Wat vind je van de nieuwsbrief

Moderator: Miels

Reageer
Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Wat vind je van de nieuwsbrief

De eerste nieuwsbrief van Wetenschapsforum is een feit! We zijn natuurlijk erg benieuwd naar je reactie, vandaar deze poll. Laat weten wat je van de nieuwsbrief vind, zodat we hem de volgende keer nog beter op jullie wensen aan kunnen passen.


Op zich zijn de scores al interessant, maar suggesties zijn natuurlijk nog belangrijker. Als je de informatie bijvoorbeeld "niet echt je ding" vindt, laat dan weten waar je wel op zit te wachten.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Wat vind je van de nieuwsbrief

Geweldig idee! :)


Ik heb wel een opmerkingetje.. Waarom krijg ik 2x de nieuwsbrief binnen 5 minuten tijd? :)
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Gebruikersavatar
Berichten: 215

Re: Wat vind je van de nieuwsbrief

PdeJongh schreef:Geweldig idee! :)


Ik heb wel een opmerkingetje.. Waarom krijg ik 2x de nieuwsbrief binnen 5 minuten tijd? :)
Daar heb ik geen last van gehad anders. Ik vond het leuk de nieuwsbrief te ontvangen en ben door de metamorfose van plan het forum wat vaker te bezoeken na een lange afwezigheid (of jullie daar blij mee zijn is een tweede :wink: ) Maar goed, leuk initiatief, maar zo vaak wil ik nou ook weer niet een nieuwsbrief.
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."



- Philip K. Dick

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Wat vind je van de nieuwsbrief

PdeJongh schreef:Geweldig idee! =D>


Ik heb wel een opmerkingetje.. Waarom krijg ik 2x de nieuwsbrief binnen 5 minuten tijd? :)
Omdat ik een vergissing had gemaakt. Bij sommige gebruikersgroepen staat ingesteld dat ze ook automatisch bij een andere groep horen, maar niet bij allemaal. Technici hadden bijvoorbeeld allemaal geen nieuwsbrief gehad. Dus heb ik 'm nog een keer verstuurd aan alle speciale gebruikersgroepen, maar kennelijk krijgen sommigen 'm dan dubbel. Als ik dat in 1x goed had ingesteld had je 'm waarschijnlijk maar 1x gehad.

Hoe dan ook: 't Is geen probleem waar heel veel mensen last van zullen hebben.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 19

Re: Wat vind je van de nieuwsbrief

Erg handig die nieuwsbrief. Het is zo lang geleden dat ik wetenschapsforum heb bezocht, ik wist niet eens meer dat het bestond! Nu blijkt dat er nog massaal op mijn geschreven stukjes is gereageerd. Ik me binnenkort weer echt helemaal op deze site storten. Eerst maar eens even mijn eigen geschreven onderwerpen lezen:P

De "interessante onderwerpen" in de nieuwsbrief vind ik super! Is ook een motivatie om je weer is te verdiepen in een boeiende discussie omdat je weet dat hij veel gelezen zal worden.


Ik zie uit naar de nieuwsbrief van volgende maand :wink:
A mind is like a parachute

Gebruikersavatar
Berichten: 504

Re: Wat vind je van de nieuwsbrief

Ik vind de nieuwsbrief een leuk idee. Voornamelijk vond ik het onderwerp uit de pen van een bijzonder leuk idee trouwens. Zo krijg je af en toe een gedachte thuisgestuurd waar je misschien zelf nooit opgekomen zou zijn. Een digitale muze, die ons opzoekt om ons te inspireren. Ik ben ook zeer benieuwd naar alle verschillende invullingen ervan en naar welke mensen de eer krijgen om iets te schrijven. Nu vroeg ik mij af of het niet een leuk idee zou zijn om mensen te kunnen laten reageren op het geschrevene, net zoals in de metro, spits of pers gebeurt.


Een voorbeeld uit die bladen wat me te binnen spring gaat over dat arme meisje dat gestorven is toen ze paddestoelen tot zich genomen had. Naar aanleiding van het nieuwsbericht werd vrij snel de eerste brief gepubliceerd waarin te lezen stond hoe vreselijk paddestoelen wel niet waren en dan wel direct verboden moesten worden. In een brief als reactie op die brief stond weer te lezen dat er jaarlijks drie mensen stierven aan de gevolgen van pinda orgies met de vraag of we dan ook pinda's gingen verbieden.


Hoe dan ook, het lijkt me zeker leuk om op het geschrevene te reageren.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.

~Sir Winston Churchill

Gebruikersavatar
Berichten: 647

Re: Wat vind je van de nieuwsbrief

Is die nieuwsbrief een goed idee?


>is het doel mensen die zich ooit aangemeld hebben in dit forum, maar niet actief zijn, terug naar dit forum te brengen: JA


>voor de inhoud: mijn inziens NEE. Daarvoor zijn er betere kanalen (nieuwssites, eigenlijk ook fora).
???

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Wat vind je van de nieuwsbrief

Diepgaande inhoud zal je in de nieuwsbrief zelf niet vinden, het is de bedoeling dat de verdieping op het forum kan plaatsvinden. De nieuwsbrief is dan een soort smaakmaker met de bedoeling de lezer te interesseren om een kijkje te komen nemen op het forum.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Wat vind je van de nieuwsbrief

rodeo.be schreef:Is die nieuwsbrief een goed idee?

>is het doel mensen die zich ooit aangemeld hebben in dit forum, maar niet actief zijn, terug naar dit forum te brengen: JA

>voor de inhoud: mijn inziens NEE. Daarvoor zijn er betere kanalen (nieuwssites, eigenlijk ook fora).
Tsja, ik kan het ook omkeren: zijn de mensen die zich hier inschrijven geinteresseerd in wetenschap en in deze site? JA. Willen ze dus ontwikkelingen hierover volgen? Ja. En zo nee, dan kunnen ze zich natuurlijk uitschrijven :)
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 2.005

Re: Wat vind je van de nieuwsbrief

Miels schreef:Omdat ik een vergissing had gemaakt. Bij sommige gebruikersgroepen staat ingesteld dat ze ook automatisch bij een andere groep horen, maar niet bij allemaal. Technici hadden bijvoorbeeld allemaal geen nieuwsbrief gehad. Dus heb ik 'm nog een keer verstuurd aan alle speciale gebruikersgroepen, maar kennelijk krijgen sommigen 'm dan dubbel. Als ik dat in 1x goed had ingesteld had je 'm waarschijnlijk maar 1x gehad.

Hoe dan ook: 't Is geen probleem waar heel veel mensen last van zullen hebben.
Okido, no problem at all :)
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Berichten: 2.504

Re: Wat vind je van de nieuwsbrief

zeer goed initiatief denk ik zelf


en goed gedaan ook
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Wat vind je van de nieuwsbrief

Ik vind de nieuwsbrief een leuk idee. Voornamelijk vond ik het onderwerp uit de pen van een bijzonder leuk idee trouwens. (...) Nu vroeg ik mij af of het niet een leuk idee zou zijn om mensen te kunnen laten reageren op het geschrevene.
Dat is wel de bedoeling. Om de nieuwsbrief kort en overzichtelijk te houden blijven we, zoals we in de eerste editie ook hebben gedaan, per onderwerp steeds de inhoud samenvatten, en zal je een link moeten volgen om het volledige bericht te lezen. Op die manier kan de lezer zelf bepalen wat hij/zij interessant vindt, en de moeite van een klik aan wil besteden. En dat zonder een ellenlange lap tekst door te moeten scrollen.


Datzelfde zal ook in de rubriek "uit de pen van" gebeuren, waarbij de link naar het volledige artikel zal resulteren in een post hier op het forum. Op die manier kan er dan dus weer op het geschrevene gereageerd worden.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer