[Folding]Hoe lang doe ik over een WU??

Moderator: Jan van de Velde

Reageer
Berichten: 8

[Folding]Hoe lang doe ik over een WU??

Hoelang duurt een wu normaal?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: [Folding]Hoe lang doe ik over een WU??

Een standaard ("benchmark")computer in Stanford met een 2,8 GHz processor draait per 24 uur dat 'ie alleen voor Folding werkt ca 110 punten bij elkaar, daarop is de puntentoekenning voor een bepaald soort WU gebaseerd.

Hoe lang jouw computer erover doet? Dat hangt van een aantal factoren af:

1- hoe snel is je computer

2- hoeveel uur per dag draait 'ie

3- als 'ie draait, heeft hij dan veel andere (zwaardere, grafische) programma's te draaien

4- welk project draai je op een bepaald moment (m.a.w. hoeveel punten is je WU waard)

Kortom, de ervaring zal het leren.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 20

Re: [Folding]Hoe lang doe ik over een WU??

snelheid van je computer hangt samen met de snelheid waarmee de wu wordt gerealiseerd,

Maar mijn cpu blijft maar op 50 % (dus geen 100%!)

Volgens mij klopt de visualisatie ook niet.. als ik het venster vergroot of er een ander venster overheen trekt laat ie in eens een hele hoop verschillende "samenstellingen" zien kan dus niet anders dan nep zijn?.

niet dat ik begrijp wat je uberhaubt aan die plaatjes kan zien maargoed. :D ??:

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: [Folding]Hoe lang doe ik over een WU??

kweetal schreef:Volgens mij klopt de visualisatie ook niet.. als ik het venster vergroot of er een ander venster overheen trekt laat ie in eens een hele hoop verschillende "samenstellingen" zien kan dus niet anders dan nep zijn?.

niet dat ik begrijp wat je uberhaubt aan die plaatjes kan zien maargoed. :( ??:
Als het nep is, is het zorgvuldig genept. Als ik aan vergelijkbare WU's bezig ben zie ik vergelijkbare visualisaties, die je ook ziet evolueren in de loop van een proces.. Met andere WU's krijg ik héél ander plaatjes, met meer of minder zwavelatomen, andere vormen etc.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer