Lepra

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 7

Lepra

Kan iemand mij de kenmerken van lepra vertellen. Daarmee bedoel ik dus wat gebeurt er met je lichaam. Waar verlies je delen van je lichaam en hoe gebeurt.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Lepra

Volgens deze pagina op de site van de Leprastichting ontstaat er door lepra gevoelloosheid, oftewel je voelt niks. Je zou bijv. gewoon je hand in het vuur kunnen houden zonder het te merken.

Hierdoor kunnen weer klauwhanden en stompvoeten ontstaan. Als het plaatsvindt bij spiertjes bij de ogen, dan kan er zelfs blindheid ontstaan...
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Berichten: 96

Re: Lepra

Als ik het goed begrijp is dat dus een beetje hetzelfde als met de diabetesvoet? (met dien verstande dat een wondje oid daar ook moeilijker heelt vanwege de verslechterde doorbloeding), je krijgt er iets aan en omdat je niks voelt verander je de belasting niet en gaat het van kwaad tot erger?

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Lepra

Het is een ziekte die wordt veroorzaakt door de bacterie 'Mycobacterium leprae'. Deze zorgt voor beschadiging van zenuwen, wat leidt tot gevoelloosheid en verlamming. Een voorbeeld van een erg naar 'bijeffect' is dat je de oogleden niet meer kunt sluiten (verlamming), wat kan leiden tot blindheid.

Als ik het goed heb onthouden beschadigen de bacterien myelinescheden van axonen.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Reageer