Sporten

Moderator: Rhiannon

Berichten: 3.165

Sporten

Ik heb een paar vraagjes aan jullie om elkaar nog wat beter te leren kennen maar vooral omdat het zo plezant is.

Welke sporten beoefenen jullie en hoeveel uren in de week? Welke sport zouden jullie nog graag willen doen als het mogelijk zou zijn? Als je niet aan sport doet waarom dan niet? Als je wel aan sport doet, waarom dan wel? Om op gewicht te blijven? Voor de gezondheid? Omdat je het leuk vindt? Omdat vrienden van jou het deden en jij daarom mee die sport bent gaan beoefenen?

Zelf doe ik aan judo, hardlopen, zwemmen (200 m schoolslag in 4 minuten rond met een slechte keertechniek), taekwondo, voetbal, fitness (buiten het judoseizoen) en squashen.

Ik wil nog graag ooit eens gaan klimmen (wel eens op school gedaan, vooral outdoor lijkt me dat prachtig), kanoën (ook wel eens gedaan maar nooit veel), canyonen en snowboarden (ik heb te grote voeten :) ). Daarnaast zou ik ook graag willen handballen en basketballen maar die uren overlappen met de uren dat ik al sport :-(

Ik sport 6-12 uur per week afhankelijk van mijn goesting en conditie.

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden. Als je niet of nauwelijks aan sport doet dan hoor ik dat ook graag, ik ben benieuwd hoe sportief of onsportief de leden (en gasten) van het WSF zijn.

Ik hoop dat ik geen grote sport vergeten ben, vast wel.

Oh, ik had geen ruimte meer (10 keuzes is blijkbaar het maximum) dus ik heb korfbal weggelaten. Het is niet dat ik iets tegen korfbal heb.

Ik heb overigens de polls geplaatst om 2 redenen:

- mensen kunnen anoniem stemmen als ze dat liever doen.

- als veel mensen reageren, hopelijk heel veel, dan geeft dat een mooi overzicht.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: Sporten

momenteel doe ik alleen nog aan hockey zo'n 5-6 uur per week,

eerst deed ik ook nog waterpolo maar daar ben ik mee gestopt
It's amazing how often courage and stupidity go hand in hand, but its always stupidity thats needs courage

Berichten: 94

Re: Sporten

De poll loopt niet helemaal lekker. Zelf sport ik namelijk niet, maar dit is geen geen optie in Poll nummer 2. En als je niets invult wordt er een foutmelding weergegeven. De reden dat ik niet sport is geen tijd in combinatie met weinig zin.
Het leven is een korte periode tussen twee eeuwigheden

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Sporten

Ik doe 1 uur in de week Iaido, en deed/ga binnenkort weer met een stel vrienden voetballen. Niet in clubverband, meer gewoon op een trapveldje. Da's meestal een uur of 2.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Sporten

2 keer 2 uur volleybaltraining + een wedstrijd van 1,5/2 uur. Ik heb dus 6/7 uur ingevuld. Daarnaast skeeler ik graag, maar dat ligt natuurlijk aan het weer. hardlopen heb ik de lol nooit zo van ingezien, tot ik een keer een wedstrijd liep. Niet dat ik train, maar een estafetteloop als de batavierenrace vind ik wel tof. Als ik niet sport komt dat omdat ik geblesseerd ben (nukkige rechterenkel...).
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Sporten

1 uurtje per week tennissen :)
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Berichten: 2.746

Re: Sporten

ik heb al heel wat sporten gedaan

de twee grootste waren judo en roeien.

maar momenteel (jaren) niets door mn rug

Berichten: 3.165

Re: Sporten

De poll loopt niet helemaal lekker. Zelf sport ik namelijk niet, maar dit is geen geen optie in Poll nummer 2. En als je niets invult wordt er een foutmelding weergegeven. De reden dat ik niet sport is geen tijd in combinatie met weinig zin.
Je hebt gelijk, ik had de optie nvt ook in de 2de poll moeten opgeven, iedereen kan nu het beste andere sport, nl... aanvinken (niet helemaal correct maar beter dat dan een sport aanvinken, nietwaar?). Dit is de eerste keer dat ik een multipoll plaats. Het probleem is dat je alle polls moet invullen alvorens je jouw keuze kan invoeren. Vraagje aan de technici: is dit softwarematig op te lossen dat je ook één van de polls kan invullen in de toekomst?

Ik had zelf al een probleem gemerkt met de 3de poll die ik als sporter niet kon invullen omdat nvt daar nog niet als optie stond. Vervolgens ben ik in de browser een paar pagina's terggegaan, opnieuw topic geplaats met de optie nvn ik heb de eerste topic verwijderd. Ik heb vergeten de eerste 2 polls ook aan te passen. Beginnersfoutje :)

Ik zou graag nog willen skaten. Ik heb met veel zoeken een merk gevonden wat skates maakt in mijn maat (de rest gaat maar tot 48-49, net iets te klein), nl. het merk Roces.

Ik zoek nu nog een winkel die dit merk verkoopt en ze rechtstreeks besteld bij de dealer (dus geen grote keten).

Als één van jullie een winkel weet dan hoor ik het graag.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Sporten

Zo'n 2 tot 4 uur per week, was al behoorlijk vond ik :)
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 220

Re: Sporten

Ik sport ongeveer 3 uur in de week:

één uur paardrijden (doe ik al 9 jaar)

twee uur fitniss (doe ik samen met mijn vriendin en onze moeders)

Ik wil wel meer sporten maar heb het dit jaar héél druk met school, ook heb ik momenteel erg veel last van mijn rug (oké, ik geef het toe..paardrijden is dan niet de slimste sport) en ik heb nog andere hobbies die best wel veel tijd vergen...

Dus vandaar..
"If you use your head, you won't get fat, even if you eat sweets"

"I just can’t sit any other way than this. If I sit the way other people do, my reasoning ability drops by 40%."

"Will you be eating that cake?...say what you want, but I will be taking the cake."

Berichten: 3.165

Re: Sporten

Zo'n 2 tot 4 uur per week, was al behoorlijk vond ik :)
Welke sport :)

Ik vind het ook wel interessant om over de andere hobbies te praten als jullie dat willen. Banana, wat zijn jouw andere hobbies? :?:
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Sporten

okay, als je schaken als denksport wil zien kom ik vanzelf aan 10 uur per week

verder speel ik af en toe snooker en veel pool (uiteraard op de campus)

in het seizoen af en toe wat mountainbike en gewoon fietsen
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 220

Re: Sporten

uhh..

voornamelijk tekenen, schilderen, lezen en gitaatspelen :) ... en dat zijn geen hobbies die een uurtje in beslag nemen :?:
"If you use your head, you won't get fat, even if you eat sweets"

"I just can’t sit any other way than this. If I sit the way other people do, my reasoning ability drops by 40%."

"Will you be eating that cake?...say what you want, but I will be taking the cake."

Berichten: 3.165

Re: Sporten

Banana schreef:uhh..

voornamelijk tekenen, schilderen, lezen en gitaatspelen :?: ... en dat zijn geen hobbies die een uurtje in beslag nemen :)
Lekker creatief :smile:

Je zou een zelfgetekende avatar kunnen plaatsen. Ik vond die vorige van jou best wel mooi.

Ik speel ook gitaar, in tekenen en schilderen ben ik niet zo goed :sad:

Poolen doe ik ook af en toe, echt wel plezant. :)
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Sporten

Welke sport :)
Ik probeer twee keer per week te gaan badmintonnen aan unief, in het weekend wel eens fietsen.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Reageer