Afbeeldingen plaatsen

Berichten: 89

Afbeeldingen plaatsen

Hoe kun je een afbeelding plaatsen in je bericht? Als ik op afbeelding invoegen klik, moet ik een URL ingeven, terwijl de afbeelding op mijn computer staat. Hoe werkt dat? Dank!

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Afbeeldingen plaatsen

Die knop kan je gebruiken als je je afbeelding ergens online hebt staan, of als je een afbeelding die je ergens op het internet gevonden hebt wil tonen. Je kan je eigen afbeeldingen ook steeds gratis plaatsen via imageshack.


Je hebt ook een beperkte hoeveelheid opslagruimte hier op het wetenschapsforum, gebruik de functie "bijlage" (bij het plaatsen van een bericht, onderaan te vinden) om een bestand in je post bij te voegen.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Afbeeldingen plaatsen

Als ik het goed begrijp is de omvang per afbeelding voor nieuwere gebruikers beperkt tot 5 kB.


Ik ervaar dat als wel heel weinig. Ik ben er al regelmatig tegenaan gelopen in interessantere huiswerktopics dat ik iemand om een verduidelijkende afnbeelding bij zijn probleem vraag. De TS doet dan zijn best om ten eerste die afbeelding te maken en vervolgens uit te zoeken hoe die hier geplaatst kan worden, om vervolgens kennelijk tegen een limiet van 5 kB per afbeelding aan te lopen. Dat is a) wel heel erg zonde van de moeite en b) niet handig.


Je moet al heel handig met afbeeldingen zijn en bovendien niet zo veel af te beelden te hebben om binnen die limiet te kunnen blijven. Ik weet niet wat de juiste reden voor die limiet is, maar stel hoe dan ook voor om die fors te verruimen, toch zeker naar minimaal 50 kB.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Afbeeldingen plaatsen

Als ik het goed begrijp is de omvang per afbeelding voor nieuwere gebruikers beperkt tot 5 kB.
Dat is de maximum omvang voor een bericht. Voorheen dacht ik dat dat was voor de tekst, dus exclusief eventuele bijlagen. Dat bleek een foutieve gedachte: het maximum is van toepassing op het geheel, dus tekst inclusief bijlagen.


Ik zal de rechten bij gaan stellen.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 4.502

Re: Afbeeldingen plaatsen

Een AVATAR mag maar 6 Kb groot zijn,Miels.


En daar gaan er 166 stuks van in een Mb en 166000 in een Gb en er wordt tegenwoordig getoverd met Gb's ! pi.gif

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Afbeeldingen plaatsen

Een AVATAR mag maar 6 Kb groot zijn,Miels.
Wat bedoel je daarmee in relatie tot deze vraagstelling? Een avatar opgeslagen als gif of jpg is trouwens vrijwel nooit groter dan 6 kB. Mijn avatar, bijna maximale formaat, is bijvoorbeeld slechts 2,3 kB. Die van Albert daVinci, een verscherpte foto op maximale kwaliteit (zelf gemaakt voor hem) van zo goed als maximaal formaat is 5,98 kB. Ik zie daar dus geen probelemen bij ontstaan. Het is ook niet voor niets zowel bij phpBB als bij Invision de standaardwaarde voor avatarformaten.

Let op de hoofdletter trouwens, het zijn bytes, geen bits.


En daar gaan er 166 stuks van in een Mb en 166000 in een Gb en er wordt tegenwoordig getoverd met Gb's ! pi.gif
Wederom, wat bedoel je daarmee in relatie tot deze vraagstelling?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Afbeeldingen plaatsen

Wederom, wat bedoel je daarmee in relatie tot deze vraagstelling?
:D Tsja, ik vraag het me ook af. Het ging over afbeeldingen in posts, niet de avatars, en ik heb nergens met (mega) bits en/of bytes zitten rekenen (laat staan foutief pi.gif )
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 4.502

Re: Afbeeldingen plaatsen

Onze hooggeleerde Jan vdV sprak over een afbeelding van 5 Kb en dat hij dat heel graag verhoogd zag tot 50 kB.


Ben ik dan zo simpel als ik een AVATAR vermeld van 6 kB,dat die hoeveelheid kB's geen idee geven van een afbeelding en wat daar voor nodig is.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Afbeeldingen plaatsen

Ben ik dan zo simpel als ik een AVATAR vermeld van 6 kB,dat die hoeveelheid kB's geen idee geven van een afbeelding en wat daar voor nodig is.
In het vervolg kan je dat dan misschien wel een beetje beter duidelijk maken i.p.v. in de topic in te smijten.

Zoals je zelf zegt is een avater een 6kB, deze ik ook niet zo groot dus wanneer je een duidelijke tekening wil tonen heb je aan 5kB niet zoveel.

Het opdrijven naar 50kB zoals JvdV voorstelde is niet echt nodig denk ik. De nieuwe gebruikers die een afbeelding willen posten zijn slechts enkelingen. Ze komen ook meestal maar 1 keer langs op het forum om hun vraag te stellen en komen niet meer terug. Als ze dan een afbeelding in hun post willen zetten moeten ze maar even een andere methode gebruiken denk ik.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Afbeeldingen plaatsen

Het opdrijven naar 50kB zoals JvdV voorstelde is niet echt nodig denk ik. De nieuwe gebruikers die een afbeelding willen posten zijn slechts enkelingen.
Ik ben er al regelmatig tegenaan gelopen in interessantere huiswerktopics dat ik iemand om een verduidelijkende afbeelding bij zijn probleem vraag.
Ten eerste is het vaak handig voor de helpers als er een verduidelijkende afbeelding kan worden geplaatst. Daarom vraag ik erom als die niet spontaan wordt aangeboden. Ten tweede, als het toch maar enkelingen zijn gaat de server van die paar kB ook niet plat.
Ze komen ook meestal maar 1 keer langs op het forum om hun vraag te stellen en komen niet meer terug.
Iedereen is ooit voor de eerste keer langsgekomen. Een effectief welkom zou ik als nieuweling een reden voor terugkeer vinden. Uiteraard waken wij voor misbruik. pi.gif
Als ze dan een afbeelding in hun post willen zetten moeten ze maar even een andere methode gebruiken denk ik
Och, ik zou niet weten waarom. Bij de overgang naar Invision heeft het beheer kennelijk weloverwogen besloten om afbeeldingen zélf te gaan hosten teneinde verlost te worden van stapels topics met rode kruisjes. Een rood kruisje in een topic van nog maar een paar maanden oud is vervelend. En of het dan gaat om een nieuweling of om de topposter van de club, ik denk niet dat dat verschil maakt.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Afbeeldingen plaatsen

Ten eerste is het vaak handig voor de helpers als er een verduidelijkende afbeelding kan worden geplaatst. Daarom vraag ik erom als die niet spontaan wordt aangeboden. Ten tweede, als het toch maar enkelingen zijn gaat de server van die paar kB ook niet plat.
Je hebt eigenlijk wel gelijk, ik zat eigenlijk een beetje fout (was vooral aan het denken over het optrekken van de bijlagenmap). Als je die bestandgrootte gaat aanpassen gaat een nieuwe gebruiker zijn bijlagenmap iets vlugger vol zitten maar zal hij/zij waarschijnlijk toch een duidelijk plaatje kunnen tonen.


Iedereen is ooit voor de eerste keer langsgekomen. Een effectief welkom zou ik als nieuweling een reden voor terugkeer vinden. Uiteraard waken wij voor misbruik.
Zeker, sommige mensen hebben daar wel aandacht voor (goeie forumsoftware enzo).

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.168

Re: Afbeeldingen plaatsen

Als ik in mijn geval onderaan het "nieuw bericht venster" kijk dan staat daar linksonder:



Bijlagen ruimte gebruikt 55.08k van 4.88mb


en rechtsonder:


Max. uploadgrootte per bestand: 2mb


Als ik dat letterlijk zou nemen kan ik (als ervaren gebruiker) maximaal 2 millibit per afbeelding uploaden en heb ik in totaal 4.88 millibit opslagruimte beschikbaar.......


Misschien kan iemand die k en mb eens veranderen in kB en MB . Ik hoop althans dat dat bedoeld wordt......
Hydrogen economy is a Hype.

Berichten: 4.502

Re: Afbeeldingen plaatsen

Zo zie je,RUBEN 1,dat er ook wel eens andere figuren onduidelijk zijn;ik wil direct erkennen dat ik maar een simpel figuur ben,maar ik ben gelukkig niet de enige.


Maar gezien de reacties op mijn reactie in deze topic,om te pogen aan te tonen,dat je met 5Kb niet zoveel kunt laten zien,leek het me handig en duidelijk om dat te vergelijken met een AVATAR van max.6 KB.


Als dat allemaal niet begrepen door wordt,dan is de niet-snapper nog simpeler dan ik en dat is een laag nivo.


Kom ik nu weer verder op de strafbank,moderator,treed ik mensen op de geschoeide tenen of wordt deze reactie als aanvaardbaar beschouwd,ik weet het vaak niet meer!

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Afbeeldingen plaatsen

oktagon schreef:Maar gezien de reacties op mijn reactie in deze topic,om te pogen aan te tonen,dat je met 5Kb niet zoveel kunt laten zien,leek het me handig en duidelijk om dat te vergelijken met een AVATAR van max.6 KB.


Als dat allemaal niet begrepen door wordt,dan is de niet-snapper nog simpeler dan ik en dat is een laag nivo.

Mag ik je er even op wijzen dat je met je opmerking helemaal niet aantoonde dat je met 5KB niet veel kunt doen? Je zei enkel het volgende:
Een AVATAR mag maar 6 Kb groot zijn,Miels.
Een juiste constatering van een feit, maar die zin toont zonder context verder helemaal niets aan. Het zou prettig zijn dat wanneer je probeert een vergelijking te maken, deze ook tekstueel maakt in plaats van impliceert (wat ik hier ook al heb gevraagd). Dan hoeven wij niet te gaan raden, en is je punt snel duidelijk. Het voorkomt bovendien misverstanden. Overigens vind ik de opmerking over strafbanken die je er even achteraan gooit ongepast.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Afbeeldingen plaatsen

Oktagon schreef:Zo zie je,RUBEN 1,dat er ook wel eens andere figuren onduidelijk zijn;ik wil direct erkennen dat ik maar een simpel figuur ben,maar ik ben gelukkig niet de enige.


Maar gezien de reacties op mijn reactie in deze topic,om te pogen aan te tonen,dat je met 5Kb niet zoveel kunt laten zien,leek het me handig en duidelijk om dat te vergelijken met een AVATAR van max.6 KB.


Als dat allemaal niet begrepen door wordt,dan is de niet-snapper nog simpeler dan ik en dat is een laag nivo.


Kom ik nu weer verder op de strafbank,moderator,treed ik mensen op de geschoeide tenen of wordt deze reactie als aanvaardbaar beschouwd,ik weet het vaak niet meer!

Ik gaf een paar argumenten tegen Jan zijn voorstel, daarna gaat JvdV in de "tegenaanval" met enkele argumenten en kan mij overtuigen. Uiteindelijk geef ik mijn fouten toe en sluit ik mij aan bij zijn idee. Volgens mij is dat een discussie voeren en daarvoor bestaat zoiets als een forum.


Als ik simpel ben omdat ik mijn fouten toegeef en meegedaan heb aan een discussie dan denk ik dat de discussie hier is afgesloten en ik niet meer ga meedoen.

Reageer