Invision: blèèèh

Berichten: 1.780

Invision: bl

Week weggeweest en wat zien ik? Invision!

Zitten wel handige verbeteringen bij, maar toch:

-ik kan niet meer makkelijk door de oude bijdragen van anderen fietsen (20, 30 in één oogopslag)

-bij quoten wordt alleen de laatste tekst gekopieerd. Goed, je bent wel af van al die onnodig lange quotes, maar het soms iets meer terughalen kwam de leesbaarheid wel ten goede.

-Begrijp ik nu goed dat je als gast kunt posten? Als een forum niet loopt ben je wellicht blij met af en toe postende gasten, maar die hebben jullie hier toch niet nodig? Het verplicht registreren is een nuttige eerste filter ter voorkoming van al te grote bagger.

-ik zit niet te wachten op vrienden, commentaar van anderen en meer van dat soort overbodige franje. Voor vrienden ga je maar naar de kroeg.
<i>Si vis pacem paralellum</i> (J. Goedbloed)

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Invision: bl

Johan2 schreef:Week weggeweest en wat zien ik? Invision!

Zitten wel handige verbeteringen bij, maar toch:

-ik kan niet meer makkelijk door de oude bijdragen van anderen fietsen (20, 30 in één oogopslag)
Het is wat, iets nieuws, dat is altijd even wennen. Maar even over je opmerking, betekend dit dat je niet genoeg berichten per pagina ziet? Ook dit kun je instellen.
-bij quoten wordt alleen de laatste tekst gekopieerd. Goed, je bent wel af van al die onnodig lange quotes, maar het soms iets meer terughalen kwam de leesbaarheid wel ten goede.
Dit begrijp ik ook niet, ik quote dit toch ook gewoon, heb je al gebruik gemaakt van de tweede quote knop?
-Begrijp ik nu goed dat je als gast kunt posten? Als een forum niet loopt ben je wellicht blij met af en toe postende gasten, maar die hebben jullie hier toch niet nodig? Het verplicht registreren is een nuttige eerste filter ter voorkoming van al te grote bagger.
Ook bagger kan van geregistreerde gebruiker komen, maar deze verandering is voornamelijk bedoelt om het voor de wat minder computer-handige mensen makkelijker te maken.
-ik zit niet te wachten op vrienden, commentaar van anderen en meer van dat soort overbodige franje. Voor vrienden ga je maar naar de kroeg.
als je niet op die functies zit te wachten, gebruik je ze niet, ze zijn niet verplicht.


Alles went, uiteindelijk.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Invision: bl

Dit begrijp ik ook niet, ik quote dit toch ook gewoon, heb je al gebruik gemaakt van de tweede quote knop?
Met de Quote+ functie staan de gewenste quotes alleen onder elkaar. Ze zijn nog niet in elkaar geïntergreerd, zoals dit voorbeeld:


asdf
asdf


Dat moet je zelf in elkaar knutselen, en vinden sommigen nog wel eens vervelend.
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Invision: bl

Verzet tegen verandering is eigen aan de mens, maar geef het even tijd en een redelijke kans :)
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 3.165

Re: Invision: bl

Verzet tegen verandering is eigen aan de mens, maar geef het even tijd en een redelijke kans :)
Meestal krijgen mensen daar ook meer last van naarmate ze ouder worden :) :)

Het lijkt ook mij gewoon een kwestie van nog niet vertrouwd zijn met de nieuwe software.

Dit forum is in mijn ervaring duidelijk gebruiksvriendelijker en het heeft een betere layout. Wel loopt de server niet altijd lekker. Soms valt het uit of loopt het erg traag (here we go again).

ik zit niet te wachten op vrienden, commentaar van anderen en meer van dat soort overbodige franje. Voor vrienden ga je maar naar de kroeg.
Zo te zien de meesten niet :)

Ik heb er op gelet in de profielen. Overigens mag iedereen commentaren invullen bij mij hoor. Feedback kan nooit kwaad.


Over de gasten die niet geregistreerd staan: laten we het een paar maanden afwachten en dan pas oordelen. 'We' hebben het één al geprobeerd, nu eens het ander.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Invision: bl

Week weggeweest en wat zien ik? Invision!
We hadden het anders al weken van tevoren aangekondigd, dus je had het kunnen weten. Bovendien is het niet zo dat we het stiekem hebben gedaan omdat we zagen dat je een paar dagen niet was geweest :)


Wat betreft de punten die je aandraagt hebben anderen hebben mij al het gras voor de voeten weggemaaid, maar hier heb ik nog wat aan toe te voegen
Begrijp ik nu goed dat je als gast kunt posten?
Wetenschapsforum is opgericht om laagdrempelig kennis te verzamelen en inzichtbaar te maken. Als hier iemand langs komt die een goed gefundeerd antwoord heeft, maar registreren teveel werk vindt, missen we ons doel. Het wordt zo wel iets meer werk voor moderators, want het posten van rommel is inderdaad ook makkelijker. Maar als er 1 inhoudelijk goed antwoord staat tegenover iedere 5 spamberichten, dan vind ik het al de moeite waard. Mits de rommel wordt weggehaald natuurlijk. Maar dat doen we, ondanks dat het meer werk is voor moderators. Waar dat jouw probleem is mis ik even... Overigens wordt je van harte uitgenodigd om op de "report"-knop te drukken als je ergens spam tegenkomt.


Mocht je ook nog constructieve reacties hebben dan houden we ons aanbevolen :)
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 1.780

Re: Invision: bl

Het is wat, iets nieuws, dat is altijd even wennen.
Zeker; om met AdaV te spreken, we worden oud.
Maar even over je opmerking, betekend dit dat je niet genoeg berichten per pagina ziet? Ook dit kun je instellen.
Aha, da’s alvast wat, maar ik kan het niet zo snel vinden en naast oud word ik ook knorrig, dus kun je het ff voorzeggen?

Ik zag wel dat ik het aantal getoonde commentaren, vrienden en nog zo iets op 3, 5 of 10 kon stellen, maar miste de 0 optie, zowel voor tonen als ontvangen.

Kan ik nu gewoon aan jouw profiel toevoegen dat ik je “best wel een toffe peer” vind of iets anders klefs? Daar zit je toch zeker niet op te wachten?

En waarom moet ik zien wie wiens profiel heeft bekeken? Gaat niemand iets aan en je kunt er slapende honden mee wakker maken.
Ook bagger kan van geregistreerde gebruiker komen, maar deze verandering is voornamelijk bedoelt om het voor de wat minder computer-handige mensen makkelijker te maken.
Ik hoop dat je er nog zo over denkt nadat een horde Turken het Armenië-topic heeft ontdekt, maar we zullen zien.
We hadden het anders al weken van tevoren aangekondigd, dus je had het kunnen weten.
Wist ik ook, maar ik wilde er wat dramatiek in brengen. Ik heb voor vertrek zelfs nog meegeleefd met jullie belevenissen bij de Chinees.
<i>Si vis pacem paralellum</i> (J. Goedbloed)

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Invision: bl

Kan ik nu gewoon aan jouw profiel toevoegen dat ik je “best wel een toffe peer” vind of iets anders klefs? Daar zit je toch zeker niet op te wachten?


De gegeven commentaar moet eerst goedgekeurd worden door jou zelf. Dus als je het weigert dan komt het er niet op.

Berichten: 1.780

Re: Invision: bl

De gegeven commentaar moet eerst goedgekeurd worden door jou zelf. Dus als je het weigert dan komt het er niet op.
Ah, gelukkig maar.
<i>Si vis pacem paralellum</i> (J. Goedbloed)

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Invision: bl

Johan2 schreef:Kan ik nu gewoon aan jouw profiel toevoegen dat ik je “best wel een toffe peer” vind of iets anders klefs? Daar zit je toch zeker niet op te wachten?

En waarom moet ik zien wie wiens profiel heeft bekeken? Gaat niemand iets aan en je kunt er slapende honden mee wakker maken.
De software heeft meer mogelijkheden, waarvan de een al een nuttigere aanvulling is dan de ander. De multiquote vind ik bijvoorbeeld enorm handig en ik kan me inbeelden dat die jou ook nog van pas gaat komen bij lange discussies. Ook op moderatievlak, ik weet dat jij daar rechtstreeks niets aan hebt, is het enorm verbeterd. Daarbij komen ook een aantal speeltjes die sommigen niet zo nuttig vinden, maar die laat je dan toch links liggen? Het zou zonde zijn om omwille van die extra's ook de nuttige mis te lopen.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Invision: bl

Ga naar 'instellingen' (rechtsboven)

Onder categorie 'opties' naar 'forum instellingen' (links)

Daar staat ergens een drop-down voor het aantal berichten per pagina.

Berichten: 1.780

Re: Invision: bl

DePurpereWolf schreef:Ga naar 'instellingen' (rechtsboven)

Onder categorie 'opties' naar 'forum instellingen' (links)

Daar staat ergens een drop-down voor het aantal berichten per pagina.
Maar dat is per topic. Ik wil door mijn of andermans oude berichten kunnen scrollen, zoals vroeger, maar dat krijg ik niet ingesteld, waarbij ik graag toegeef niet het geduld te hebben om het op te zoeken.
<i>Si vis pacem paralellum</i> (J. Goedbloed)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Invision: bl

Klik op iemands naam en selecteer vind onderwerpen' of vind berichten'


Screenshot.png
Screenshot.png (18.95 KiB) 706 keer bekeken
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Invision: bl

Ligt het aan mij, of kan je op iemands profielpagina alleen de meest recente berichten zien? Op de manier van Bart kun je wel alle berichten zien, maar dat meot toch ook op de profielpagina kunnen?


Dit natuurlijk vooral voor mijn eigen berichten, want anders is het alleen maar een klik minder.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Invision: bl

Onder de profielfoto staat een knopje "opties", daaronder kan je de posts opvragen.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Reageer