Springen naar inhoud

Stress

• Log in om te kunnen reageren

Freek Wiskunde

Freek Wiskunde

• 0 - 25 berichten
  • 18 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 maart 2007 - 11:50

Kan iemand mij helpen informatie te verzamelen hoe wetenschapsfilosofen over de wetenschappelijk onderwerp : STRESS dachten?
Mischhien iets over Kuhn, Bacon, Popper, Weiner Kreis???
Is STRESS eigenlijk wel wetenschap??

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Windsurfer

Windsurfer

• >1k berichten
  • 1293 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 maart 2007 - 20:17

kun je misschien je vraag wat verduidelijken: wat bedoel je precies?
keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out.

oktagon

oktagon

• >1k berichten
  • 4502 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 21 maart 2007 - 18:46

Net zo min als vermoeidheid of griep wetenschap is,kun je m.i. STRESS als wetenschap betitelen.Het blijven onderwerpen,die aan wetenschappelijk onderzoek onderhevig zijn.

• Gast

Geplaatst op 22 maart 2007 - 12:26

Ff proberen te verduidelijken....

ik moet voor mijn opleiding een essay schrijven over stress....

ik moet dit belichten a.d.h.v van de theorieen van Popper (falsificatie), Kuhn (paradigma's) en Bacon (inductie).
Ik had zelf in gedachten om hierover te schrijven: hoe de visie in de loop van de jaren veranderd is op het wetenschappelijk onderwerp Stress, maar helaas kan ik weinig informatie hierover vinden.

Zou het in de ogen van Popper stress wel wetenschap zijn? Nou, ik denk zelf dat het wel wetenschap gezien de theorie te falsificieren is, maar aan de andere kant is volgens mij men alleen bezig met het verzamelen van bevestigingen en is men niet echt bezig met het proberen te onderhalen van deze theorie. In dit geval is het iets meer aan de kant van Bacon (inductie)

Over hoe Kuhn hierover zou denken kan ik me weinig voorstellen?

Kan iemand mij nog verder helpen met het belichten van dit onderwerp: STRESS?????

Windsurfer

Windsurfer

• >1k berichten
  • 1293 berichten
  • VIP

Geplaatst op 26 maart 2007 - 19:30

Ff proberen te verduidelijken....

ik moet voor mijn opleiding een essay schrijven over stress....

ik moet dit belichten a.d.h.v van de theorieen van Popper (falsificatie), Kuhn (paradigma's) en Bacon (inductie).
Ik had zelf in gedachten om hierover te schrijven: hoe de visie in de loop van de jaren veranderd is op het wetenschappelijk onderwerp Stress, maar helaas kan ik weinig informatie hierover vinden.

Zou het in de ogen van Popper stress wel wetenschap zijn? Nou, ik denk zelf dat het wel wetenschap gezien de theorie te falsificieren is, maar aan de andere kant is volgens mij men alleen bezig met het verzamelen van bevestigingen en is men niet echt bezig met het proberen te onderhalen van deze theorie. In dit geval is het iets meer aan de kant van Bacon (inductie)

Over hoe Kuhn hierover zou denken kan ik me weinig voorstellen?

Kan iemand mij nog verder helpen met het belichten van dit onderwerp: STRESS?????

Ik begrijp je waarschijnlijk nog steeds niet. Stress is gewoon een term, die een bepaalde state aanduidt, een bepaald toestandsbeeld. Wat moet je daar filosofisch over zeggen?
keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures