Eurobilltracker

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Eurobilltracker

"EuroBillTracker.com" schreef:EuroBillTracker bestaat uit een internationaal team vrijwilligers dat zonder winstoogmerk als doel heeft om Euro biljetten te volgen over de hele wereld. Elke deelnemer geeft het serienummer en de locatie van elk biljet dat ze ontvangen in bij EuroBillTracker. Uit deze informatie haalt de site:

* Verspreidingsinformatie: Elk Euro land heeft eigen reeksen van serienummers en op basis daarvan kunnen we verspreidingsgrafieken genereren die ons laten zien hoe de biljetten naar andere landen toe reizen. Kijk onder het kopje 'Verspreiding' voor meer informatie.

* Reisinformatie: Wanneer een biljet nogmaals wordt ingevoerd, worden de vorige gebruikers hiervan per e-mail op de hoogte gebracht. Deze hits kun je zien bij 'Statistieken'.

* Statistieken en ranglijsten: Wie geeft de meeste biljetten in, welke landen presteren het best? Waar zijn de biljetten op dit moment?

Euro biljetten en munten zijn sinds 1 januari 2002 in roulatie en sindsdien zijn wij de biljetten gaan volgen. De site is in het leven geroepen door Philippe Girolami (giro). Anssi Johansson (avij) assisteert sinds halverwege 2003 met het onderhouden van de site. Het vertalen van de site en vele andere taken worden uitgevoerd door een groep actieve EBT gebruikers. Zonder hen zouden we nooit zo groot zijn geworden als we nu zijn [rr] . Bedankt!

EuroBillTracker is op geen enkele manier verbonden met de Europese Unie, Europese Centrale Bank, Nationale banken of andere financiële instellingen. Het gebruik van EBT is volledig gratis. Kijk voor meer informatie in het menu onder FAQ, Statistieken en Verspreiding.
Toevallig nog meer mensen op WSF die hun biljetjes door Europa volgen?
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Eurobilltracker

Toevallig nog meer mensen op WSF die hun biljetjes door Europa volgen?
Sorry hoor, maar ik heb echt wel wat beters met mijn tijd te doen dan serienummers van ieder bankbiljet wat ik in handen krijg te gaan invoeren... :)
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Gebruikersavatar
Berichten: 647

Re: Eurobilltracker

Neen, het lijkt me wel leuk te doen! Ik hebme prompt ingeschreven!
Sorry hoor, maar ik heb echt wel wat beters met mijn tijd te doen dan serienummers van ieder bankbiljet wat ik in handen krijg te gaan invoeren... :)
Wat een reactie! Heb je niets zinnigs te doen, hou je dan ergens anders mee bezig.
???

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Eurobilltracker

Ik ben er al een jaar of vijf mee bezig geweest, heel erg sporadisch omdat ik een erg groot deel ervan niet in europa heb doorgebracht, ik heb iets van 60 biljetten ingevoerd en nooit een hit gehad. In principe vind ik het wel leuk, maar te weinig resultaat.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Eurobilltracker

Sorry hoor, maar ik heb echt wel wat beters met mijn tijd te doen dan serienummers van ieder bankbiljet wat ik in handen krijg te gaan invoeren... :)
Vanaf je 50e biljet krijg je een geavanceerd invulformulier (klik voor info), waarmee je er 25 tegelijk kunt invoeren. Daarnaast hoef je ook niet al je biljetten in te voeren, maar dan weet je ook niet waar ze allemaal heen gaan.
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 2.906

Re: Eurobilltracker

Wat een reactie! Heb je niets zinnigs te doen, hou je dan ergens anders mee bezig.
haha, sorry, je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Ieder zijn hobby. Maar goed, vertel eens: wat heb je hier nou eigenlijk aan? ik bedoel ik zie hier gewoon absoluut de lol niet van in. Ik vraag het me gewoon af...
while(true){ Thread.sleep(60*1000/180); bang_bassdrum(); }

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Eurobilltracker

Hollee, na een jaar of 3 eurobiljetten invoeren heb ik eindelijk een hit.

Een 50 euro biljet dat ik 474 dagen geleden heb ingevoerd is nu in Ekeren Belgie ingevoerd, het heeft 66 km afgelegd.

De eerste hit, na invoeren van 139.

@ Math, het is inderdaad een enorm neurdige bezigheid (nou ja, 140 biljetten in 4.5 jaar is nou niet zo geweldig veel)

maar ik ben waarschijnlijk toch niet de enigste.

Re: Eurobilltracker

hahaha, mij lijkt het wel geinig!

Gebruikersavatar
Berichten: 710

Re: Eurobilltracker

haha, sorry, je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Ieder zijn hobby. Maar goed, vertel eens: wat heb je hier nou eigenlijk aan? ik bedoel ik zie hier gewoon absoluut de lol niet van in. Ik vraag het me gewoon af...
Ik kan mij anders wel bezighouden met de stomste dingen...

Wat is er leuk aan een taal maken? Wat is er leuk aan codetaal maken die bestaat uit bladeren en takjes?

Wat is er leuk aan kabouters tekenen?
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Gebruikersavatar
Berichten: 78

Re: Eurobilltracker

Ik wist niet dat dit bestond, lijkt me best interressant.
denken is een hobby... en leuke hobby

Gebruikersavatar
Berichten: 7

Re: Eurobilltracker

appart :D

Reageer