ESA prepares for a human mission to Mars

Moderator: Astro

Reageer
Berichten: 183

ESA prepares for a human mission to Mars

Starting in spring next year, a crew of six will be sent on a 500 day simulated mission to Mars. In reality the crew will remain in a special isolation facility in Russia. To investigate the psychological and medical aspects of a long-duration mission, such as to Mars, ESA is looking for experiment proposals for research to be carried out during their stay.


Bekijk het gehele bericht

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: ESA prepares for a human mission to Mars

Er zijn meer locaties in rusland waarin mensen in speciale afgesloten locaties verblijven voor lange tijd.


Spoiler: [+]
Meestal als ze iets fout hebben gedaan.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: ESA prepares for a human mission to Mars

Ik snap even iets niet. Waarom doen we dit op aarde? Is het niet veel realistischer om die mensen voor 500 dagen naar het ISS te sturen waar je ook nog het probleem van missende zwaartekracht, straling, missend dag-nachtritme, etc hebt?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 4.546

Re: ESA prepares for a human mission to Mars

Op het ISS zijn de verschillen groter met Mars dan Aarde met Mars. En het is goedkoper. Het zou trouwens wel leuk zijn als we de Amerikanen kunnen verslaan :)
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: ESA prepares for a human mission to Mars

Idd, ik dacht dat je maar iets van een 3 maand onderweg was naar mars. Da's dus geen 500 dagen. Maar was het niet zo dat een trip 7 jaar duurde vooral je terugkon ofzoiets? Ik meende dat ooit ergens gelezen te hebben.

Berichten: 751

Re: ESA prepares for a human mission to Mars

Hahaha! Ik moet altijd weer lachen om dit soort berichten. ESA in samenwerking met de Russen naar Mars? Als je ziet wat er wordt aangeklooid met het Galileo-gps-project dan denk ik dat we wel zo'n beetje kunnen inschatten hoe groot de kans is dat het er ook werkelijk van gaat komen. Nooit dus. Men vindt de kosten altijd te hoog en er heerst een chronisch gebrek aan idealisme en eensgezindheid om zo'n onderneming tot een succes te maken.


De Amerikanen zal het overigens ook niet lukken. Tijden zijn veranderd. Met een Democraat als president in het Witte Huis vanaf 2009 kun je serieuze ruimteambities wel vergeten. Het is niet voor niets dat, met de huidige Democratische meerderheid in het Congres, het Orionproject, door het verschuiven van prioriteiten en dus het langzaam dichtdraaien van de geldkraan, met steeds meer uitstel wordt geconfronteerd. Eerst was het 2015, toen 2018, en nu 2020 voordat een eerste landing op de maan na vijftig jaar als tussenstap naar Mars realiteit zou kunnen zijn. :)
De juiste vraag is de vraag die uit objectiviteit geboren wordt.

Reageer