Springen naar inhoud

Experimenten i.v.m. plantenkunde

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

Matti

Matti

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 maart 2007 - 15:22

Ik zoek experimenten die je kan uitvoeren bij je thuis ( dus geen speciale chemicaliŽn enzo)
Het mag een beetje ingewikkeld zijn maar ook niet te moeilijk. Ik heb zelf niet veel producten dus alleen proeven waarbij je geen groot laboratorium nodig hebt. Als je twijfelt of het een niet te ingewikkelde proef is, leg het dan toch liefst uit.

Dank bij voorbaat

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

klein duimpje

klein duimpje

• >25 berichten
  • 72 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 maart 2007 - 18:20

Hmm misschien de proef waarbij je 2 takken neemt, de ene tak plaats je in een proefbuis met gewoon water de andere tak breng je in een proefbuis met abscissinezuur. Je zult merken dat het waterpeil wel zakt het abscissinezuurpeil niet. Dit doordat ABA de huidmondjes doet sluiten.
Nuja dit is een redelijk saaie proef maar welk soort proeven wil je eigenlijk uitvoeren?
Groetjes

Matti

Matti

• 0 - 25 berichten
  • 9 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 maart 2007 - 19:32

alle soorten proeven. het vorige was een goed voorbeeld. Misschien iets wat de groei beÔnvloedt of een proef waarbij de plant iets doet wat andere normaal niet doen.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8246 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 maart 2007 - 00:16

Je stelt je vragen om experimenten allemaal veel te onduidelijk. Geef aan wat je wilt onderzoeken en waar je vast loopt. Je vraagstelling is veel te onduidelijk. Ik bedoel 'Het mag een beetje ingewikkeld zijn maar ook niet te moeilijk' is niet echt duidelijke taal te noemen. -slotje-
"Meep meep meep." Beaker

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures