Het bannen van persoonlijke informatie

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 97

Het bannen van persoonlijke informatie

he ik snap dat je mensen niet mag advieseren omdat we geen profesionele hulp zijn.

maar moet gelijk alle informatie die je uit evaring deeld geband worden? ik denk dat discusies een stuk interesanter worden als je ook informatie toe laat die je uit eigen evaring weet.

ik ben al een keer toegesproken door 1 van de Moderatoren wegens het delen van persoondelijke informatie, daarom breng ik dit op.

groetjes roosje

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Het bannen van persoonlijke informatie

Het hangt van de context en van de inhoud af, in welke mate persoonlijke informatie aanvaardbaar is.

Ik weet niet wat het precies in jouw geval was, wellicht kan de moderator in kwestie dat nog toelichten.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 3.165

Re: Het bannen van persoonlijke informatie

Roosje, waar werd je precies op aangesproken? Persoonlijke informatie is nogal vaag (al heb ik een vermoeden waarover het gaat :) ).

Stuur rustig een pb naar de moderator waarin je jouw mening geeft en hem vraagt waarom de moderator zo heeft gehandeld.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Het bannen van persoonlijke informatie

Je brengt het nogal onduidelijk, maar als het gaat om mailadressen, telefoonnummers, MSN-adressen, etc. dan is dat inderdaad niet de bedoeling. Hiervoor hebben we verschillende redenen. Ten eerste bescherming van de gebruiker zelf. Als jij namelijk je persoonlijke gegevens verstrekt, blijft dit tot in de eeuwigheid op internet staan. Zelfs als wij het hier nog voor je verwijderen, blijft het op het Googlearchief bestaan. Als iemand toevallig een "Roosje" kent en daar een telefoonnummer of mailadres aan kan koppelen kan dat behoorlijk vervelende situaties opleveren.

Ten tweede willen we alle informatie hier op het forum verzamelen. Een van de doelen van Wetenschapsforum is het inzichtelijk maken en vastleggen van kennis voor iedereen. Als men dan gaat mailen dan wordt dit niet beschikbaar voor het publiek.

Ten derde, aangezien je het hebt over persoonlijke hulp, willen we voorkomen dat mensen verkeerd geholpen worden. Wij zijn namelijk van mening dat je geen goede inschatting kan maken van iemands persoonlijke problemen (medisch/psychisch) via internet. Daarnaast is de persoonlijke hulp op dat vlak zeer sterk verbonden aan hoe de ontvanger het interpreteert. Via internet is dat zeer moeilijk en via mail net zo. Het risico dat iemands situatie daardoor verslechtert willen wij voorkomen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 97

Re: Het bannen van persoonlijke informatie

ik zou wat duidelijker zijn. het was een onderwerp over autisme.

ik zei dat ik een vorm van autisme heb namelijk pdd-nos en dat ik daarom wat informatie kon geven uit mijn eigen evaring.

mijn bedoeling was alleen maar duidelijk te maken dat ik wist waar ik het over had.

ik ben het eens dat telefoon nr of aderessen niet geplaatst mogen worden.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Het bannen van persoonlijke informatie

Het is inmiddels duidelijk over welk bericht het gaat, nog even wachten op de betrokken moderator.

Wellicht zal de moderator in kwestie het wel toelichten, nog even geduld :)
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 203

Re: Het bannen van persoonlijke informatie

@ Ger: Persoonlijke info als emailadrssen enzo mogen in topics niet, maar op je profiel wel? [rr]

Das ook krom eigenlijk...?
dus.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Het bannen van persoonlijke informatie

FlorianK schreef:@ Ger: Persoonlijke info als emailadrssen enzo mogen in topics niet, maar op je profiel wel? [rr]

Das ook krom eigenlijk...?
Nee hoor. Het gaat erom dat mensen niet in posts gaan vragen "stuur je antwoord naar [email protected]" of in hun signature hebben staan "Kijk ook eens op mijn website: www.example.com". We willen immers de informatie op het forum in plaats van in iemand z'n mailbox, en het is ook niet de bedoeling dat we een groot reclamebord worden. Dat leidt de aandacht nogal af van de inhoud.

Het profiel is daarom juist de plek om informatie op te slaan die we liever niet in posts hebben. Wat achtergrondinformatie kan immers geen kwaad, maar het is beter om dat aan de lezer over te laten (die zelf wel bepaalt of hij het profiel gaat bekijken) dan dat je het in iedere post "uitschreeuwt".
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer