Scheerapparaat dood?

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Scheerapparaat dood?

Ik heb zo'n leuk Philips draadloos scheerapparaat (droog scheren) dat ik dus iedere zoveel dagen moet opladen. Gisteren merkte ik weer dat hij leeg begon te raken, dus prikte ik het weer in het stopcontact. 's Avonds er weer uitgehaald en wilde me vanmorgen weer gaan scheren. Ik merkte meteen dat hij weinig zin had, en nog voordat ik bedacht dat misschien het snoer er niet goed in had gezeten, stopte-ie er helemaal mee. Ik de prik er weer opgezet, hij gaf geen pufje. Normaal, zelfs al hij helemaal leeg is, gaat-ie dan weer vrolijk aan het werk. Ik heb hem even laten liggen, me geschoren met het andere scheerapparaat (toen ik op kamers zat had ik er 2) en vlak voordat ik de deur uitging probeerde ik het nogmaals. Geen enkel teken van leven, behalve dat het lampje "charge" brandde. Die reageerde ook netjes toen ik het snoer eruit haalde.

Tot zover de inleiding. Ik moet eerlijk bekennen weinig kaas gegeten te hebben van elektrotechniek (ben meer van werktuigbouw) maar het lijkt me wel leuk om uit te vogelen of er nog iets aan te verhapstukken valt. Zou er gewoon een verbindinkje los zijn gegaan, is de accu kaduuk, andere ideeën? Niet dat ik enorm aan dat ding gehecht ben, maar ik vind het zonde om iets weg te keilen als ik er nog minstens wat "prutsplezier" mee kan hebben. [rr]
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Scheerapparaat dood?

Hoewel ik het ook niet met zekerheid durf te zeggen, denk ik inderdaad dat het ergens een draadje is, dat nu fout zit. Compleet dood (zoals jij het zo mooi noemt :?: ) is ie niet, want hij kan nog opladen. Ergens zit iets fout, waardoor het 'gewone scheergedeelte' nu niet werkt. En om dat te vinden...:
Niet dat ik enorm aan dat ding gehecht ben, maar ik vind het zonde om iets weg te keilen als ik er nog minstens wat "prutsplezier" mee kan hebben. :)
Veel prutsplezier [rr]
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Scheerapparaat dood?

Ik heb hem officieel dood verklaard. Met wat meetapparatuur van mijn vader aan de gang geweest, en het stukje op de printplaat dat zorgt dat de batterij wordt opgeladen geeft nog maar zo'n 0,2 V door ipv de benodigde 9,6 V. Daar ga ik niet meer aan prutsen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Scheerapparaat dood?

zou ik ook niet doen, en je hoeft toch niet be(b)(h)aard naar werk te gaan want je hebt er altijd nog één :)
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Re: Scheerapparaat dood?

Scheren met scheerzeep en een scheermesje !Het gaat veel vlugger,scheert veel gladder en in plaats van een oververhitte huid,hou je er een frisse huid aan over.Geen geklungel met snoeren, opladers en batterijtjes,je bent onafhankelijk.

Reageer