Keuze welke wiskunde

Moderator: Rhiannon

Berichten: 4

Keuze welke wiskunde

hallo mensen!

ik zit met een probleem,

ik wil graag de aviation studies gaan doen op de hogeschool van amsterdam. google het maar! maar je hebt daar volgens mij wiskunde B voor nodig en dat is niet echt mijn sterkste kant! ik zit nu in 3mavo en ik ga de goede kant op. en wil ook een havo opleiding erachter aan doen!

alles gaat goed behalve mijn wiskunde! ( ik heb nu ooko niet al te fijne leraar maar toch) ik sta nu een 5! maar ik weet van mezelf dat ik het opzich kan en vorig jaar een 6 gestaan heel het jaar.

maar de bedoeling is dat ik op de havo E&M kies ( 2e fase) en dan natuurlijk met Economie (wat ik dan wel goed kan) en MNO nederlands engels natuurkunde biologie, aardrijkskunde. maar mijn grote probleem is wiskunde. natuurkunde wat minder want als ik echt me best doe dan kan ik goed staan.en met wiskunde ligt het wat ingewikkelder. dat zal denk alitjd een zwakte blijven. maar hoe kan ik mezelf trainen in wiskunde kan dit wel eigenlijk? voor andere vakken sta ik gewoon 7ens en wat uitschieters 8en.

iemand advies hoe ik dit moet gaan aanpakken?

groetjes mick!

ps: bij die aviation studies staat wel dingen met piloot maar of ik dat wil weet ik niet! het ging mij erom dat deze opleiding zo breed is in die branche:)

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Keuze welke wiskunde

Ik ben niet zo goed op de hoogte van de wiskunde in het Nederlands secundair onderwijs, maar je kan sowieso op heel wat hulp van het forum rekenen. Maak veel opgaven, stel vragen wanneer je iets niet begrijpt, we hebben een huiswerk- en een wiskundeforum waar vragen van alle niveaus welkom zijn :)
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Keuze welke wiskunde

Ik heb het even opgezocht (voortaan aub zelf doen bij niet-gangbare dingen): Aviation Studies. Zeker is dat je hier wiskunde bij nodig hebt. Flight en Engineering zijn ingenieursopleidingen, dus dan heb je een technisch profiel nodig. Natuur&Techniek lijkt me zo op het eerste gezicht het beste. Aangevuld met economie 1 (en eventueel 2) en wiskunde A heb je een goede basis denk ik.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 137

Re: Keuze welke wiskunde

mickv schreef:hallo mensen!

ik zit met een probleem,

ik wil graag de aviation studies gaan doen op de hogeschool van amsterdam. google het maar! maar je hebt daar volgens mij wiskunde B voor nodig en dat is niet echt mijn sterkste kant! ik zit nu in 3mavo en ik ga de goede kant op. en wil ook een havo opleiding erachter aan doen!

alles gaat goed behalve mijn wiskunde! ( ik heb nu ooko niet al te fijne leraar maar toch) ik sta nu een 5! maar ik weet van mezelf dat ik het opzich kan en vorig jaar een 6 gestaan heel het jaar.

maar de bedoeling is dat ik op de havo E&M kies ( 2e fase) en dan natuurlijk met Economie (wat ik dan wel goed kan) en MNO nederlands engels natuurkunde biologie, aardrijkskunde. maar mijn grote probleem is wiskunde. natuurkunde wat minder want als ik echt me best doe dan kan ik goed staan.en met wiskunde ligt het wat ingewikkelder. dat zal denk alitjd een zwakte blijven. maar hoe kan ik mezelf trainen in wiskunde kan dit wel eigenlijk? voor andere vakken sta ik gewoon 7ens en wat uitschieters 8en.

iemand advies hoe ik dit moet gaan aanpakken?

groetjes mick!

ps: bij die aviation studies staat wel dingen met piloot maar of ik dat wil weet ik niet! het ging mij erom dat deze opleiding zo breed is in die branche:)
Ik denk niet dat je een 5! staat.

(Sorry :) )

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Keuze welke wiskunde

Dan zou ie wel gelijk aangenomen zijn :) Niemand presteert dat :)
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 2.003

Re: Keuze welke wiskunde

mickv, ik denk dat je N&T moet kiezen (ik weet niet hoe de nieuwe profielen heten).

Als je alle opgaven van wiskunde b1,2 maakt dan garandeer ik je dat je het wel haalt. Alleen het is wel zo dat je als je in de vierde begint met havo wiskunde b1,2 dan begin je met een achterstand. Ik kan je een heel goed boek aanraden die dat zal verhelpen. (je zal zelfs iets voorsprong hebben op algebra) Dit boek is bedoeld voor zelfstudie voor mensen die alsnog hun havo/vwo diploma willen halen maar die de kennis van algebra van de eerste drie klassen missen. (kansrekeing en meetkunde wordt niet behandeld in dit boek, maar dat is opzich geen probleem als je van het mavo komt)
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Berichten: 481

Re: Keuze welke wiskunde

Zou je de titels van jouw ''geheime'' boeken ook met ons willen delen? :)
Procrastination is like masturbation; it's all fun and games till you realize you just **** urself..

Correct me if I'm wrong.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.003

Re: Keuze welke wiskunde

ik kwam te laat achter dat ik de titel en schrijver ben vergeten (komt door dat ik nu aantal uren nonstop aan het leren ben denk ik), ik zal zo naar mijn kamer lopen om te kijken.
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.003

Re: Keuze welke wiskunde

Wiswijs, Fred Pach & Hans Wisbrun

Cursus wiskunde als voorbereing op voortgezette studie
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Berichten: 3.165

Re: Keuze welke wiskunde

mickv schreef:hallo mensen!

ik zit met een probleem,

ik wil graag de aviation studies gaan doen op de hogeschool van amsterdam. google het maar! maar je hebt daar volgens mij wiskunde B voor nodig en dat is niet echt mijn sterkste kant! ik zit nu in 3mavo en ik ga de goede kant op. en wil ook een havo opleiding erachter aan doen!
Dat is helaas inderdaad een probleem.

Als je op 3 mavo maar een 5 haalt dan ga je het op de havo helemaal moeilijk krijgen, vooral wanneer je wiskunde B (zeg maar de echte wiskunde) zou kiezen. Ik haalde zelf meestal negens en tienen voor wiskunde op de mavo, nu had ik niet enorm veel moeite met wiskunde B op de havo maar ik moest er wel voor werken.

Als je wiskunde B niet aankan op de havo dan zie ik niet in hoe je ooit die aviation studie kan gaan halen.

Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat je het niet moet proberen. Ga ervoor :!:

Ik vind het mooi dat je ambitie hebt. :)

Ik wil je enkel waarschuwen dat je enorm hard zult moeten gaan werken aan jouw wiskunde. Mogelijk zal dat nog beter worden wanneer je een paar jaartjes ouder wordt. Bij sommigen komt die abstracte intelligentie pas wat later.

Lees altijd eerst zeer goed de theorie en ga pas oefeningen maken wanneer je zeker weet dat je de theorie goed begrijpt. Maak alle oefeningen en kijk bij elk foutje zeer kritisch naar wat er fout ging alvorens je verder gaat.

Als je iets niet begrijpt, hoe klein het ook is, vraag het gewoon op dit forum. Hier zijn een aantal mensen die met veel enthausiasme de vragen beantwoorden zonder ooit vervelend te doen of te oordelen.

Als je een vriend(in) hebt die goed is in wiskunde dan kan je hem/haar ook om hulp vragen. Waarschijnlijk zal hij/zij dat met plezier doen.

Natuurkunde is overigens ook essentieel voor deze vervolgstudie dus werk daar ook heel erg hard voor.

Veel succes ermee!
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Berichten: 4

Re: Keuze welke wiskunde

hallo jongens!

hardstikke bedankt voor jullie reacties!

ik weet dat ik er zeker hard voor zal moeten werken. maar die ingineurs kant op gaan met wiskunde a 1 en 2 is dat mogelijk dan?ik had van dat soort opleidingen juist verwacht zware wis en natuurkunde :-)

ik zal dat boek eens bekijken! en ik kreeg ook een reactie de opgaves op het forum te maken enzo!

gelukkig bestaat dit forum en internet en me stiefvader die goed in wis en nat is! :)

zeer bedankt voor jullie adviezen!

wie nog meer adviezen heeft! kom maar op:)

groetjes

Gebruikersavatar
Berichten: 2.003

Re: Keuze welke wiskunde

mickv schreef:ik weet dat ik er zeker hard voor zal moeten werken. maar die ingenieur kant op gaan met wiskunde a 1 en 2 is dat mogelijk dan?ik had van dat soort opleidingen juist verwacht zware wis en natuurkunde :-)

groetjes
Wiskunde b1,2 is juist moeilijker dan a1,2 en niet andersom.
ik zal dat boek eens bekijken!
bekijken heb je niks aan, gewoon al die opgaven maken.
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Berichten: 4

Re: Keuze welke wiskunde

ja dat bedoel ik ook;)theorie lezen tot je het snapt en dan maken:)

Berichten: 481

Re: Keuze welke wiskunde

Uhmm.. Enig idee hoe ik aan wiskunde boeken kan komen?

Bij mijn locale bieb is er anders niks bruikbaars..
Procrastination is like masturbation; it's all fun and games till you realize you just **** urself..

Correct me if I'm wrong.

Berichten: 4.546

Re: Keuze welke wiskunde

Wiskunde b1,2 is juist moeilijker dan a1,2 en niet andersom.
Zou ik niet te snel zeggen, wiskunde A is met meer verhaaltjes en informatie filteren. Ik vind dat veel lastigeren dan gewoon formules die je toepast op een bepaalde situatie. Ligt er dus maar net aan waar je goed in bent :)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Reageer