Openen van 3d-cad bestand

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Openen van 3d-cad bestand

Ik heb een simulatie programma dat kan exporteren naar 3D-cad layout bestanden zoals .sat en .igs.

Ik zou graag willen weten of deze bestanden kunnen worden geopent door een 3D-cad programma zoals Pro/E en hoe deze bestanden eruit zien. Met name wil ik weten of het als solid of als wire-frame uit komt te zien.

Dus, als iemand even de tijd neemt om te kijken of het werkt, en mischien mbv print-screen laat zien hoe het er uit ziet, kan ik dat echt apprecieren.

ik heb het gexporteerd als .sat versie 16 en 12, en als .igs. de igs werkt mischien niet omdat de pc daar een foutmelding bij gaf.

bestand 1: www.pitam.nl/jaappitam/stamp.igs

bestand 2: www.pitam.nl/jaappitam/stamp-1SATvR16.sat

bestand 3: www.pitam.nl/jaappitam/stamp-1SATvR12.sat

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Openen van 3d-cad bestand

stamp.igs is een solid frame, de sat-bestanden kunnen niet goed worden geopend. Zie screenshots. P.S. ik heb alle bestanden in Pro/E geopend als assembly.
stamp.igs.JPG
stamp.igs.JPG (121.59 KiB) 656 keer bekeken
stamp_1SATvR16.sat.JPG
stamp_1SATvR16.sat.JPG (105.83 KiB) 614 keer bekeken
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Openen van 3d-cad bestand

Bedankt, de eerste ziet er uit zoals het hoort, de tweede, weet ik niet echt wat het is.

Maar toch bedankt, raar dat de sats niet konden worden geopent.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Openen van 3d-cad bestand

De sat-bestanden kunnen wel geopend worden in TransMagic 2006. Het ziet erdan uit als een solid wireframe:
stamp_1SATvR12.sat.JPG
stamp_1SATvR12.sat.JPG (91.1 KiB) 624 keer bekeken
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Berichten: 10

Re: Openen van 3d-cad bestand

Hoi,

Ik heb het zojuist geprobeerd in UGS NX4. Als part kan ik hem niet openen. Als simulation scant hij de boel wel, maar geen resultaat op het scherm....

Ik kan het nog een keer proberen in AutoCad of Solidworks, maar die staan nu niet op mijn pc.

Groeten Sebastiaan
bier en tieten

Reageer