+ [wiskunde] beweging

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 7

+ [wiskunde] beweging

Probleem : Er rijdt een autotje van een rechte baan (hoek 40° met hor 1,6m lang) naar beneden, dan op een cirkel (tangentieel aan die rechte baan) tot hij weer op een recht stuk komt (20° met hor). Bereken de hoogte waar het zal stoppen en terug naar beneden rijden, rekeninghoudend met rolwrijving en luchtweerstand.

de Rolwrijving = loodrechte gewicht op de wielen * lambda / straal wielen

de luchtweerstand = wrijvingscoeff Cw * dichtheid lucht * (snelheid)^2 * geprojecteerde oppervlakte / 2

beginsnelheid wagentje = 0 m/s

massa wagentje = 0.400 kg

lambda =

straal wielen = 0.018 m

Cw = 1.12

geprojecteerde opp = 0.028 m^2

ik weet hoe ik dit met kleine stapjes en maple zou moeten oplossen, maar ik kan maar geen differentiaalvergelijking voor het probleem bedenken.

Kan iemand mij helpen.

bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: + [wiskunde] beweging

Kan je eens een tekening van de situatie maken in paint en dan uploaden ofzo want ik snap er bijzonder weinig van.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: + [wiskunde] beweging

Eerder mechanica dan wiskunde, als opgave misschien best in huiswerk: verplaatst.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: + [wiskunde] beweging

Kan je eens een tekening van de situatie maken in paint en dan uploaden ofzo want ik snap er bijzonder weinig van.
Ik weet niet hoor, maar het bericht dateert van half maart: drie maanden geleden. pi.gif
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: + [wiskunde] beweging

Ach, dat had ik niet opgemerkt. In dat geval had het weinig zin die post terug omhoog te halen...
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: + [wiskunde] beweging

Huh? Hoe kom ik er dan bij hier te posten? Het stond toch vanboven, heel raar.

Reageer