Springen naar inhoud

Red bull

• Log in om te kunnen reageren

Dr.Zeus

Dr.Zeus

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 maart 2007 - 11:31

Ik heb gehoord dat Reb bull of energie drank schadelijk voor je gezondheid is. Red bull bevat veel zuur. Zuur tast je glazuur aan? WAt is het gevolg als je overbodig drinkt? Wat inhoudt die drank precies? Een flesje per dag is geen kwaad?

groeten

Dr.Zeus

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

PdeJongh

PdeJongh

• >1k berichten
  • 2005 berichten
  • VIP

Geplaatst op 20 maart 2007 - 11:43

Energiedranken in het algemeen bevatten onder ander cafeÔne en taurine. De cafeÔne zorgt voor een verslavende werking. Wanneer je elke dag een blikje of 5 Red Bull drinkt, krijg je steeds meer cafeÔne binnen. Zou je dan een dag geen Red Bull drinken, dan zorgt de cafeÔne ervoor dat je dat merkt. Bij regelmatig gebruik kan gewenning optreden en plotseling stoppen met de inname kan dan zorgen voor hoofdpijn, een sterke afname van de bloeddruk en andere ontwenningsverschijnselen. (Aldus Wikipedia). Daarnaast zit er ook nog taurine is. Hoewel het nog niet helemaal bewezen is, suggereert onderzoek dat taurine de bloeddruk verlaagt. Een lage bloeddruk kan weer leiden tot flauwvallen.

Maar dit zijn gevolgen bij veel gebruik (5 blikjes/dag). Gewoon een enkel blikje zo nu en dan zou geen kwaad moeten kunnen.
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Rov

Rov

• >1k berichten
  • 2242 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 maart 2007 - 17:02

Ik heb een tijd lang (een maand ofzo) dagelijks best veel energy drinks gedronken (ik stond om half 7 op en ging pas na 1u slapen) en toen ik besefte dat ik niet echt goed bezig was heb ik besloten ermee te stoppen. Als ik er toen een dag (of meer) geen dronk voelde ik me zwak en leeg. Gelukkig was ik na enkele dagen weer terug in mijn normale doen, maar toch, gezond is het niet hoor, neem maar van me aan :).

TD

TD

• >5k berichten
  • 24051 berichten
  • VIP

Geplaatst op 20 maart 2007 - 17:07

Specifiek, zie ook: Red Bull: health risks.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Bart1984

Bart1984

• 0 - 25 berichten
  • 16 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 30 maart 2007 - 16:07

Frisdrank is zoiezo slecht voor je gebit. Dus ook redbull. Als je zoiets gedronken hebt kun je beter je mond even spoelen met water om het zuur weg te spoelen. En over de caffaine, daar zou ik niet teveel van drinken, dus niet meer dan 2 per dag (redbull bevat geloof ik even veel caffaine als 2 koppen koffie).

albert davinci

albert davinci

• >1k berichten
  • 3165 berichten
  • VIP

Geplaatst op 30 maart 2007 - 17:27

redbull bevat geloof ik even veel caffaine als 2 koppen koffie).

Enkel als je zeer slappe koffie hebt :wink:
Het ligt ongeveer gelijk bij een 'normaal' kopje koffie.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(
We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

jopinie

jopinie

• 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 april 2007 - 19:17

Probleem met Red Bull (en ook met andere frisdranken) is dat het zoīn gigantische boost suiker geeft.

Als je een maaltijd eet en daar veel suiker in zit, gaat je suikerspiegel ook omhoog. Maar dan zorgen bijvoorbeeld vezels ervoor dat de suiker geleidelijk vrijkomt. Als je in een keer zoīn blikje achterover slaat, komt al die suiker tegelijk vrij. Goeie kans dat je systeem daar uiteindelijk door van slag raakt. Dan heb je dus suikerziekte...

mobrouwer

mobrouwer

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 07 oktober 2010 - 13:17

Hoi Allemaal ;)

ťťn blikje Red Bull per dag kan echt geen kwaad hoor! Ik drink het vaak als ik echt wat concentratie kan gebruiken, bijvoorbeeld bij het sporten of op school. 1 blik Red Bull staat gelijk aan de cafeine van een slappe bak koffie en heeft evenveel suikers als een glas appelsap. Het is alleen zo dat je er niet teveel moet drinken per dag omdat de cafeine zich dan opstapelt in je lichaam. Net zoals als je teveel koffie drinkt dus.

Maar verder, iedereen weet het : Red bull geeft je vleugels :) ](*,) Mij in ieder geval wel :)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures