Formateren van computer

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Formateren van computer

Hallo iedereen, ik heb het volgende probleem.

Ik heb een computer staan die ik zou willen formateren en dan opnieuw een besturingssysteem installeren (waarschijnlijk VISTA premium edition).

Ik steek dus mijn CD-rom in mijn pc en boot vervolgens van deze schijf.

Dan volg ik alle stappen totdat je het venster krijgt waar je al je schijven normaal ziet staan en deze kunt formateren en in partities indelen.

Het probleem is dat mijn HD er niet tussen staat, enkel verwisselbare schijven.

Ik heb VISTA reeds op verschillende computers geinstalleerd op dezelfde manier en dat lukte wel, ik heb ook eens geprobeert met XP maar ook dan zie ik geen HD in de lijst staan.

Kan iemand mij helpen ?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Formateren van computer

Wat voor harde schijf heb je, (S)ATA of IDE? Kan zijn dat je voor een (S)ATA harde schijf eerst een driver moet installeren. Tijdens de Windows Setup krijg je op een gegeven moment een melding dat je op <F2> of <F6> moet drukken als je een raid controller ofso wil installeren. Als je voor die optie kiest, wordt je op een gegeven moment gevraagd om de diskette met de driver in je diskette station te stoppen. De rest volgt dan vanzelf. Als die driver eenmaal geinstalleerd is, kun je vervolgens verder gaan met de Windows Setup.

P.S. Ik neem aan dat je harde schijf wel door het bios herkend wordt?
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Formateren van computer

Dat d8 ik al dat ik een driver moest installeren zodat de computer de harde schijf zou herkennen, het probleem is dat ik geen diskette station heb (waarschijnlijk lukt USB ook wel).

Het grootste probleem is dat ik geen driver vindt voor mijn HD.

Ik heb wel de volgende site waar driver voor mijn HP computer opstaan.

drivers

Weet iemand welke ik moet gebruiken??

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Formateren van computer

Wordt de schijf wel in de BIOS gezien?
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: Formateren van computer

ja in de bios is de schijf zichtbaar

Reageer