche groet,

Adam.

Berichten: 481

Re: Psychologieopleiding.

Enigszins offtopic: Je bent autist en je bent sociaal!? Hoezo ben je dan een autist dan?
Procrastination is like masturbation; it's all fun and games till you realize you just **** urself..

Correct me if I'm wrong.

Re: Psychologieopleiding.

Nouja, ik maak graag van sommige dingen iets groots. Ehm, ik heb symptomen van autisme.

Re: Psychologieopleiding.

autist of niet, ik denk dat we dit vooralsnog serieus moeten nemen, want er zijn eenmaal autisten met verschillende intiligentie niveaus en ene autist is socialer dan de andere , afhankelijk van welk persoon... maar jah.... antwoord op je vraagie dus:

je doet vmbo bl, en je gaat naar niveau 2 en in overleg niveau 3.

voor HBO Psychologie heb je eenmaal op de voorgrond: havo of niveau 4 voor nodig,

ik denk dat je even realistisch moet blijven in wat je wilt en kunt, dus my advies is dan ook:

kijk of je op niveau 3 kan komen, en of je dat haalt....

mits je die niveau haalt moet er altijd gekeken worden of je niveau 4 ook wel daadwerkelijk aan kunt,

omdat je eenmaal van bl afkomt namelijk.... en die leren meer in praktijk dan theorie. dus....



jaa.......je maakt best een grote sprong..... dus denk goed na... om terleurstellingen te voorkomen

gr

Reageer