Wit zand van kristien hemmerechts

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 436

Wit zand van kristien hemmerechts

Heeft iemand dit boek gelezen ?

Ik heb het namelijk in een snel tempo gelezen (omdat het snel moest), en heb er niet zoveel van begrepen. Kan iemand me de belangrijkste zaken vertellen over dit boek ?

Dank u

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Wit zand van kristien hemmerechts

Snel moeten lezen, niet veel van begrepen... Een (dringende) boekbespreking?

Korte inhoud vind je in dit verslag van scholieren.com.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 436

Re: Wit zand van kristien hemmerechts

Goed geraden TD :-) , maar het is niet echt een boekbespreking, meer een toets erover, en de boekverslagen van scholieren.com heb al gelezen, en hielpen niet echt ... :)

Toch bedankt.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Wit zand van kristien hemmerechts

Ik vrees dat je niet snel iemand zal vinden die in korte tijd meer over dat boek gaan vertellen hier :)
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 436

Re: Wit zand van kristien hemmerechts

Mevrouw heeft dat niet getoetst, yes :) .

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Wit zand van kristien hemmerechts

Als het toch over dat soort dingen gaat... weet ik nog wel wat leuks :)

Morgen heb ik mondeling letterkunde over de 6 literaire werken die ik 'gelezen' heb, een verfilming van een literair werk en een gedichtenbundel. Maar het geheel duurt maar 25 min, dus kan nooit alles gevraagd worden.

Doordat we een invaller hebben (oud docent, ivm afwezigheid eigen docent), vroeg ik of ik nog even m'n leesdossier (waar al het bovenstaande instaat), mocht inkijken. Daar zag ik 3 boeken genummerd, dus ik weet dat ik die kan verwachten :) Morgen om 12.55h weet ik of het echt zo is, of dat ik een groots probleem heb
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 436

Re: Wit zand van kristien hemmerechts

Ooh, spannend, ben echt benieuwd :-o .

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Wit zand van kristien hemmerechts

Ooh, spannend, ben echt benieuwd :-o .
Hehe, ik ook... Dit is het laatste (en ook 2e..) cijfer voor letterkunde. Voor de eerste had ik een 5,8 (telt 1x mee) en deze telt 2x mee. Om een voldoende te staan (5,5), moet ik dus minimaal een 5,35 halen. Gelukkig heb ik De Ridder (zal jullie niks zeggen), en die heeft ons ook al gezegd: 'Het is gewoon 25 min lang de schijn ophouden' :)

Toch ben ik nu maar e.e.a. aan samenvattingen aan het lezen :)
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Wit zand van kristien hemmerechts

Even klein verslagje:

De boeken die ik heb 'gelezen':

Montyn, De stille kracht, Twee koffers vol, De junival, Het bittere kruid (incl. verfilming), De gevangene en Het rookoffer.

Hiervan waren de eerste drie aangestreept, dus daar had ik op geconcentreerd. Montyn was m'n 'hoofdboek' en werd dus gevraagd. Ook over Twee koffers vol werd e.e.a. gevraagd. Maar over De stille kracht is bijna niks gezegd. Daarnaast ging ie wel verder in op Het bittere kruid en een beetje De junival.

Gelukkig had ik van alles wel een samenvatting gelezen, dus wist ik waar het over ging. Wel wat dingetjes die ik niks wist (o.a. titelverklaring van De junival), maar verders ging het best goed [rr]

**-->Buiten dit alles moesten we ook nog wat gedichten kennen, maar dat ging verders prima**
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Reageer