Homoseksualiteit & vermannelijking/vrouwlijking

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 4

Homoseksualiteit & vermannelijking/vrouwlijking

Hallo allemaal,

Ik vraag me af hoe het kan dat veel homoseksuele mannen zich vaak vrouwelijker gaan gedragen. En verder, hoe het kan dat homoseksuele vrouwen vaak mannelijk gedrag vertonen. D.w.z bij een lesbisch stel zie je vaak dat eentje het mannetje is en de ander het vrouwtje.

Zou het komen doordat de man-vrouw verhouding voor ons toch nog het natuurlijkst is en wij ons aan die norm aanpassen?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

vr.gr,

Ataraxia

Berichten: 20

Re: Homoseksualiteit & vermannelijking/vrouwlijking

Ik denk dat het antwoord vrijwel voor de hand ligt. Of je nu te maken hebt met hetero stellen of homoseksuele stellen, men blijft altijd geneigd om mensen een rol toe te delen binnen relaties. Het is een beetje cliché als je het mij vraagt. Ik ken genoeg hetero mannen die koken voor hun gezin, de kinderen van school halen, stofzuigen, kibbelen en roddelen. En zo zijn er ook genoeg hetero vrouwen die een stapelbed in elkaar timmeren, de vuilnis buiten zetten, voetballen en "***" roepen. Dus wat mij betreft is die rolverdeling onzin.

Berichten: 477

Re: Homoseksualiteit & vermannelijking/vrouwlijking

Ik ben het met Bricktop eens. Verder is het natuurlijk zo dat er een enorme cultuur is ontstaan om 'de homoseksueel'. Er zijn speciale feest(dag)en, uitgaansgelegenheden, parken en verzorgingsklinieken, en zelfs theaters voor deze groep. 't Is heel gemakkelijk om deze cultuur te omarmen en je te laten beschermen door de grote menigte van lotgenoten. Zoals iedere minderheid zullen ook bij deze bepaalde aspecten opvallen en in het collectief geheugen blijven.

Juist dat wat niet opvalt, namelijk dat er ook 'normale' homo's zijn, wordt niet genoemd. Maar die zijn er dus wel gewoon, in overvloed. Ik vraag me dus ook af of er werkelijk verschillen zijn tussen homoseksuelen en heteroseksuelen op dit vlak.
'Moeder, is het al nacht?' vraag ik. Maar er is niemand. Ik ben alleen.

Berichten: 329

Re: Homoseksualiteit & vermannelijking/vrouwlijking

Ik vraag me af hoe het kan dat veel homoseksuele mannen zich vaak vrouwelijker gaan gedragen
Bedoel je vrouwelijker dan ze voor hun homoseksualiteit waren? :grin:

Of hoort het werkwoord "gaan" eigenlijk niet in je zin?

Het is niet zo dat homoseksuele mannen zich "vrouwelijk" gedragen. Ze hebben een met (de meeste) vrouwen meer overeenkomstige natuur. Waardoor je ook vaak hoort dat homoseksuele mannen in hun jeugd met poppen speelde, en met meisjes optrokken.

Verder zijn er natuurlijk de 'drag queens' , waarschijnlijk denk je daar aan. 'Drag queens' zijn homoseksuele mannen die op een plagerige , provocerende manier hun homoseksualiteit cultiveren en daarbij een soort gedrag en stemgeluid, intonatie enz aan de dag leggen dat in feite bij vrouwen niet voorkomt, maar dat we toch 'verwijfd' plegen te noemen. 'Drag queens' zijn zeer extravert en veelal ronduit exhibitionisch te noemen, waardoor ze zp'n stemple gedrukt hebben op 'de homoseksuele man' . In feite is het natuurlijk maar een gering percentage.

Zag je aan Gerard Reve af dat hij homoseksueel was? Aan Boudewijn Buch? Herken je de homoseksuele jongens in het voetbal, het tennis, de zwemsport aan hun vrouwelijk gedrag ( of dacht je dat er in de topsport geen homoseksuele mannen aangetroffen worden) ?

Groetjes
just curious

Berichten: 477

Re: Homoseksualiteit & vermannelijking/vrouwlijking

of dacht je dat er in de topsport geen homoseksuele mannen aangetroffen worden
Dit is overigens wel een van de meer opvallende feitjes, namelijk dat er weinig/geen homoseksuele topsporters zijn.
'Moeder, is het al nacht?' vraag ik. Maar er is niemand. Ik ben alleen.

Berichten: 329

Re: Homoseksualiteit & vermannelijking/vrouwlijking

Hoe kunnen we dat zeker weten Marco? Doordat er geen drag queens rondlopen op het voetbalveld?

Ze zijn er wel hoor. Zoals ook in de politiek, en in, ach gewoon alle branches, sectoren, plaatsen, functies..

Maar uiteraard zullen ze in een macho-wereld als het topvoetbal het minst gemakkelijk uit de kast komen, dan wel in de openbaarheid treden met hun geaardheid.

Zeker op een wetenschaps-forum moeten we natuurlijk niet zomaar gaan schermen met een term als 'feiten' . Hoe kan dat Marco, dat je van "feiten" spreekt?

http://www.google.nl/search?sourceid=navcl...liteit+topsport

Groetjes
just curious

Berichten: 477

Re: Homoseksualiteit & vermannelijking/vrouwlijking

Pardon, 't was laat toen ik dit postte. Ik doelde natuurlijk op het feit dat men in de topsportwereld nog nauwelijks/niet uit de kast komt. Dat ze er zijn, lijkt me duidelijk.
'Moeder, is het al nacht?' vraag ik. Maar er is niemand. Ik ben alleen.

Berichten: 131

Re: Homoseksualiteit & vermannelijking/vrouwlijking

Nou, dan is het eigenlijk dus geen opvallend feitje meer hè... Ik bedoel, het lijkt me vrij logisch dat je niet uit de kast komt in de sportwereld, het is toch vaak contactsport, en onder de douche voel je je ook wel een beetje ongemakkelijk als homo..

Berichten: 11

Re: Homoseksualiteit & vermannelijking/vrouwlijking

Ataraxia schreef:Hallo allemaal,

Ik vraag me af hoe het kan dat veel homoseksuele mannen zich vaak vrouwelijker gaan gedragen. En verder, hoe het kan dat homoseksuele vrouwen vaak mannelijk gedrag vertonen. D.w.z bij een lesbisch stel zie je vaak dat eentje het mannetje is en de ander het vrouwtje.
Zou het komen doordat de man-vrouw verhouding voor ons toch nog het natuurlijkst is en wij ons aan die norm aanpassen?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

vr.gr,

Ataraxia


Wat vind jij dan ''mannelijk ''of ''vrouwelijk''

Berichten: 11

Re: Homoseksualiteit & vermannelijking/vrouwlijking

Ik denk dat het antwoord vrijwel voor de hand ligt. Of je nu te maken hebt met hetero stellen of homoseksuele stellen, men blijft altijd geneigd om mensen een rol toe te delen binnen relaties. Het is een beetje cliché als je het mij vraagt. Ik ken genoeg hetero mannen die koken voor hun gezin, de kinderen van school halen, stofzuigen, kibbelen en roddelen. En zo zijn er ook genoeg hetero vrouwen die een stapelbed in elkaar timmeren, de vuilnis buiten zetten, voetballen en "***" roepen. Dus wat mij betreft is die rolverdeling onzin.


Precies!

Gebruikersavatar
Berichten: 579

Re: Homoseksualiteit & vermannelijking/vrouwlijking

De gedraginkjes waar je het over hebt (TS) zijn misschien onderdeel van een bepaalde 'cultuur' ... Ze worden zowat een karikatuur, beetje dat 'nichtengedrag' (excusez... het is om het te omschrijven) waar een bepaalde pose, bewegingen, stemgebruik en woordkeus bij hoort. Ik denk dat dit zeer beperkt is tot een bepaalde groep. En dan vnl veroorzaakt door conformatiedrang (sociaal).

Ik heb homofielen in mijn vriendenkring en die gedragen zich gewoon.... wel nét even anders.

Maar subtiel en niet welbewust. Vrouwelijk kan ik het overigens niet noemen.

Misschien komt dat door hormoonhuishouding ... maar dat durf ik niet te zeggen. Ben er niet zeker van.

Op zich sturen onze hormonen veel gedrag aan... maar is ook combi met chemie in hersenen. mwa ik weet gewoon niet zeker.
Bonum vinum laetificat cor hominis

Berichten: 131

Re: Homoseksualiteit & vermannelijking/vrouwlijking

Er is onderzoek gedaan naar de hersens van homo mannen, en het blijkt dat één stuk van de hersens precies hetzelfde is ontwikkelt als bij vrouwen (de zogenaamde niha 3), dit zou wel kunnen verklaren dat homo mannen soms meer vrouwlijke neigingen hebben.

Reageer