Springen naar inhoud

Tabellen in gr

• Log in om te kunnen reageren

robert3

robert3

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 maart 2007 - 22:23

Hallo :) Ik heb even een kort vraagje.

Als ik in mijn rekenmachine (TI-84 Plus) twee functies invoer en van deze functies de tabel vraag wil ik graag weten bij welke X hij maximaal is voor Y1. Weet iemand hoe ik dit moet doen? Ik wil dus de hoogste Y1 waarde hebben en bij welke X dat is. Ik bedoel dus niet via [calc] -> [maximum] maar echt in de tabel.

Alvast bedankt !

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Blacer

Blacer

• >25 berichten
  • 34 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 01 april 2007 - 09:51

Ik denk dat je het gewoon moet aflezen uit de tabel, anders zou ik het ook niet weten.
Waarom wil je het trouwens zo moeilijk doen, als je ook de grafiek kunt gebruiken?

Quyxz

Quyxz

• >100 berichten
  • 166 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 april 2007 - 10:02

Hallo :) Ik heb even een kort vraagje.

Als ik in mijn rekenmachine (TI-84 Plus) twee functies invoer en van deze functies de tabel vraag wil ik graag weten bij welke X hij maximaal is voor Y1. Weet iemand hoe ik dit moet doen? Ik wil dus de hoogste Y1 waarde hebben en bij welke X dat is. Ik bedoel dus niet via [calc] -> [maximum] maar echt in de tabel.

Alvast bedankt !

Waarom geen calc-max? Dat is toch gewoon het simpelst. :)

Veranderd door Quyxz, 01 april 2007 - 10:02

Op 2 oktober 2005 schreef Quyxz het volgende:
Hartstikke bedankt dat je me wilde helpen! Maar ik was ff dom en dacht niet aan Wikipedia.

robert3

robert3

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 01 april 2007 - 11:22

Ik kan geen calc -> max gebruiken omdat de GR is ingesteld op SEQ en niet op FUNC (bij het CALC menu staat dus geen maximum)

PdeJongh

PdeJongh

• >1k berichten
  • 2005 berichten
  • VIP

Geplaatst op 01 april 2007 - 11:41

Dan zul je, denk ik, de hele tabel moeten doorzoeken. Naar mijn weten is er geen optie voor
...verhit de dichloormono-oxide tot 277 graden Celcius en geniet van het effect...

Lathander

Lathander

• >1k berichten
  • 2501 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 april 2007 - 12:27

Er is inderdaad geen optie voor, Ik werk al tijden met die dingen, in het middelbaar en nu. Het kan niet anders dan met de calc

"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Ruben01

Ruben01

• >1k berichten
  • 2902 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 april 2007 - 09:06

Ik heb ook niet meteen een idee hoe je dit kunt realisseren met je TI-84 plus. (zelfs mijn TI-89 Titanium kan het niet :-( )
Als je echt geen zin hebt om te kijken in de tabel naar de maximale waarde kan je de gegevens importeren op je computer en zo het maximum bepalen met een programma als excel.
Wanneer je dit natuurlijk regelmatig moet doen is het niet zo handig :-).
BOINC mee met het WSF-team: <a href="http://www.wetenscha...howtopic=60653" target="_blank">http://www.wetenscha...topic=60653</a>

Blacer

Blacer

• >25 berichten
  • 34 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 april 2007 - 19:53

Als je het regelmatig moet doen, heb je altijd nog de calc->maximum, en ga je daar niet echt moeilijk over doen neem ik aan [rr]

Ruben01

Ruben01

• >1k berichten
  • 2902 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 april 2007 - 08:04

Ik kan geen calc -> max gebruiken omdat de GR is ingesteld op SEQ en niet op FUNC (bij het CALC menu staat dus geen maximum)

Als je het regelmatig moet doen, heb je altijd nog de calc->maximum, en ga je daar niet echt moeilijk over doen neem ik aan

Het is altijd wel praktisch als je weet wat er al verteld werd :grin:
BOINC mee met het WSF-team: <a href="http://www.wetenscha...howtopic=60653" target="_blank">http://www.wetenscha...topic=60653</a>

dohavefun

dohavefun

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 april 2007 - 17:37

even een asm-programmaatje schrijven (als je dat kan)
die de waarden voor bepaalde interval uitleest, en daar 't maxium uit bepaald
dat zou mogelijk moeten zijn

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures