Springen naar inhoud

Energiediagram zout oplossen

• Log in om te kunnen reageren

ntstudent

ntstudent

• >250 berichten
  • 577 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 maart 2007 - 11:05

Hallo,

als ik kijk naar een zout bijvoorbeeld LaTeX en ik los hem op en teken een energiediagram. Dan krijg ik eruit dat het LaTeX is en dat betekend dus dat het verschil positief is en dat is endotherm.

Klopt dit allemaal? Dit is namelijk mijn conclusie:

LaTeX

Deze reactie is dus endotherm.

Bedankt voor al je hulp.
To invent something you need to see what everyone sees, do what everybody does and think that nobody has though of.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

ntstudent

ntstudent

• >250 berichten
  • 577 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 maart 2007 - 11:48

Nu ben ik nog verder in de war... als het goed is hoort een LaTeX reactie met water agressief en exotherm te verlopen.

Maar ik teken nu een energiediagram en kom uit dat er LaTeX energie nodig is om het te laten verlopen :S.

Dit is fout dat weet ik, maar ik lees toch echt in de binas dat de vormingsenergie LaTeX is en als ik dus LaTeX sloop zeg maar dan hoor ik LaTeX te krijgen... heel verwarrend dit.. kan iemand me helpen? :S

Nu ben ik nog verder in de war... als het goed is hoort een LaTeX reactie met water agressief en exotherm te verlopen.

Maar ik teken nu een energiediagram en kom uit dat er LaTeX energie nodig is om het te laten verlopen :S.

Dit is fout dat weet ik, maar ik lees toch echt in de binas dat de vormingsenergie LaTeX is en als ik dus LaTeX sloop zeg maar dan hoor ik LaTeX te krijgen... heel verwarrend dit.. kan iemand me helpen? :S

Veranderd door ntstudent, 25 maart 2007 - 11:49

To invent something you need to see what everyone sees, do what everybody does and think that nobody has though of.

Fred F.

Fred F.

• >1k berichten
  • 4168 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 25 maart 2007 - 18:22

Ik heb geen Binas dus ik weet niet wat daarin staat voor de diverse vormingsenthalpies maar in het boek dat ik gebruik staat:

NaCl (s) -411,0 kJ/mol
NaOH (s) -426,7 kJ/mol
Na+ (aq) -239,7 kJ/mol
Cl- (aq) -167,4 kJ/mol
OH- (aq) -229,9 kJ/mol

Ten eerste zijn deze getallen voor NaCl en NaOH dus een factor tien tot de zoveelste anders dan die van jou.
Ten tweede moet je natuurlijk ook die van de gevormde ionen meenemen in je berekening van de oploswarmte.
Hydrogen economy is a Hype.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Vacatures