Springen naar inhoud

Fysica

• Log in om te kunnen reageren

sunflowerke

sunflowerke

• >100 berichten
  • 142 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 maart 2007 - 14:07

Ik zit met een oefening over elekromagnetisme en ik vroeg me af of iemand ze kan oplossen.
Ik weet ongeveer hoe ze werkt, maar ik wil er zeker van zijn dat ik de juiste uitkomst heb.

De grootte van de magnetische inductie in een spoel met een weekijzer is 4pi T. de relatieve permeabilitiet van deze soort bedraagt 3000 en de spoel bevat 2000 windingen bij een lengte van 50,0 cm en een doorsnede van 25,00 cm ^2

a) Hoe groot is de stroomsterkte door de spoel?
b) Als een elektron met een snelheid van 250 km/s evenwijdig met de as van de spoel door de spoel vliegt (in het weekijzer is een opening), hoe groot is dan de lorentzkracht op dat elektron.

Alvast bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

sunflowerke

sunflowerke

• >100 berichten
  • 142 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 maart 2007 - 14:14

Ik zit met een oefening over elekromagnetisme en ik vroeg me af of iemand ze kan oplossen.
Ik weet ongeveer hoe ze werkt, maar ik wil er zeker van zijn dat ik de juiste uitkomst heb.

De grootte van de magnetische inductie in een spoel met een weekijzer is 4pi T. de relatieve permeabilitiet van deze soort bedraagt 3000 en de spoel bevat 2000 windingen bij een lengte van 50,0 cm en een doorsnede van 25,00 cm ^2

a) Hoe groot is de stroomsterkte door de spoel?
b) Als een elektron met een snelheid van 250 km/s evenwijdig met de as van de spoel door de spoel vliegt (in het weekijzer is een opening), hoe groot is dan de lorentzkracht op dat elektron.
Alvast bedankt

ik heb dit dus 2 keer gepost, gelieve enkle op het andere bericht te reageren , bedankt

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures