[Folding] Folding@home op de playstation3

Moderator: Jan van de Velde

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

[Folding] Folding@home op de playstation3

Hier wat foto's van folding@home op de PS3,

de PS3 werkt op de core processor van IBM, is die nu snel?

http://www.engadget.com/photos/folding-home-ps3-hands-on/

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: [Folding] Folding@home op de playstation3

Eigelijk is de processor niet van IBM, het is een processor van meerdere fabrikanten, genaamd de CELL, en die is best snel [rr] Het zijn 7 kleinere cores op 1 chip en kunnen 2 terraflops berekeningen aan per seconde. Dat is bijna zo snel als de snelste computer in België. Aan rekenkracht zal het dus niet ontbrekenen.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [Folding] Folding@home op de playstation3

Maar hij word door IBM gebakken, wat toch het moeilijkst is.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [Folding] Folding@home op de playstation3

En meer goed nieuws voor het PS3 folding@home verhaal.

bron: engadget.com

Well we knew that the Cell processor -- which makes the PS3 a pretty cheap supercomputer, along with its myriad other roles -- was well suited to the task of crunching numbers for Stanford's Folding@Home project, but there's no way we could have expected the unbelievable impact made by 35,000 some gamers in only a few days. In what can only be described as a total hijacking of the leaderboard, PS3s are currently accounting for 734 of the 990 teraflops Folding processes at peak capacity; in other words, Cell processors have more than tripled the project's power even though they only account for around 13% of the total machines grinding away at any given time. Now keep in mind that Sony's boxes have only been pitching in since midweek, and with tonight's Sunday Night Foldathon -- an event which encourages PS3 owners to simultaneously run the app while they sleep -- we should see even more impressive performance as the slumbering masses donate record numbers of cycles. This would also probably be a good time to direct you towards instructions for joining Team Engadget, as well as to suggest that even though this is primarily PS3-centric, that shouldn't stop other PC-equipped team members and owners of even bigger supercomputers (we're looking at you, IBM) from participating.

afbeeldingkje:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: [Folding] Folding@home op de playstation3

En ik moet dat geloven? Dat 35.000 Playstation 3's voor 734 TFLOPS kunnen zorgen? Dat betekent dat elke console 20 GFLOPS heet? Kijk hier even, en dan begrijp je dat dat cijfer op niks trekt!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: [Folding] Folding@home op de playstation3

Volgens mij is de 35.000 gewoon incorrect. Er zijn al meer dan 2 miljoen PS3's verkocht, dus slechts 35000 werkende consoles lijkt me weinig. Volges mij moet het 350.000 ofzo zijn :)

http://tweakers.net/nieuws/46880/PlayStati...inke-boost.html

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [Folding] Folding@home op de playstation3

Ze moeten EN de PS3 aanstaan, EN f@h hebben geinstalleerd.

Berichten: 3.165

Re: [Folding] Folding@home op de playstation3

DePurpereWolf schreef:En meer goed nieuws voor het PS3 folding@home verhaal.

bron: engadget.com

Well we knew that the Cell processor -- which makes the PS3 a pretty cheap supercomputer, along with its myriad other roles -- was well suited to the task of crunching numbers for Stanford's Folding@Home project, but there's no way we could have expected the unbelievable impact made by 35,000 some gamers in only a few days. In what can only be described as a total hijacking of the leaderboard, PS3s are currently accounting for 734 of the 990 teraflops Folding processes at peak capacity; in other words, Cell processors have more than tripled the project's power even though they only account for around 13% of the total machines grinding away at any given time. Now keep in mind that Sony's boxes have only been pitching in since midweek, and with tonight's Sunday Night Foldathon -- an event which encourages PS3 owners to simultaneously run the app while they sleep -- we should see even more impressive performance as the slumbering masses donate record numbers of cycles. This would also probably be a good time to direct you towards instructions for joining Team Engadget, as well as to suggest that even though this is primarily PS3-centric, that shouldn't stop other PC-equipped team members and owners of even bigger supercomputers (we're looking at you, IBM) from participating.

afbeeldingkje:

Afbeelding
Ik heb nog even een vraagje die losstaat van het vouwen. Als die processor van de PS3 technologisch zo goed werkt voor zo weinig geld, waarom worden ze dan nog niet voor PC's gebruik?

Het verbaasd me dat je voor slechts 500 euro (veel geld ja, maar zie wat je er voor krijgt) zo'n top-processor een top-grafische kaart en een DVD-blueray krijgt, die verkoop van spellen moet dan wel heel erg veel opleveren.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [Folding] Folding@home op de playstation3

Idd, sony maakt ook verlies op zijn machines. Verder, de core processor kun je niet zo makkelijk interfacen met windows. De vroegere mac processoren waren ook IBM, heette powerpc. Over het algemeen vraagt IBM meer voor zijn processoren.

de reden dat mac over is gestapt naar intel is omdat intel veel meer processoren kan leveren, en IBM leveringsproblemen had/heeft.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [Folding] Folding@home op de playstation3

Hoe dan ook, de playstationteams halen de gewone pc teams links en rechts in. Ik heb zomaar het gevoel dat die 557e plaats die we een paar dagen geleden nog hadden wel eens de hoogste plaats zou kunnen zijn die we bereiken. We halen per week volgens mij minder oude teams in dan dat er PS3 teams ons voorbij stuiven.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: [Folding] Folding@home op de playstation3

albert davinci schreef:Ik heb nog even een vraagje die losstaat van het vouwen. Als die processor van de PS3 technologisch zo goed werkt voor zo weinig geld, waarom worden ze dan nog niet voor PC's gebruik?

Het verbaasd me dat je voor slechts 500 euro (veel geld ja, maar zie wat je er voor krijgt) zo'n top-processor een top-grafische kaart en een DVD-blueray krijgt, die verkoop van spellen moet dan wel heel erg veel opleveren.


Die zijn onder weg hoor. IBM is bezig aan computers met de CELL processor, alleen zullen die nooit de desktop markt bereiken vermits elk porgramma op je pc zou moeten hermaakt worden om op de CELL te werken. Ook al is het superieur, ik zie het geen revolutie teweeg brengen gewoon omdat de kost om alle programma's aan te passen zo hoog is. Het zal waarschijnlijk vooral in supercomputers en servers gebruikt worden. Men wil ze ook in gsm's gaan gebruiken, en daar ligt natuurlijk wel een mooie markt. Je hebt een snelle processor die weinig stroom verbruikt (de PS3 werkt met de 7 cores van de CELL, diegene die in gsm's gaan gebruikt worden zullen 'misbakken' processors zijn waar slechts 1-2 cores van werken, meer heeft een gsm ook niet nodig).

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [Folding] Folding@home op de playstation3

we moeten maar rap gaan forummen op PS3's. We hebben nog even op 555 gestaan (ik heb een schermafdruk bewaard :smile: ), inmiddels staan we weer 558, binnen 3 dagen halen 5 PS3 teams ons in en gaan we maximaal 2 andere teams voorbij. Onze verwachting ons ooit nog eens de top 300 in te vouwen wordt rap achterhaald door de technologie.

Wat niet wil zeggen dat we al in de weg lopen!!!
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [Folding] Folding@home op de playstation3

We moeten er gewoon zo rap mogelijk voor zorgen dat er enkele PS3's in ons team aansluiten, dan kunnen we mss meestrijden.

Ik zou zeggen aan iedereen met een PS3 "laat die supperprocessor maar eens goed draaien" :-D (in het WSF team natuurlijk :) )

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: [Folding] Folding@home op de playstation3

Goh deze topic even naar boven gooien :D

Ik ben me gisteren ook een PS3 weesten kopen, als eerste even F@H geïnstalleerd, en idd, de de PS3 is best een snel beestje. Een frame duurt 0,04 secs. Jammer genoeg krijg je wel WU's van 750000 frames waardoor je alsnog 8 uur vouwt op een WU. De grootste onzin is echter dat F@H niet op de achtergrond ofzo kan draaien, je kan dus enkel F@H draaien en niks anders doen. Anyway, ik ga eventjes 1 WU afronden en zien wat dit geeft, hoogstwaarschijnlijk zal het bij 1 WU blijven vermits ik mijn PS3 niet zomaar ga laten aanstaan (vermits ze best wat elektronenstroompjes gebruiken :D ).

Tot daar mijn eerste ervaringen, ik post binnenkort wel wat er van geworden is :D

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: [Folding] Folding@home op de playstation3

Ik heb m'n PS3 deze nacht laten draaien (nachttarief is goedkoper :D ) en ik heb uiteindelijk 2 units afgewerkt, elk rond de 400 punten (ik had eigelijk meer verwacht maarja :D ). Voor de rest niet veel bijzonders te melden.

Reageer