Hoe zou ik zelf kunnen bijdragen aan milieu?

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 7

Hoe zou ik zelf kunnen bijdragen aan milieu?

allereerst tnx dat je even de tijd neemt om mijn vraag te bekijken,

ik moet voor school (aardrijkskunde) een project opstellen waarmee ik beschrijf hoe

ik als ik er geld voor zou hebben ect. in mijn omgeving N-Holland klimaarverandering kan tegengaan.

nou heb ik hard zitten denken, maar ik kan alleen maar komen op dingen die al bestaan zoals het roetfilter ect.

maar ik moet met iets orgineels komen en dan verder uitwerken, dus als iemand een klein idee heeft alvast bedankt!!
stand together and save the world from self destruction

Berichten: 481

Re: Hoe zou ik zelf kunnen bijdragen aan milieu?

Statiegeld op blikjes/Pet flessen en allerlei andere materialen wat in de vuilnis verdwijnt, maar wat eigenlijk recycled kan worden.. Als het men geld oplevert om iets goeds te doen voor het milieu, zal men het ook doen..

Zorgen dat de treinen goedkoper worden ( voor degenen die geen OV studenten kaart hebben).

Zorg voor grote campanges om kernenergie bij de massa's geliefd te maken.. Een goede en schone manier van energieopwekking, helaas associeert men het dikwijls met kernwapens en Tsjernobyll..
Procrastination is like masturbation; it's all fun and games till you realize you just **** urself..

Correct me if I'm wrong.

Gebruikersavatar
Berichten: 183

Re: Hoe zou ik zelf kunnen bijdragen aan milieu?

Het openbaarvervoer stimuleren, als het OV aantrekkelijk genoeg wordt zodat mensen de auto laten staan, heb je al een grote stap gemaakt.

De jeugd bewust maken van de gevolgen, met films als "inconvenient truth" met discussies enz. Als de jeugd eenmaal overtuigd is, zullen zij dit (hopelijk) doorgeven aan de toekomstige generaties.

Zoals Heezen als zei: Statiegeld gebruiken, als mensen ergens geld voor terugkrijgen willen ze zeker wel recyclen.

Zoals je ziet is het niet gemakkelijk iets te bedenken, om klimaatverandering tegen te gaan, er zijn zoveel punten waar iets aan gedaan moet worden.

Ik denk zelf dat de belangrijkste stap: bewustworden is, zodra ieder mens op de wereld beseft, dat het zo niet langer kan, dan kan er pas echt actie ondernomen worden.
Eventuele typfouten of spellingsfouten kan ik niet uitsluiten, daarvoor alvast mijn excuses! ;)

Berichten: 7

Re: Hoe zou ik zelf kunnen bijdragen aan milieu?

ok ok,

alvast bedankt

ik zal proberen om wat met dat statiegeld te doen, alleen is

het basis onderwerp de opwarming van de aarde en ik zie

het verband niet echt tussen statiegeld en de opwarming maar

wel bedankt voor het meedenken en als je nog iets te binnen schiet

post het dan maar [rr]
stand together and save the world from self destruction

Berichten: 255

Re: Hoe zou ik zelf kunnen bijdragen aan milieu?

Ik zat ook meer te denken in de richting van bewustwording. Volgens mij bestaat er niet 1 maatregel die het probleem in 1 2 3 oplost, maar is de belangrijkste stap de mensen bewust maken van wat ze verbruiken.

Sommige mensen zullen dit uit zichzelf inzien, anderen zullen dit enkel inzien als hun levenstijl op een of andere manier duurder wordt.

Een combinatie van bewustwording en mileuonvriendelijke zaken economisch belasten. Enige probleem je kunt als klein land dat economisch belasten niet zomaar invoeren, op grootte schaal, of alle industrie wijkt uit naar landen waar er geen milieubelasting is, en dan zal er ipv wereldwijd minder net meer verbruikt worden.

Berichten: 7

Re: Hoe zou ik zelf kunnen bijdragen aan milieu?

alleen dan kan ik dat wel opschrijven enzo, maar ik moet

met iets concreets komen dat het direct tegengaat zoals een windmolen

als je begrijpt wat ik bedoel.
stand together and save the world from self destruction

Reageer