Springen naar inhoud

Study: global warming may create 'novel' climates

• Log in om te kunnen reageren

PdeJongh

PdeJongh

• >1k berichten
  • 2005 berichten
  • VIP

Geplaatst op 27 maart 2007 - 13:19

WASHINGTON (AP) -- Some climates may disappear from Earth entirely, not just from their current locations, while new climates could develop if the planet continues to warm, a study says.

Lees meer... CNN
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 maart 2007 - 13:58

Ik ben benieuwd welke. Ook welke diersoorten die nieuwe omgevingen opleveren, helaas duurt dat nog wel "even" :)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

Don Quichot

Don Quichot

• >250 berichten
  • 504 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 27 maart 2007 - 15:47

Het probleem met de huidige situatie is dat er zo sne evrandering plaatsvindt dat het moeite heeft een balans te vormen en er daardoor niet echt een mogelijkheid bestaat om te evolueren. Ik denk dat he zeer zeker mogelijk is dat er nieuwe klimaten ontstaan wanneer er eenmaal een nieuwe balans ontstaan is, maar ik vrees dat die balans wel eens te warm zou kunnen zijn om nog iets op kool/waterstof te onderhouden. Ik vermoed dat het dan eerder levensvormen zullen moeten zijn die iets met methaan kunnen, maar ik ben een rare.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
~Sir Winston Churchill

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 maart 2007 - 16:32

Daarom zei ik dat het wel "even" zou duren :) Wil je de mogelijkheden voor andere dieren verkennen, moet je eerst weten of ze al ideeŽn hebben over die nieuwe klimaten. Hebben ze die al? Ik zie niks in dit artikel.

- Robert Heinlein -

PdeJongh

PdeJongh

• >1k berichten
  • 2005 berichten
  • VIP

Geplaatst op 27 maart 2007 - 16:35

Het verhaal volgens Physorg:

(AP) -- Some climates may disappear from Earth entirely, not just from their current locations, while new climates could develop if the planet continues to warm, a study says. Such changes would endanger some plants and animals while providing new opportunities for others, said John W. Williams, an assistant professor of geography at the University of Wisconsin, Madison.

Lees meer"... Physorg
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 27 maart 2007 - 21:05

Het probleem met de huidige situatie is dat er zo sne evrandering plaatsvindt dat het moeite heeft een balans te vormen en er daardoor niet echt een mogelijkheid bestaat om te evolueren. Ik denk dat he zeer zeker mogelijk is dat er nieuwe klimaten ontstaan wanneer er eenmaal een nieuwe balans ontstaan is, maar ik vrees dat die balans wel eens te warm zou kunnen zijn om nog iets op kool/waterstof te onderhouden. Ik vermoed dat het dan eerder levensvormen zullen moeten zijn die iets met methaan kunnen, maar ik ben een rare.

Dat is het hem juist, er grijpt in principe enkel evolutie plaats wanneer de huidige generatie wezens niet meer mee kan met de omgeving. Wanneer een soort verdwijnt is er terug ruimte voor een nieuwe. Evolutie komt maar zelden voor in stabiele omgevingen.

Don Quichot

Don Quichot

• >250 berichten
  • 504 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 27 maart 2007 - 22:26

Dat begreep i wel, maar als het te vlug gaat, is er weliswaar ruimte, maar geen soort meer die het gat kan vullen..
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
~Sir Winston Churchill

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 maart 2007 - 09:20

Totdat een soort de kans grijpt. Kan het niet zijn dat er een soort vacuum komt dat automatisch wel gevuld wordt?

- Robert Heinlein -

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 28 maart 2007 - 15:05

Dat begreep i wel, maar als het te vlug gaat, is er weliswaar ruimte, maar geen soort meer die het gat kan vullen..

Er zal altijd een gat komen op een bepaald moment, maar die wordt zeker ingevulgd. Kijk maar na de tijd van dinosauriŽrs. Daar was ook een immens gat. Maar hadden de dino's niet uitgestorven geweest, dan was er een grote kans dat de mens hier nooit was geweest.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures