Link Gezocht: Database Wetenschappelijk Verhandelingen

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 33

Link Gezocht: Database Wetenschappelijk Verhandelingen

Hey,

onlangs heeft iemand op het forum biologie een link gepost naar een database vol met wetenschappelijk verhandelingen.

Nu ik heb die link doen opgeslagen, maar door computerproblemen ben ik de link kwijtgespeeld.

Bij deze dus een vraag aan die persoon om die link nog eens te posten.

PS. ik weet niet of dit een "toegestaan" bericht is, maar de link in de biologiebijsluiter naar de regels werkt nietmeer.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Link Gezocht: Database Wetenschappelijk Verhandelingen

Ik zal ernaar kijken, bedankt voor de melding. Over je vraag m.b.t. tot die link: kan je iets specifieker zijn? Er staat mij namelijk niets van bij en ik lees nagenoeg alles wat op het biologieforum wordt gepost. Tevens heb ik de topictitel gewijzigd.

edit: kijk anders even bij Handige links --->Biologie.

Misschien bedoel je http://www.pubmed.com ?
Appareo decet nihil munditia?

Berichten: 33

Re: Link Gezocht: Database Wetenschappelijk Verhandelingen

Lala schreef:Ik zal ernaar kijken, bedankt voor de melding. Over je vraag m.b.t. tot die link: kan je iets specifieker zijn? Er staat mij namelijk niets van bij en ik lees nagenoeg alles wat op het biologieforum wordt gepost. Tevens heb ik de topictitel gewijzigd.

edit: kijk anders even bij Handige links --->Biologie.

Misschien bedoel je http://www.pubmed.com ?
Neen , dat was de link niet.

Ik heb de link in het forum biologie gezien, ben er 100% zeker van, het was iemand die een antwoord gaf op een vraag en er dan nog bijzette : trouwens op deze site ... kan je veel wetenschappelijke artikels nalezen.

Ik had de link opgeslagen, maar ben die kwijtgespeeld en ik vind het bericht ook nietmeer terug :sad:

Gebruikersavatar
Berichten: 740

Re: Link Gezocht: Database Wetenschappelijk Verhandelingen

zoek je artikels of verhandelingen?

artikels kan je zoeken via google scolar en als ze vrij te lezen zijn kan je ze krijgen, indien niet kan je ze wel nog lezen als je universiteit geabonneerd is op die tijdschriften. Dan zoek je via google scolar of web of knowledge naar die artikels.

Zoek je verhandelingen zal je die soms vinden maar enkel via de database van de universitaire bibliotheken.

verder zijn er ook nog open libraries waar je artikels vind van wetenschappers die het auteurs recht behouden hebben op hun werk. voor de kust www.coastweb.info voor de zee zie OMA
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."

Reageer