Kleur van links

Gebruikersavatar
Berichten: 504

Kleur van links

Wanneer ik link naar een ander topic en de url= functie gebruik krijgen de letters een beetje blauwige kleur. Sinds de forum verandering vind ik dit erg onduidelijk. In een normaal bericht is het nog wel te onderscheiden van de normale tekst, maar gezien de achtergrond ook een wat paarsig/blauwig kleurtje heeft is het wat lastiger te onderscheiden dan in andere denkbare situaties.

In een quote is het echter nog veel erger. Daar neemt de tekst al nagenoeg dezelfde kleur aan als de kleur van een link.


Nu is mijn verzoek eigenlijk om dit te veranderen. Een willekeurige kleur zou goed zijn. Ik vrees alleen dat de keus van de achtergrond wat ongelukkig is geweest. Paarsachtig maakt dat sommige kleuren sompelweg niet meer goed overkomen. Anyway, misschine is groen een goeie kleur, of rood. Alles behalve iets wat slecht te onderscheiden is in ieder geval.


Bij voorbaat dank.

:)
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.

~Sir Winston Churchill

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Kleur van links

Ik ben eigenlijk wel blij met de neutrale kleurstelling van het forum. Links in een andere kleur dan blauw knallen er dan wel heel erg uit bij groen of rood. Nu hebben we deze opmerking ook al eerder gehad, naar aanleiding waarvan we de links iets donkerder hebben gemaakt. Als ze nog donkerder worden is het onderscheid met gewone tekst weer te gering.


Wat betreft de quotes: daarin was de linkkleur inderdaad exact hetzelfde als de tekstkleur, en waren ze dus niet meer te herkennen. Dat heb ik 2 dagen geleden echter al gecorrigeerd: nu zijn links in quotes duidelijk lichter

zie bijvoorbeeld deze link naar de homepage

Wat weer wat scheelt is als we de achtergrondkleur van posts iets lichter maken...

En aldus geschiedde. Het is niet veel, maar alle beetjes helpen, toch?
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 504

Re: Kleur van links

Ik weet dat ik een zeurpiet ben, maar kijk nu eens voor de grap naar mijn openingspost in dit topic. Het is simpelweg om dwaas van te worden. Je kan toch ook bijvoorbeeld een wat lichtrode kleur nemen voor de linkjes? Of voor mijn part Bordeaux rood. Ik baal in ieder geval van deze kleuren omdat ik het idee heb dat ik voor niks mijn best doe om mijn bronnen en eventueel verdere bronnen aan te geven omdat mensen simpelweg niet zien dat het een link is.


Anyway, je moet niets natuurlijk en ik weet ook wel dat iedereen zijn best doet en het goed bedoelt, maar ik zou een duidelijkere kleur prettiger vinden. Sowieso lijkt een vrolijk kleurtje erbij me alleen maar prettig voor de afwisseling, maar wie ben ik?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.

~Sir Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Kleur van links

Ik weet dat ik een zeurpiet ben, maar kijk nu eens voor de grap naar mijn openingspost in dit topic.
Ik zie anders prima dat daar links staan hoor :)
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 504

Re: Kleur van links

Ik zie anders prima dat daar links staan hoor :)
Noem alle links eens op? Gewoon puur als test..
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.

~Sir Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Kleur van links

Er staat maar 1 link, en die kan ik ook wel duidelijk zien. Maar ik kan best begrijpen dat het er op sommige monitors anders uit ziet.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Kleur van links

Noem alle links eens op? Gewoon puur als test..
1x een link naar de Wikipedia pagina over 'fenomeen'

2x een link naar de Wikipedia pagina over 'wetenschappelijke methode'

2x een link naar de Wikipedia pagina over 'ding an sich'

1x een link naar de Wikipedia pagina over 'Immanuel Kant'

1x een link naar de Wikipedia pagina over 'Kritik der reinen Vernunft'
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 504

Re: Kleur van links

Zo hee, het controleren van het antwoord was een hele klus. Heb jij de links ook opgespoord door met je muis over de quotes heen te bewegen?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.

~Sir Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Kleur van links

Zo hee, het controleren van het antwoord was een hele klus. Heb jij de links ook opgespoord door met je muis over de quotes heen te bewegen?
Ben je zelf aan het valsspelen? :wink: Ik kon ze namelijk herkennen aan de wat lichtere kleur, dus... ik was braaf :)
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 504

Re: Kleur van links

Ik moet zeker valsspelen idd. Heb je er moeite mee gehad, twee keer moeten kijken, je ogen geknepen?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.

~Sir Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Kleur van links

Ik moet zeker valsspelen idd. Heb je er moeite mee gehad, twee keer moeten kijken, je ogen geknepen?
Heb wel iets geconcentreerder gekeken, maar niet eens zoveel. Meer alsof ik de tekst goed aan het lezen was
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 504

Re: Kleur van links

@ PdeJongh:

Dan heb je beter ogen dan ik denk ik..of misschien gewoon kleurgevoeliger.


Er staat maar 1 link, en die kan ik ook wel duidelijk zien. Maar ik kan best begrijpen dat het er op sommige monitors anders uit ziet.
Alhoewel dat niet voor iedereen geldt..
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.

~Sir Winston Churchill

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Kleur van links

Het zal wel veel te maken met de helderheid/contrast van je monitor.


In onderstaand balkje zou je tussen ieder vlakje een kleurverschil moeten zien:

Afbeelding

Met dank aan http://www.dutchphotozone.com
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 504

Re: Kleur van links

Dat zie ik ook. Het gaat me niet zozeer om mijn ogen. Ik weet voor de volle 100% zeker dat mijn ogen bijzonder goed zijn. Het gaat me erom dat het simpelweg niet duidelijk is. Niet voor mij, niet voor cycloon en stiekem ook niet helemaal voor PdeJongh. Is het werkelijk zo vreselijk om het aan te passen?


Maak anders een poll met keuze opties. De kleurtjes erbij. Hartstikke leuk. Maar als je dit doet, maak dan ook een optie voor: het is in ieder geval onduidelijk zoals het nu is. Om aan te geven dat het niet zo heel erg veel uitmaakt wat de kleur zou worden, maar dat het 'beter' kan. Of zeg ik nu rare dingen?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.

~Sir Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Kleur van links

Blijkbaar hebben sommigen er moeite mee. Zelf heb ik dat absoluut niet. Ik heb jouw bericht (Hubris) even snel doorgescrollt (zonder aandachtig te lezen) en had totaal geen moeite de links te ontdekken. Sterker nog: ze vielen me meteen op. Dat het voor ons dus gemakkelijk is het onderscheid te maken, is het automatisch moeilijker je probleem in te schatten.


Ik vraag me even af wat nu een goede oplossing is. Enerzijds willen we graag alles zo gebruikersvriendelijk maken als mogelijk, anderzijds willen we de inhoud van de teksten niet laten verstoren door een schreeuwende layout. Ik ben dan ook tegen een rode tint, om het maar even bot te zeggen.


Even een paar tests:


blablablablabla blablablablabla blablablablabla kleur 1 blablablablabla

blablablablabla kleur 2 bla bla blablablablablablablablablabla

blablablablabla blablablablabla kleur 3 blablablablabla

bla kleur 4 blablablablabla blabla

blablablablablablablablablabla kleur 5 blablablablabla

blablablablablablablabla kleur 6 blablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla

blablablablabla kleur 7 blablablablabla


in quote:
blablablablabla blablablablabla blablablablabla kleur 1 blablablablabla

blablablablabla kleur 2 bla bla blablablablablablablablablabla

blablablablabla blablablablabla kleur 3 blablablablabla

bla kleur 4 blablablablabla blabla

blablablablablablablablablabla kleur 5 blablablablabla

blablablablablablablabla kleur 6 blablablablablablablablablablablablablablablablablablablabla

blablablablabla kleur 7 blablablablabla

Wat mij betreft zijn kleuren 5 en 7 goede opties. Zijn die voor jou ook duidelijk? En aan anderen: stoort het niet teveel?


Een complete poll hieraan hangen lijkt me echter een beetje teveel van het goede.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer